Research Article
BibTex RIS Cite

ÖĞRETMENLERİN ACİL UZAKTAN ÖĞRETİM ALGILARI

Year 2024, Volume: 13 Issue: 2, 21 - 41, 30.12.2024
https://doi.org/10.51960/jitte.1486859

Abstract

Bu çalışmada COVID-19 pandemisi döneminde ortaokullarda görev alan öğretmenlerin acil uzaktan eğitime yönelik görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik örneklemesi ile farklı branş öğretmenleri içerisinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemiyle belirlenmiştir. Katılımcılar Matematik, Türkçe, Sosyal Bilgiler, Fen Bilimleri, İngilizce ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi branşlarından 30 öğretmenden oluşmaktadır. Yarı-yapılandırılmış görüşme formu aracılığı ile nitel veri toplanmıştır. Çalışmada bazı görüşmeler yüz yüze yapılarak ses kaydı alınmış; bazıları ise COVID-19 salgını sürecinde iletişimin yüz yüze yapılamamasından dolayı bir çevrimiçi platform üzerinden gerçekleştirilerek kaydedilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Ses kayıtları ayrı ayrı kelime işlemci sayfası şeklinde düzenlenerek kaydedilmiş sonra veriler kodlanarak kategori ve alt kategoriler oluşturulmuştur. Verilerin analizine ilişkin bulgular sonucunda öğretmenlerin acil uzaktan eğitime yönelik daha çok olumsuz görüş belirttikleri görülmüştür. Öğretmenler çoğunlukla yaşadıkları sıkıntıları vurgulamıştır. Öğretmenlerin yüz yüze eğitimde ve uzaktan eğitimdeki derslerinde benzer öğretim yöntem ve teknikleri kullandıkları, derslerde teknolojiyi kullanmada yetersiz kaldıkları sonucuna ulaşılmıştır. Bu durumda uzaktan eğitimde kullanılacak ölçme değerlendirme uygulamaları konusunda yeterli bilgiye sahip olunmadığı anlaşılmıştır. Sonuç olarak öğretmenlerin derslerinde uzaktan eğitim, yüz yüze eğitimi desteklemek için yüz yüze eğitim ve uzaktan eğitimin olanaklarını birlikte kullanıp hibrit eğitimi uygulamak istedikleri görülmüştür.

