Research Article
BibTex RIS Cite

A Research on the Use of Secondary School Turkish Course Contents in Electronic Information Network

Year 2018, Volume: 4 Issue: 2, 101 - 121, 31.08.2018
https://doi.org/10.31464/jlere.399414

Abstract

ABSTRACT: In the survey, it is aim to determine the use of content that related to
secondary school Turkish lesson in Electronics
Informatics Network (EBA). Document review, that a kind of qualitive research
method, has been used in accordance with this purpose. Total 3.893 content
uploaded from 2012 to November 2017 in the video, audio, books, magazine and
document titles that carry the “middle school Turkish” label in EBA consistutes
the sample of the survey. It is revealed the use by taking the rate of learning
domain viewing, favour and that being, interpreted in analysis of the data
obtained. It is determined that the maximum content is loaded in the document module and then the voice
comes out in the result of survey. It is seen that the content is mostly about
course back, exam preparation and study paper. Besides there is a lot of
content that is not relevant on EBA although it has been loaded for secondary
school Turkish lesson; thus the modules are used unconsciously.



Keywords: eba, fatih project, content, Turkish lesson, use.

References

  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M. ve Seferoğlu, S.S. (2012). Bir teknoloji politikası olarak Fatih projesinin başarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. Akademik Bilişim Konferansları, 1-3 Şubat 2012, Uşak. http://ab.org.tr/ab12/kabul.html adresinden 07 Aralık 2017 tarihinde erişildi.
  • Aksoy, H.H. (2003). Eğitim kurumlarında teknoloji kullanımı ve etkilerine ilişkin bir çözümleme. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 1(4), 4-23.
  • Aktay, S. ve Keskin, T. (2016). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) incelemesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 27-44.
  • Alpar, D., Batdal, G. ve Avcı, Y. (2007). Öğrenci merkezli eğitimde eğitim teknolojileri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 19-31.
  • Altın, H.M. ve Kalelioğlu, F. (2015). Fatih Projesi ile ilgili öğrenci ve öğretmen görüşleri. Başkent University Journal of Education, 2(1); 89-105.
  • Ateş, M., Çerçi, A. ve Derman, S. (2015) . Eğitim Bilişim Ağında yer alan Türkçe dersi videoları üzerine bir inceleme. Sakarya University Journal of Education, 5(3), 105-117.
  • Bazı, F.Ç.(2016). Teknik, donanım ve içerik yönüyle Fatih projesinin değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 7(15), 196-209.
  • Bilici, A. (2011). Öğretmenlerin bilişim teknolojileri cihazlarının eğitsel bağlamda kullanımına ve eğitimde Fatih Projesine yönelik görüşleri: Sincan il genel meclisi i.ö.o. 5th International Computer & Techologies Symposium. Elazığ: Fırat Üniversitesi.
  • Elektronik Bilişim Ağı (EBA) (2017). EBA hakkında. http://www.eba.gov.tr/hakkimizda adresinden 03.12.2017 tarihinde alınmıştır.
  • Elektronik Bilişim Ağı (EBA) (2017). Eğitimde Bilişim Ağı. http:// www.eba.gov.tr/hakkimizda adresinden 11 Kasım 2017’de alınmıştır.
  • Güvendi, G.M. (2014). Millî Eğitim Bakanlığı’nın öğretmenlere sunmuş olduğu çevrimiçi eğitim ve paylaşım sitelerinin öğretmenlerce kullanım sıklığının belirlenmesi: Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • İskender, H. (2016). Eğitim Bilişim Ağı’nda bulunan 7. sınıf Türkçe dersi videolarının ilköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. sınıflar) öğretim programıyla uyumu. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(24), 1043-1068.
  • Kurt, A., Kuzu, A. Dursun, Ö., Güllüpınar, F. ve Gültekin, M. (2013). Fatih projesinin pilot uygulama sürecinin değerlendirilmesi: Öğretmen görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 1(2), 1-23.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2017). Eğitimde FATİH Projesi hakkında.http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/ adresinden 03.12.2017 tarihinde alınmıştır.
  • Öz, M.F. (2011). Uygulamalı Türkçe öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sever, S. (2003). Türkçe öğretiminde yeni yapılanma çalışmaları. Türklük Bilimi Araştırmaları Türkçe Öğretimi Özel Sayısı, 13(1), 27-38.
  • Timur, B., Yılmaz, Ş. ve İşseven, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı (eba) sistemini kullanmalarına yönelik görüşleri. Asya Öğretim Dergisi [Asian Journal of Instruction] 5(1), 44-54.
  • Türker, A. ve Güven, C. (2016). Lise öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (eba) projesinden yararlanma düzeyleri ve proje ile ilgili görüşleri. Journal of Research in Education and Teaching 5(1), 244-254.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) (2016). Girişimlerde bilişim teknolojileri kullanımı araştırması, hanelerde bilişim teknolojileri kullanımı araştırması. http://www.tuik.gov.tr /PreHaberBultenleri.do?id =2177916 adresinden 11 Kasım 2017 tarihinde erişildi.
  • Tüysüz, C. ve Çümen, V. (2016). EBA ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(27), 278-296.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H.(2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Elektronik Bilişim Ağı (EBA)’ndaki Ortaokul Türkçe Dersi İçeriklerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma

