Bu araştırma, Türkiye’de matematik eğitiminde üç boyutlu materyal temalı yapılan makaleleri yapı ve amaç/sonuçlar bağlamında incelemek amacıyla yapılmıştır. Betimsel içerik analizi yöntemi temel alınarak tasarlanan araştırma kapsamında 70 makale incelenmiştir. Yapılan betimsel analizler sonucunda; en fazla durum çalışması yönteminin temel alındığı ve yine en fazla üniversite düzeyinde (öğretmen adayları ile) araştırmaların gerçekleştirildiği belirlenmiştir. Başarı testleri en fazla kullanılan veri toplama aracı ve betimsel analiz de en fazla kullanılan veri analiz tekniğidir. Geometrik şekiller ve cisimler üzerinde en fazla araştırma yapılan konulardır. Makalelerin sonuçlarında özetle; materyal kullanımının özellikle başarı, üzerinde olumlu katkıları olduğu ifade edilmiştir. Öğretmen ve öğretmen adayları somut materyal kullanımını faydalı bulmaktadır. Öğretmenlerin materyal kullanımı istenilen düzeyde olmamakla birlikte, sınıf öğretmenlerinin ortaokul, ortaokul öğretmenlerinin de lise öğretmenlerine kıyasla materyal kullanım açısından daha olumlu düşüncelere sahip olduğu belirlenmiştir. Somut ve sanal materyallerin birlikte kullanıldığı çalışmaların büyük çoğunluğunda bu iki materyal türüne ait ölçülen değişken açısından farklılık bulunamamıştır. Özellikle ilkokul ve lise düzeyinde daha fazla araştırmanın yapılması alana katkı sağlayacaktır.
Bu araştırma, Türkiye’de matematik eğitiminde üç boyutlu materyal temalı yapılan makaleleri yapı ve amaç/sonuçlar bağlamında incelemek amacıyla yapılmıştır. Betimsel içerik analizi yöntemi temel alınarak tasarlanan araştırma kapsamında 70 makale incelenmiştir. Yapılan betimsel analizler sonucunda; en fazla durum çalışması yönteminin temel alındığı ve yine en fazla üniversite düzeyinde (öğretmen adayları ile) araştırmaların gerçekleştirildiği belirlenmiştir. Başarı testleri en fazla kullanılan veri toplama aracı ve betimsel analiz de en fazla kullanılan veri analiz tekniğidir. Geometrik şekiller ve cisimler üzerinde en fazla araştırma yapılan konulardır. Makalelerin sonuçlarında özetle; materyal kullanımının özellikle başarı, üzerinde olumlu katkıları olduğu ifade edilmiştir. Öğretmen ve öğretmen adayları somut materyal kullanımını faydalı bulmaktadır. Öğretmenlerin materyal kullanımı istenilen düzeyde olmamakla birlikte, sınıf öğretmenlerinin ortaokul, ortaokul öğretmenlerinin de lise öğretmenlerine kıyasla materyal kullanım açısından daha olumlu düşüncelere sahip olduğu belirlenmiştir. Somut ve sanal materyallerin birlikte kullanıldığı çalışmaların büyük çoğunluğunda bu iki materyal türüne ait ölçülen değişken açısından farklılık bulunamamıştır. Özellikle ilkokul ve lise düzeyinde daha fazla araştırmanın yapılması alana katkı sağlayacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Education and Educational Research |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021, Volume 10, Issue 2 |
Bibtex | @review { jitte876757, journal = {Journal of Instructional Technologies and Teacher Education}, issn = {2149-4495}, address = {}, publisher = {Karadeniz Technical University}, year = {2021}, volume = {10}, number = {2}, pages = {99 - 112}, doi = {10.51960/jitte.876757}, title = {TÜRKİYE’DE MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDA ÜÇ BOYUTLU MATERYAL TEMALI MAKALELERE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ}, key = {cite}, author = {Baş, Fatih} } |
APA | Baş, F. (2021). TÜRKİYE’DE MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDA ÜÇ BOYUTLU MATERYAL TEMALI MAKALELERE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education , 10 (2) , 99-112 . DOI: 10.51960/jitte.876757 |
MLA | Baş, F. "TÜRKİYE’DE MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDA ÜÇ BOYUTLU MATERYAL TEMALI MAKALELERE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ" . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 10 (2021 ): 99-112 <https://dergipark.org.tr/en/pub/jitte/issue/67395/876757> |
Chicago | Baş, F. "TÜRKİYE’DE MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDA ÜÇ BOYUTLU MATERYAL TEMALI MAKALELERE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 10 (2021 ): 99-112 |
RIS | TY - JOUR T1 - TÜRKİYE’DE MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDA ÜÇ BOYUTLU MATERYAL TEMALI MAKALELERE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ AU - Fatih Baş Y1 - 2021 PY - 2021 N1 - doi: 10.51960/jitte.876757 DO - 10.51960/jitte.876757 T2 - Journal of Instructional Technologies and Teacher Education JF - Journal JO - JOR SP - 99 EP - 112 VL - 10 IS - 2 SN - 2149-4495- M3 - doi: 10.51960/jitte.876757 UR - https://doi.org/10.51960/jitte.876757 Y2 - 2021 ER - |
EndNote | %0 Journal of Instructional Technologies and Teacher Education TÜRKİYE’DE MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDA ÜÇ BOYUTLU MATERYAL TEMALI MAKALELERE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ %A Fatih Baş %T TÜRKİYE’DE MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDA ÜÇ BOYUTLU MATERYAL TEMALI MAKALELERE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ %D 2021 %J Journal of Instructional Technologies and Teacher Education %P 2149-4495- %V 10 %N 2 %R doi: 10.51960/jitte.876757 %U 10.51960/jitte.876757 |
ISNAD | Baş, Fatih . "TÜRKİYE’DE MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDA ÜÇ BOYUTLU MATERYAL TEMALI MAKALELERE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 10 / 2 (December 2021): 99-112 . https://doi.org/10.51960/jitte.876757 |
AMA | Baş F. TÜRKİYE’DE MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDA ÜÇ BOYUTLU MATERYAL TEMALI MAKALELERE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2021; 10(2): 99-112. |
Vancouver | Baş F. TÜRKİYE’DE MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDA ÜÇ BOYUTLU MATERYAL TEMALI MAKALELERE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2021; 10(2): 99-112. |
IEEE | F. Baş , "TÜRKİYE’DE MATEMATİK EĞİTİMİ ALANINDA ÜÇ BOYUTLU MATERYAL TEMALI MAKALELERE YÖNELİK BİR İÇERİK ANALİZİ", Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, vol. 10, no. 2, pp. 99-112, Dec. 2021, doi:10.51960/jitte.876757 |