References

  • Akdemir, A. B. ve Kılıç, A. (2020). Yükseköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitim uygulamalarına bakışı. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 685-712.
  • Aksoy, D. A., Bozkurt, A. & Kurşun, E. (2021). Yükseköğretim öğrencilerinin Koronavirüs (Covid19) pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik algıları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 5(3), 285-308.
  • Aksu Dünya, B., Aybek, E. C., ve Şahin, M. D. (2021). Yükseköğretimde uzaktan ölçme ve değerlendirme neneyimleri: Üç devlet üniversitesinden bir örnek [Distance Assessment Experiences in Higher Education: An Example from Three Public Universities in Turkey]. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 232-244.
  • Atmaz, K., ve Bozdoğan, A. E. (2023). Köy okullarında görev yapan fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 12(4),795-813.
  • As, H. ve Eskici, M. (2023). Ortaokul öğrencilerinin hibrit öğretime yönelik tutumları. International Journal of Computers in Education, 6(2), 47-59.
  • Avcı, F., & Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) Salgını ve Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Konusunda Öğretmenlerin Değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154.
  • Bakhov, I., Opolska, N., Bogus, M., Anishchenko, V., ve Biryukova, Y. (2021). Emergency distance education in the conditions of COVID-19 pandemic: experience of Ukrainian universities. Education Sciences, 11(7), 364.
  • Baran, A., & Sadık, O. (2021). COVID-19 Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Öğretim Tecrübelerinin Ve Görüşlerinin İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 813-854. https://doi.org/10.19171/uefad.882291
  • Bozkurt, A., ve Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-6. https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. AUAd, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2020b). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırma Dergisi, 6(3), 112-142
  • Bozkurt, A., ve Uçar, H. (2018). E-Öğrenme ve e-sınavlar: Çevrimiçi ölçme değerlendirme süreçlerinde kimlik doğrulama yöntemlerine ilişkin öğrenen görüşlerinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 745-755.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. AUAd, 6(2), 11-53.
  • Canpolat, U. ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(1), 74-109.
  • Chirinda, B., Ndlovu, M. ve Spangenberg, E. (2021). Teaching Mathematics during the COVID-19 Lockdown in a Context of Historical Disadvantage. Educ. Sci, 11, 177.
  • Cöbek, B. (2022). Zorunlu uzaktan öğretimin yönetimi hakkında branş öğretmenlerinin görüşleri: Covıd-19 süreci örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Adıyaman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Adıyaman.
  • Çetin, G. & Çakır, Ö. (2024). Covid-19 salgını sürecinde öğretmenlerin acil uzaktan eğitimle ilgili düşünce ve deneyimleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 20(1), 49-64. https://doi.org/10.17244/eku.1276628
  • Demir, F. ve Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292.
  • Deli, S. (2021). Fen Bilimleri öğretmenlerinin pandemi sürecindeki deneyimlerinin ve pandemi sonrası sürece ilişkin önerilerinin belirlenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Zonguldak.
  • Demir, F. ve Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292. Demir, S. ve Kale, M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, Covid-19 küresel salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(8), 3445-3470. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44492
  • Erbil, D. G., Demir, E. & Armağan Erbil, B. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Studies - Education, 16(3), 1473-1493. https://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.49745
  • Flior, E. ve Kowalski, K. (2010). Continuous biometric user authentication in online examinations. Seventh International Conference on Information Technology (ITNG2010), (s. 488-492). Las Vegas, Nevada, USA.
  • Güllü, A.O., Ünal Doğan, A., Kaymak, İ. ve Erpolat, U. (2022). Pandemi döneminde öğretmenlerin uzaktan eğitimde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Yalvaç Akademi Dergisi, 7(1), 76-89
  • Güneş, B., Şahan, M.B. ve Mirzeoğlu, A.D. (2023). Uzaktan eğitimle yürütülen beden eğitimi ve spor dersine ilişkin öğretmen görüşleri. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 28(1), 22-31.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., ve Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review. https://er.educause.edu/articles/2020/3/thedifference-between-emergency-remote-teaching-and-onlinelearning adresinden edinilmiştir.
  • Holmberg, B. (1995). Theory and practice of distance education (Second Edition). London: Routledge.
  • Hotar, N., Özcan, M. A., Baran, B., Yacı, Ş. N., Karagöz, E. (2021). Acil Uzaktan Eğitimden Ne Öğrendik? Öğrenci ve Öğretim Elemanı Görüşlerinin Karşılaştırılması. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(2), 673-690.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kadan, G. (2021). Covıd-19 pandemisinde çocuk ve ailelere yönelik yapılan makalelerin incelenmesi. Çocuk ve Gelişim Dergisi, 1-17.
  • Kayalı, B. (2022). İlk ve ortaöğretimde Covid-19 dönemi uygulamalarının değerlendirilmesi ve acil uzaktan öğretim çerçevesinin oluşturulması. Atatürk Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Kandemir, M. A., Kurt, K. ve Apaydın, Z. (2022). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin tutumlarının farklı değişkenlere göre analizi. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9), 159-172.