Year 2018, Volume: 4 Issue: 2, 101 - 121, 31.08.2018
https://doi.org/10.31464/jlere.399414

Abstract

ÖZ: Araştırmada, Elektronik Bilişim
Ağı (EBA)’ndaki ortaokul Türkçe dersi içeriklerine yönelik kullanım durumunun
tespit edilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada nitel
araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışmanın
örneklemini, EBA içerik modülünde “ortaokul Türkçe” etiketi taşıyan video,
görsel, ses, kitap, dergi, doküman başlıklarındaki 2012 yılından 2017 Kasım
ayına kadar yüklenen toplam 3.893 içerik oluşturmaktadır. İncelenen toplam
3.893 içerikten 2.184 tanesinin ortaokul Türkçe dersi ile ilgili olduğu tespit
edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde, öğrenme alanı, izlenilme,
beğenilme, yorumlanma oranları ölçüt alınarak içeriğin kullanımına ilişkin
durum ortaya konulmuştur. Araştırma sonucunda, en fazla içeriğin doküman
modülüne yüklendiği, ardından sesin geldiği belirlenmiştir. İçeriklerin genel
olarak, ders tekrarı, sınav hazırlığı ve çalışma kâğıdı özelliği taşıdığı
görülmüştür. Bunun yanında EBA üzerinde ortaokul Türkçe dersi için yüklendiği
hâlde ilgili olmayan birçok içeriğin bulunduğu, dolayısıyla modüllerin
bilinçsizce kullanıldığı ve eğitim portalının bu hâliyle yeterince etkili
olamayacağı ulaşılan sonuçlar arasındadır.



Anahtar Kelimeler: eba, fatih projesi, , içerik, kullanım, Türkçe dersi.


