Time management is crucial for academic success, particularly in higher education, where deadlines play a significant role. While students recognise the importance of assignments, they often struggle due to several reasons. This study aims to examine the online submission behaviours of undergraduate EFL students and explore the reasons behind last-minute submissions. The relationship between last-minute submissions and initiation types (time), academic performance, and variation among different deadline hours were examined through quantitative methods and the factors affecting the participants’ behaviours were explored through qualitative methods. Quantitative results shed light on when and how participants submit assignments and illustrates that last-minute submissions occurred regardless of initiation type, and submission timing didn't impact academic performance. Qualitative results showed that many factors such as strategical planning, the complexity of the assignment, anxiety, physical health, procrastination, academic overload, household environment, and access to technology affect the submission behaviours. In light of these results, implications regarding coping with anxiety and procrastination are recommended in the conclusion.
Zaman yönetimi, özellikle son teslim tarihlerinin önemli bir rol oynadığı yükseköğretimde, başarı için kritik önem arz etmektedir. Öğrenciler ödevlerin önemini bilmelerine rağmen, çeşitli nedenlerden dolayı sık sık zorlanırlar. Bu çalışma, lisans düzeyinde İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin çevrimiçi ödev teslim davranışlarını incelemeyi ve son dakika teslimlerinin nedenleri araştırmayı amaçlamaktadır. Son dakika teslimleri ile ödeve başlama zamanları, akademik performans ve farklı teslim saatleri arasındaki ilişki nicel yöntemlerle incelenmiş ve katılımcıların davranışlarını etkileyen faktörler nitel yöntemlerle araştırılmıştır. Nicel sonuçlar, katılımcıların ödevleri ne zaman ve nasıl teslim ettiklerine dair bilgiler sunmuştur ve son dakika teslimlerinin başlama türünden bağımsız olarak gerçekleştiğini ve teslim zamanlamasının akademik performansı etkilemediğini göstermiştir. Nitel sonuçlar, stratejik planlama, ödevin karmaşıklığı, kaygı, fiziksel sağlık, erteleme, akademik aşırı yüklenme, ev ortamı ve teknolojiye erişim gibi birçok faktörün teslim davranışlarını etkilediğini göstermiştir. Bu sonuçlar ışığında, kaygı ve erteleme ile başa çıkma konusundaki öneriler sonuç bölümünde sunulmuştur.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | English As A Second Language, Classroom Measurement Practices |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 29, 2024 |
Publication Date | October 29, 2024 |
Submission Date | July 7, 2024 |
Acceptance Date | August 6, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 10 Issue: 2 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research