  • Kaplan, K. ve Gülden, B. (2021). Öğretmen görüşlerine göre salgın (COVID-19) dönemi uzaktan eğitim ortamında Türkçe eğitimi. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 24, 233-258.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Uluslararası Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 7(53), 1262-1274.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kazak, E., & Karaahmetoğlu, H. H. (2023). Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13(1), 385-401. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1213000
  • Koç, E. S. (2021). Nasıl bir uzaktan eğitim? 1 yılın sonunda yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. International Anatolia Academic Online Journal / Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 7, 2.
  • Kultaş, E. ve Çalışkan, E.F. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde yaşadıkları sorunlar. Türkiye Eğitim Dergisi, 6(2), 507-521
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Moore, M.G. ve Kearsley, I. G. (2012). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed). Boston, MA: Wadsworth Publishing.
  • Moore, M. (1990). Tovard a Theory of Independent Learning and Teaching. Journal of Higher Education, 44, 661-79.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, 376-394.
  • Öz, E., Aydemir, S. ve Erdamar, G. (2022). Acil uzaktan eğitim sürecinde öğretim programlarının uygulanması: sorunlar ve öneriler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 65, 228-259.
  • Özdemir Baki, G., & Çelik, E. (2021). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitimde Matematik Öğretim Deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 293-320. https://doi.org/10.51460/baebd.858655
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.). Ankara: Pegem.
  • Pekcan, N., & Toraman, Ç. (2022). Covid-19 Pandemisinde Çevrimiçi Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarının Öğretmen-Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 120-129. https://doi.org/10.17556/erziefd.862654
  • Sarı, H. İ. (2020). Evde kal döneminde uzaktan eğitim: Ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız? Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(1), 121-128.
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: Öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296. https://doi.org/10.18037/ausbd.902616.
  • Süvari, T. (2023). Covıd-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitime ve uzaktan öğretmen olmaya yönelik metaforik algıları (Yayınlanmamış Yüksek Lisan Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Şahin Durgun, H. (2022). Dünya’da ve Türkiye’de Yükseköğretimde pandemi kaynaklı acil uzaktan öğretim süreçleri üzerine bir değerlendirme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Şengül, N. ve İzci, E. (2023). Uzaktan Eğitim ile Gerçekleştirilen Derslere İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. ulakbilge, 83, 319–328. doi: 10.7816/ulakbilge-11-83-02.
  • Tanrıbuyurdu, E. (2022). Yükseköğretimde acil uzaktan öğretim süreci deneyimleri: Bir durum çalışması örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Tatlı, Z., Nas, S.E., Turan, Ş. ve Yaman, H. (2021). Sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan eğitim sürecinde ölçme-değerlendirme ihtiyaçlarının tespiti. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 953-987. https://doi.org/10.17679/inuefd.901997
  • Tunç Toptaş, H. (2022). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim veren öğretmenlerin öz-yeterlik algıları ile uzaktan eğitim tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Uğur, S. (2020). Merhaba yeni dünya: Covid19 ve değişen hayatlar, uzaktan eğitim, hızlanan dijital dönüşüm ve teknolojik tekillik (editöre mektup). AUAd, 6(2), 7-10.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Ünal, M ve Bulunuz, N. (2020) Covıd-19 salgını döneminde yürütülen uzaktan eğitim çalışmalarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi ve sonraki sürece ilişkin öneriler. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 343-369.
  • Yadigar, G. (2010). Uzaktan eğitim programlarının etkinliliğinin değerlendirilmesi (GÜ Bilişim Sistemleri uzaktan eğitim tezsiz yüksek lisans programı örneği) (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yücel, Z. E. (2024). Acil uzaktan öğretimde öğrencilerin İngilizce dil becerileri ve özerklik gelişimine yönelik bir eylem araştırması (Yayınlanmamış doktora tezi). Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Yıldırım, K. (2020). İstisnai bir uzaktan eğitim-öğretim deneyiminin öğrettikleri. Alanyazın, 1(1), 7-15. doi:http://dx.doi.org/10.22596/cresjournal.0101.7.16
  • Yılmaz, E. O. ve Aktuğ, S. (2011). Uzaktan eğitimde çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının, uzaktan eğitimde etkileşim ve iletişim üzerine görüşleri. Akademik Bilişim, Malatya, 2-4 Şubat.
  • Yiğit, Y. (2021) . Öğrencilerin dijital ortamlar üzerinden yapılan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerine yönelik tutumları. Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17, 187-204.
  • Yirci, R. ve Öğüt, S. (2024). Uzaktan Eğitimin Oluşturduğu Fırsatlar/Tehditler Hakkındaki Öğretmen ve Okul Yöneticisi Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 11 (1), 41-64.

