This present research aimed to adapt “The Writing Attitude Survey” into
Turkish language. The data for factor analysis and Cronbach’s Alpha internal
consistency reliability was obtained from 289 second grade elementary school
students. The scale, which is consisted of 18 items, revealed one factor model
and explained %32 variance. Factor loading of the scale ranged from .41 to .72.
Item total correlation were from .42 to .70. Beside this, the internal consistency
(α) .86. Additionally, factor analysis resulted good and high fit indices. In
conclusion this showed that “The Writing Attitude Survey” adapted into Turkish
language was acceptable.
Bu çalışmanın amacı, ilkokul ikinci sınıf öğrencilerine yönelik yazmaya
ilişkin tutum ölçeğinin Türkçe diline uyarlanması ve ölçeğin Türkçe formunun
uygulanabilir geçerlilik ve güvenirlilik özelliklerine sahip olup olmadığının
tespit edilmesidir. Bu doğrultuda yapılan geçerlilik, güvenirlilik ve faktör
analizi çalışmaları için 289 ilkokul ikinci sınıf öğrencisinden veri
toplanmıştır. Yapılan analizler sonucunda, 18 maddeden oluşan ölçeğin,
varyansın % 32’sini açıklayan tek boyutlu bir yapıda şekillendiği tespit
edilmiştir. Uyarlanan ölçeğin faktör yükleri .41 ile .72 arasında değişmiştir.
Ölçeğin maddelerinin madde toplam test korelasyonları .42 ile .70 arasında
olduğu görülmüştür. Ölçeğin bütününde iç tutarlık katsayısı .86 olarak elde
edilmiştir. Tek faktörlü bir yapı gösteren ölçeğin, uyum iyilik değerlerinin
kabul edilebilir sınır aralığında olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sonuç olarak,
Türkçe’ye uyarlama çalışması yapılan “Yazmaya Yönelik Tutum Ölçeğinin” ilkokul
2.sınıf öğrencilere uygulanacak düzeyde geçerli ve güvenilir olduğu tespit
edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 20, 2019 |
Submission Date | May 7, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research