References

  • Akıncı, A., Kurtoğlu, M. ve Seferoğlu, S.S. (2012). Bir teknoloji politikası olarak Fatih projesinin başarılı olması için yapılması gerekenler: Bir durum analizi çalışması. Akademik Bilişim Konferansları, 1-3 Şubat 2012, Uşak. http://ab.org.tr/ab12/kabul.html adresinden 07 Aralık 2017 tarihinde erişildi.
  • Aksoy, H.H. (2003). Eğitim kurumlarında teknoloji kullanımı ve etkilerine ilişkin bir çözümleme. Eğitim Bilim Toplum Dergisi, 1(4), 4-23.
  • Aktay, S. ve Keskin, T. (2016). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) incelemesi. Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları Dergisi, 2(3), 27-44.
  • Alpar, D., Batdal, G. ve Avcı, Y. (2007). Öğrenci merkezli eğitimde eğitim teknolojileri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 7(1), 19-31.
  • Altın, H.M. ve Kalelioğlu, F. (2015). Fatih Projesi ile ilgili öğrenci ve öğretmen görüşleri. Başkent University Journal of Education, 2(1); 89-105.
  • Ateş, M., Çerçi, A. ve Derman, S. (2015) . Eğitim Bilişim Ağında yer alan Türkçe dersi videoları üzerine bir inceleme. Sakarya University Journal of Education, 5(3), 105-117.
  • Bazı, F.Ç.(2016). Teknik, donanım ve içerik yönüyle Fatih projesinin değerlendirilmesi. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 7(15), 196-209.
  • Bilici, A. (2011). Öğretmenlerin bilişim teknolojileri cihazlarının eğitsel bağlamda kullanımına ve eğitimde Fatih Projesine yönelik görüşleri: Sincan il genel meclisi i.ö.o. 5th International Computer & Techologies Symposium. Elazığ: Fırat Üniversitesi.
  • Elektronik Bilişim Ağı (EBA) (2017). EBA hakkında. http://www.eba.gov.tr/hakkimizda adresinden 03.12.2017 tarihinde alınmıştır.
  • Elektronik Bilişim Ağı (EBA) (2017). Eğitimde Bilişim Ağı. http:// www.eba.gov.tr/hakkimizda adresinden 11 Kasım 2017’de alınmıştır.
  • Güvendi, G.M. (2014). Millî Eğitim Bakanlığı’nın öğretmenlere sunmuş olduğu çevrimiçi eğitim ve paylaşım sitelerinin öğretmenlerce kullanım sıklığının belirlenmesi: Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Örneği. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • İskender, H. (2016). Eğitim Bilişim Ağı’nda bulunan 7. sınıf Türkçe dersi videolarının ilköğretim Türkçe dersi (6, 7, 8. sınıflar) öğretim programıyla uyumu. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(24), 1043-1068.
  • Kurt, A., Kuzu, A. Dursun, Ö., Güllüpınar, F. ve Gültekin, M. (2013). Fatih projesinin pilot uygulama sürecinin değerlendirilmesi: Öğretmen görüşleri. Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, 1(2), 1-23.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB] (2017). Eğitimde FATİH Projesi hakkında.http://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/ adresinden 03.12.2017 tarihinde alınmıştır.
  • Öz, M.F. (2011). Uygulamalı Türkçe öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sever, S. (2003). Türkçe öğretiminde yeni yapılanma çalışmaları. Türklük Bilimi Araştırmaları Türkçe Öğretimi Özel Sayısı, 13(1), 27-38.
  • Timur, B., Yılmaz, Ş. ve İşseven, A. (2017). Ortaokul öğrencilerinin Eğitim Bilişim Ağı (eba) sistemini kullanmalarına yönelik görüşleri. Asya Öğretim Dergisi [Asian Journal of Instruction] 5(1), 44-54.
  • Türker, A. ve Güven, C. (2016). Lise öğretmenlerinin Eğitim Bilişim Ağı (eba) projesinden yararlanma düzeyleri ve proje ile ilgili görüşleri. Journal of Research in Education and Teaching 5(1), 244-254.
  • Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) (2016). Girişimlerde bilişim teknolojileri kullanımı araştırması, hanelerde bilişim teknolojileri kullanımı araştırması. http://www.tuik.gov.tr /PreHaberBultenleri.do?id =2177916 adresinden 11 Kasım 2017 tarihinde erişildi.
  • Tüysüz, C. ve Çümen, V. (2016). EBA ders web sitesine ilişkin ortaokul öğrencilerinin görüşleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(27), 278-296.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H.(2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (7. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Sedat Maden

Aydın Önal

Publication Date August 31, 2018
Submission Date February 27, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Maden, S., & Önal, A. (2018). Elektronik Bilişim Ağı (EBA)’ndaki Ortaokul Türkçe Dersi İçeriklerinin Kullanımı Üzerine Bir Araştırma. Dil Eğitimi Ve Araştırmaları Dergisi, 4(2), 101-121. https://doi.org/10.31464/jlere.399414

Cited By










________________________________________________

Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi

https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere

ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research