TEACHERS PERCEPTIONS OF EMERGENCY DISTANCE INSTRUCTION

Year 2024, Volume: 13 Issue: 2, 21 - 41, 30.12.2024
https://doi.org/10.51960/jitte.1486859

Abstract

In this study, it is aimed to reveal the views of teachers working in secondary schools during the Covid-19 pandemic on emergency distance education. A case study pattern was applied from qualitative research. The maximum diversity sampling of the study group sampling methods was determined together with the easily accessible situation sampling method from different branch teachers. English Turkish, Science, Social Studies, Mathematics, Religious Culture and Moral Knowledge branches of the study group was composed of 30 teachers. Qualitative data were collected through a semi-structured interview form. Qualitative content analysis was used in the analysis of the obtained data. As a result of the interviews, it was found that teachers expressed more negative opinions about emergency distance education. Teachers have emphasized the difficulties they have experienced more.

References

  • Akdemir, A. B. ve Kılıç, A. (2020). Yükseköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitim uygulamalarına bakışı. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 685-712.
  • Aksoy, D. A., Bozkurt, A. & Kurşun, E. (2021). Yükseköğretim öğrencilerinin Koronavirüs (Covid19) pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik algıları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 5(3), 285-308.
  • Aksu Dünya, B., Aybek, E. C., ve Şahin, M. D. (2021). Yükseköğretimde uzaktan ölçme ve değerlendirme neneyimleri: Üç devlet üniversitesinden bir örnek [Distance Assessment Experiences in Higher Education: An Example from Three Public Universities in Turkey]. Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1), 232-244.
  • Atmaz, K., ve Bozdoğan, A. E. (2023). Köy okullarında görev yapan fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik tutumları ve görüşleri. Cumhuriyet International Journal of Education, 12(4),795-813.
  • As, H. ve Eskici, M. (2023). Ortaokul öğrencilerinin hibrit öğretime yönelik tutumları. International Journal of Computers in Education, 6(2), 47-59.
  • Avcı, F., & Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) Salgını ve Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Konusunda Öğretmenlerin Değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler Ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154.
  • Bakhov, I., Opolska, N., Bogus, M., Anishchenko, V., ve Biryukova, Y. (2021). Emergency distance education in the conditions of COVID-19 pandemic: experience of Ukrainian universities. Education Sciences, 11(7), 364.
  • Baran, A., & Sadık, O. (2021). COVID-19 Sürecinde Sınıf Öğretmenlerinin Acil Uzaktan Öğretim Tecrübelerinin Ve Görüşlerinin İncelenmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(2), 813-854. https://doi.org/10.19171/uefad.882291
  • Bozkurt, A., ve Sharma, R. C. (2020). Emergency remote teaching in a time of global crisis due to CoronaVirus pandemic. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 1-6. https://doi.org/10.5281/zenodo.3778083
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. AUAd, 3(2), 85-124.
  • Bozkurt, A. (2020b). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırma Dergisi, 6(3), 112-142
  • Bozkurt, A., ve Uçar, H. (2018). E-Öğrenme ve e-sınavlar: Çevrimiçi ölçme değerlendirme süreçlerinde kimlik doğrulama yöntemlerine ilişkin öğrenen görüşlerinin incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 745-755.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. AUAd, 6(2), 11-53.
  • Canpolat, U. ve Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(1), 74-109.
  • Chirinda, B., Ndlovu, M. ve Spangenberg, E. (2021). Teaching Mathematics during the COVID-19 Lockdown in a Context of Historical Disadvantage. Educ. Sci, 11, 177.
  • Cöbek, B. (2022). Zorunlu uzaktan öğretimin yönetimi hakkında branş öğretmenlerinin görüşleri: Covıd-19 süreci örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Adıyaman Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Adıyaman.
  • Çetin, G. & Çakır, Ö. (2024). Covid-19 salgını sürecinde öğretmenlerin acil uzaktan eğitimle ilgili düşünce ve deneyimleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 20(1), 49-64. https://doi.org/10.17244/eku.1276628
  • Demir, F. ve Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292.
