Book Review
BibTex RIS Cite

Bamberger’in Okuma Alışkanlığını Geliştirme Adlı Eseri Üzerine Bir İnceleme

Year 2025, Volume: 11 Issue: 2, 1060 - 1063, 29.10.2025
https://doi.org/10.31464/jlere.1663764

Abstract

Richard Bamberger’in Okuma Alışkanlığını Geliştirme adlı eseri, bireysel ve toplumsal okuma alışkanlıklarını geliştirmeye yönelik önemli bir kaynaktır. UNESCO’nun 72. bildirisi olarak yayımlanan kitap, okuma alışkanlığının entelektüel, sosyal ve kültürel gelişime katkılarını ele alır. Okuyucu pasaportu gibi yenilikçi yöntemlerle özellikle çocuklarda okuma motivasyonunu artırmayı hedefler. Sessiz okumanın daha etkili olduğunu vurgulayan yazar, kültürel gelenekler, eğitim politikaları ve kütüphane altyapısının okuma alışkanlığı üzerindeki etkilerini de inceler. Çocukların en aktif okuyucu grubu olduğunu belirten Bamberger, bu alışkanlığın kalıcı olması için erken yaşlarda kazandırılması gerektiğini savunur. Eser, eğitimciler ve araştırmacılar için rehber niteliğindedir. Günümüzde baskısı bulunmasa da hâlâ değerli bir kaynak olma özelliğini korumaktadır.

References

  • Bamberger, R. (1990). Okuma alışkanlığını geliştirme. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Yılmaz, B. (1991). Üniversite kütüphanelerinin bilimsel araştırmadaki işlevi ve Türkiye gerçeği. Türk Kütüphaneciliği, 45–46.

A Review of Bamberger’s Book Developing a Reading Habit

Year 2025, Volume: 11 Issue: 2, 1060 - 1063, 29.10.2025
https://doi.org/10.31464/jlere.1663764

Abstract

Richard Bamberger’s Developing the Reading Habit is an important resource aimed at promoting reading habits at both individual and societal levels. Published as UNESCO’s 72nd report, the book discusses the intellectual, social, and cultural benefits of reading. It introduces innovative methods like the "reader passport" to boost motivation, especially in children. While emphasizing the effectiveness of silent reading, Bamberger also acknowledges the value of reading aloud in certain situations. The book examines the impact of cultural traditions, educational policies, and library infrastructure on reading habits. Bamberger highlights that children are the most active readers and stresses the importance of fostering this habit early to ensure its continuity into adulthood. Although the book is currently out of print, it remains a valuable guide for educators and researchers.

References

  • Bamberger, R. (1990). Okuma alışkanlığını geliştirme. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları.
  • Yılmaz, B. (1991). Üniversite kütüphanelerinin bilimsel araştırmadaki işlevi ve Türkiye gerçeği. Türk Kütüphaneciliği, 45–46.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Education
Journal Section Book Review
Authors

Kerim Gedik 0009-0004-2739-2558

Early Pub Date October 29, 2025
Publication Date October 29, 2025
Submission Date March 24, 2025
Acceptance Date October 6, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Gedik, K. (2025). Bamberger’in Okuma Alışkanlığını Geliştirme Adlı Eseri Üzerine Bir İnceleme. Dil Eğitimi Ve Araştırmaları Dergisi, 11(2), 1060-1063. https://doi.org/10.31464/jlere.1663764