Using Educational
Social Networking Sites (ESNSs) in educational settings has been a very popular
practice especially in the past decade. Yet, its impact on learning is still
under discussion. With this purpose in mind, this experimental study aims to
investigate university vocational school students’ homework performance in
Edmodo, which is an ESNS, and to identify their views on online assignments.
During the experimentation, five weekly assignments were given for the
experimental group via Edmodo and for the control group as pen-and-paper
homework. During the assignment process, semi-structured interviews were held
with the participants in the experimental group about online assignments. The
findings revealed that both groups usually had high rates of homework submission.
Moreover, the participants of the control group had a better performance in
homework grades. The study also revealed that students usually have positive
views on online assignments. The study concluded with the suggestion that EFL teachers
should give assignments as online in university vocational schools since they
are more instructive, motivating and enjoyable to do for students, as well as,
more practical in terms of submission, checking, and grading.
Eğitsel Sosyal Ağ Sitelerinin (ESAS) eğitimde kullanılması, özellikle
son on yılda çok popüler bir uygulamadır. Ancak, öğrenme üzerindeki etkisi hala
tartışılmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, bu deneysel çalışma, meslek
yüksekokulu öğrencilerinin eğitsel bir sosyal ağ sitesi olan Edmodo platformundaki
ödev performanslarını araştırmayı ve öğrencilerin çevrimiçi ödevler hakkındaki
görüşlerini incelemeyi amaçlamaktadır. Çalışma süresince, deney grubuna Edmodo
üzerinden ve kontrol grubuna ise geleneksel ödev (kâğıt-kalem kullanılarak
yapılan ödev) olarak toplam beş adet haftalık ödevler verilmiştir. Ödevlerin
verilme sürecinde, deney grubundaki öğrencilerle yaptıkları çevrimiçi ödevler
(Edmodo) hakkında yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Bulgular, her iki
grubun ödev teslim oranlarının genelde yüksek olduğunu ortaya koymuştur.
Bununla birlikte, geleneksel ödevleri yapan öğrenciler ödev başarısında,
çevrimiçi ödevleri yapan öğrencilere göre daha iyi bir performans
göstermişlerdir. Çalışma sonucunda, İngilizce öğretmenlerinin meslek yüksekokullarında
ödevleri, teslimi, kontrolü ve ödevlere not vermenin daha pratik olmasının yanı
sıra, öğrenciler için daha fazla öğretici, motive edici ve eğlenceli olmasından
dolayı, çevrimiçi olarak vermesi gerektiği önerilmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | October 20, 2019 |
Submission Date | August 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 5 Issue: 2 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research