  • Deli, S. (2021). Fen Bilimleri öğretmenlerinin pandemi sürecindeki deneyimlerinin ve pandemi sonrası sürece ilişkin önerilerinin belirlenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Zonguldak.
  • Demir, F. ve Özdaş, F. (2020). Covid-19 sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşlerinin incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 273-292. Demir, S. ve Kale, M. (2020). Öğretmen görüşlerine göre, Covid-19 küresel salgını döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Turkish Studies, 15(8), 3445-3470. https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.44492
  • Erbil, D. G., Demir, E. & Armağan Erbil, B. (2021). Pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik sınıf öğretmenlerinin görüşlerinin incelenmesi. Turkish Studies - Education, 16(3), 1473-1493. https://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.49745
  • Flior, E. ve Kowalski, K. (2010). Continuous biometric user authentication in online examinations. Seventh International Conference on Information Technology (ITNG2010), (s. 488-492). Las Vegas, Nevada, USA.
  • Güllü, A.O., Ünal Doğan, A., Kaymak, İ. ve Erpolat, U. (2022). Pandemi döneminde öğretmenlerin uzaktan eğitimde karşılaştıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Yalvaç Akademi Dergisi, 7(1), 76-89
  • Güneş, B., Şahan, M.B. ve Mirzeoğlu, A.D. (2023). Uzaktan eğitimle yürütülen beden eğitimi ve spor dersine ilişkin öğretmen görüşleri. Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 28(1), 22-31.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., ve Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review. https://er.educause.edu/articles/2020/3/thedifference-between-emergency-remote-teaching-and-onlinelearning adresinden edinilmiştir.
  • Holmberg, B. (1995). Theory and practice of distance education (Second Edition). London: Routledge.
  • Hotar, N., Özcan, M. A., Baran, B., Yacı, Ş. N., Karagöz, E. (2021). Acil Uzaktan Eğitimden Ne Öğrendik? Öğrenci ve Öğretim Elemanı Görüşlerinin Karşılaştırılması. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(2), 673-690.
  • İşman, A. (2011). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kadan, G. (2021). Covıd-19 pandemisinde çocuk ve ailelere yönelik yapılan makalelerin incelenmesi. Çocuk ve Gelişim Dergisi, 1-17.
  • Kayalı, B. (2022). İlk ve ortaöğretimde Covid-19 dönemi uygulamalarının değerlendirilmesi ve acil uzaktan öğretim çerçevesinin oluşturulması. Atatürk Üniversitesi. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Kandemir, M. A., Kurt, K. ve Apaydın, Z. (2022). Sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin tutumlarının farklı değişkenlere göre analizi. Mustafa Kemal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(9), 159-172.
  • Kaplan, K. ve Gülden, B. (2021). Öğretmen görüşlerine göre salgın (COVID-19) dönemi uzaktan eğitim ortamında Türkçe eğitimi. Rumelide Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, 24, 233-258.
  • Karatepe, F., Küçükgençay, N. ve Peker, B. (2020). Öğretmen adayları senkron uzaktan eğitime nasıl bakıyor? Bir anket çalışması. Uluslararası Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırma Dergisi, 7(53), 1262-1274.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kazak, E., & Karaahmetoğlu, H. H. (2023). Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaşılan Sorunlara İlişkin Öğretmen Görüşleri. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi, 13(1), 385-401. https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1213000
  • Koç, E. S. (2021). Nasıl bir uzaktan eğitim? 1 yılın sonunda yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. International Anatolia Academic Online Journal / Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı 7, 2.
  • Kultaş, E. ve Çalışkan, E.F. (2021). Covid-19 pandemisi sürecinde sınıf öğretmenlerinin uzaktan eğitimde yaşadıkları sorunlar. Türkiye Eğitim Dergisi, 6(2), 507-521
  • Kürtüncü, M. ve Kurt, A. (2020). Covid-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Moore, M.G. ve Kearsley, I. G. (2012). Distance education: A systems view of online learning (3rd ed). Boston, MA: Wadsworth Publishing.
  • Moore, M. (1990). Tovard a Theory of Independent Learning and Teaching. Journal of Higher Education, 44, 661-79.
  • Özbay, Ö. (2015). Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimin güncel durumu. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 5, 376-394.
  • Öz, E., Aydemir, S. ve Erdamar, G. (2022). Acil uzaktan eğitim sürecinde öğretim programlarının uygulanması: sorunlar ve öneriler. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 65, 228-259.
