BibTex RIS Cite

Metaforik Açımlamanın Fen Metinlerini Anlamaya Etkisi

Year 2015, Volume: 1 Issue: 3, - , 17.12.2015

Abstract

Bu çalışmanın amacı, fen metinlerini anlamada metaforik açımlamanın etkisini saptamaktır. Kontrol gruplu yarı-deneysel ve ilişkisel desendeki araştırmanın katılımcılarını Antalya’da bir okulda 7. sınıfta öğrenimlerini sürdüren 57 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı, vücudun sıvı dengesini anlatan bir metnin çeşitli yerlerine metaforik açımlamaların eklenmesiyle elde edilmiştir. Metnin açımlama içeren noktalarıyla ilgili 12 açık uçlu soru hazırlanmıştır. Açımlamaların ve soruların uygunluğu uzman görüşü ile belirlenmiştir. Okuduğunu anlama bakımından eş değer iki gruptan birine metnin açımlama içeren biçimi, diğerine açımlama içermeyen biçimi verilmiştir. Metnin okunmasından sonra kontrol ve deney grubundaki katılımcıların açımlamaların odaklandığı noktalara ilişkin hazırlanan 12 açık uçlu soruyu yanıtlamaları istenmiştir. Katılımcıların verdikleri yanıtların içerik çözümlemesi iki uzman değerlendirmeci tarafından yapılmıştır. Elde edilen sonuçlar doğru (1) ve yanlış (0) olarak değerlendirilmiştir. İstatistik programında yapılan t-testi sonucunda metaforik açımlamanın fen metinlerini anlamada etkili olduğu belirlenmiştir. Bu bulguya bağlı olarak öğrencilerin fen metinlerini daha kolay anlayabilmeleri için metin yazarlarının ve öğretmenlerin metaforik açımlamaya yer vermeleri önerilmiştir.

Year 2015, Volume: 1 Issue: 3, - , 17.12.2015

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Nihat Bayat

Süleyman Yüce

Publication Date December 17, 2015
Submission Date December 17, 2015
Published in Issue Year 2015 Volume: 1 Issue: 3

Cite

APA Bayat, N., & Yüce, S. (2015). Metaforik Açımlamanın Fen Metinlerini Anlamaya Etkisi. Dil Eğitimi Ve Araştırmaları Dergisi, 1(3).

________________________________________________

Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi

https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere

ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research