ÖZ: Bu
çalışmanın amacı ortaokul 6. sınıf öğrencilerinin dijital öykü yazarlığının
yazma kaygısına, yazma öz yeterliğine ve yazma duyarlılığına etkisini
incelemektir.
Araştırmanın
modeli yarı deneysel desenlerden ön test-son test eşleştirilmiş kontrol gruplu
desendir. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılının birinci döneminde Şırnak
ili Uludere İlçe Millî Eğitim Müdürlüğüne bağlı bir okulda 6. sınıf
öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir. Çalışma sekiz hafta sürmüştür. Verileri
toplamada yazma öz yeterliliği, yazma kaygısı ve yazma duyarlılığı ölçekleri kullanılmıştır.
Bu ölçekler ön test ve son test olarak uygulanmış ve veriler bir bilgisayar
programı kullanarak analiz edilmiş uygulanan ön test ve son testler arasındaki
farka bakılmıştır.
Araştırmanın
sonucunda deney grubuna uygulanan tüm testlerin ön test ve son test puanları
arasında anlamlı bir farklılık görülmüştür. Kontrol grubunda ise yazma kaygısı
ve yazma duyarlığı testlerinin ön test ve son test puanları arasında fark
görülürken yazma öz yeterliği ve yazma öz yeterliğinin dört alt boyutunun ön
test son test puanları arasında fark bulunmadığı sonucuna varılmıştır.
Anahtar sözcükler: dijital
öykü yazarlığı, yazma kaygısı, yazma öz yeterliği, yazma duyarlılığı.
ABSTRACT: Abstract should be
written using the font size 10 and justified, without exceeding the word limit
(150 words). The abstract should include the scope and the basic aim of the
study, methodology, findings, conclusions, and suggestions (if any). You can
write your own abstract by deleting this text; however, you are not to change
the format of the abstract. Abstract should be written using the font size 10
and justified, without exceeding the word limit (150 words). The abstract
should include the scope and the basic aim of the study, methodology, findings,
conclusions, and suggestions. Abstract should be written using the font size 10
and justified, without exceeding the word limit (150 words). The abstract
should include the scope and the basic aim of the study, methodology, findings,
conclusions, and suggestions (if any). Abstract should be written using the
font size 10 and justified, without exceeding the word limit.
Keywords: keyword
1, keyword 2, keyword 3 (keywords should not exceed 3-5 words)
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | April 25, 2020 |
Submission Date | October 24, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 6 Issue: 1 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research