  • Özdemir Baki, G., & Çelik, E. (2021). Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitimde Matematik Öğretim Deneyimleri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 12(1), 293-320. https://doi.org/10.51460/baebd.858655
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (M. Bütün & S. B. Demir, Çev.). Ankara: Pegem.
  • Pekcan, N., & Toraman, Ç. (2022). Covid-19 Pandemisinde Çevrimiçi Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarının Öğretmen-Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1), 120-129. https://doi.org/10.17556/erziefd.862654
  • Sarı, H. İ. (2020). Evde kal döneminde uzaktan eğitim: Ölçme ve değerlendirmeyi neden karantinaya almamalıyız? Uluslararası Eğitim Araştırmacıları Dergisi, 3(1), 121-128.
  • Sezgin, S. (2021). Acil uzaktan eğitim sürecinin analizi: Öne çıkan kavramlar, sorunlar ve çıkarılan dersler. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 21(1), 273-296. https://doi.org/10.18037/ausbd.902616.
  • Süvari, T. (2023). Covıd-19 pandemisi sürecinde öğretmenlerin uzaktan eğitime ve uzaktan öğretmen olmaya yönelik metaforik algıları (Yayınlanmamış Yüksek Lisan Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Şahin Durgun, H. (2022). Dünya’da ve Türkiye’de Yükseköğretimde pandemi kaynaklı acil uzaktan öğretim süreçleri üzerine bir değerlendirme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Şengül, N. ve İzci, E. (2023). Uzaktan Eğitim ile Gerçekleştirilen Derslere İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. ulakbilge, 83, 319–328. doi: 10.7816/ulakbilge-11-83-02.
  • Tanrıbuyurdu, E. (2022). Yükseköğretimde acil uzaktan öğretim süreci deneyimleri: Bir durum çalışması örneği (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Tatlı, Z., Nas, S.E., Turan, Ş. ve Yaman, H. (2021). Sınıf öğretmenlerinin acil uzaktan eğitim sürecinde ölçme-değerlendirme ihtiyaçlarının tespiti. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(2), 953-987. https://doi.org/10.17679/inuefd.901997
  • Tunç Toptaş, H. (2022). Pandemi sürecinde uzaktan eğitim veren öğretmenlerin öz-yeterlik algıları ile uzaktan eğitim tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Uğur, S. (2020). Merhaba yeni dünya: Covid19 ve değişen hayatlar, uzaktan eğitim, hızlanan dijital dönüşüm ve teknolojik tekillik (editöre mektup). AUAd, 6(2), 7-10.
  • Uşun, S. (2006). Uzaktan eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Ünal, M ve Bulunuz, N. (2020) Covıd-19 salgını döneminde yürütülen uzaktan eğitim çalışmalarının öğretmenler tarafından değerlendirilmesi ve sonraki sürece ilişkin öneriler. Milli Eğitim Dergisi, 49 (1), 343-369.
  • Yadigar, G. (2010). Uzaktan eğitim programlarının etkinliliğinin değerlendirilmesi (GÜ Bilişim Sistemleri uzaktan eğitim tezsiz yüksek lisans programı örneği) (Yayınlanmamış Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yücel, Z. E. (2024). Acil uzaktan öğretimde öğrencilerin İngilizce dil becerileri ve özerklik gelişimine yönelik bir eylem araştırması (Yayınlanmamış doktora tezi). Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Yıldırım, K. (2020). İstisnai bir uzaktan eğitim-öğretim deneyiminin öğrettikleri. Alanyazın, 1(1), 7-15. doi:http://dx.doi.org/10.22596/cresjournal.0101.7.16
  • Yılmaz, E. O. ve Aktuğ, S. (2011). Uzaktan eğitimde çevrimiçi ders veren öğretim elemanlarının, uzaktan eğitimde etkileşim ve iletişim üzerine görüşleri. Akademik Bilişim, Malatya, 2-4 Şubat.
  • Yiğit, Y. (2021) . Öğrencilerin dijital ortamlar üzerinden yapılan Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerine yönelik tutumları. Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17, 187-204.
  • Yirci, R. ve Öğüt, S. (2024). Uzaktan Eğitimin Oluşturduğu Fırsatlar/Tehditler Hakkındaki Öğretmen ve Okul Yöneticisi Görüşlerinin İncelenmesi. Turkish Journal of Educational Studies, 11 (1), 41-64.
There are 62 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Instructional Technologies
Journal Section Volume 13, Issue 2
Authors

Elif Yılmaz Kaya 0009-0006-0337-4181

İbrahim Çetin 0000-0001-5127-0471

Publication Date December 30, 2024
Submission Date May 20, 2024
Acceptance Date November 9, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 13 Issue: 2

Cite

APA Yılmaz Kaya, E., & Çetin, İ. (2024). ÖĞRETMENLERİN ACİL UZAKTAN ÖĞRETİM ALGILARI. Öğretim Teknolojileri Ve Öğretmen Eğitimi Dergisi, 13(2), 21-41. https://doi.org/10.51960/jitte.1486859