Many Turkish universities provide undergraduate degree courses through the medium of English. Despite a growing popularity of English medium universities, very little actual information is available about what attracts students to an English-medium education. The present study aims to identify the primary sources of motivation underlying students’ decision for selecting an English-medium education, students’ assessment of their English language skills, and their perceptions of difficulties they may have studying through the medium of English. With regard to motivational patterns, it was found that students prioritized a mix of integrative and instrumental motivations, and had a fairly positive self-assessment of their English. Problems identified by the students centered on the detrimental effects of learning subjects through another language such as a feeling of being distanced from their native language and culture. It is argued that more studies are needed in this area to assist universities in policy making.
Turkiye`deki pek çok üniversitede eğitim dili İngilizce`dir. Eğitim dili İngilizce olanüniversitelere karşı talep gitgide artmakla birlikte, bu tür üniversitelerin öğrencilereçekici gelmesinin nedenlerine ilişkin çok veri bulunmamaktadır. Bu çalışma,öğrencilerin eğitim dili İngilizce olan üniversiteleri seçmelerindeki temel güdüleyicifaktörleri, öğrencilerin İngilizce dil becerilerini değerlendirmelerini ve dersleriniİngilizce olarak takip etmelerinde karşılaşabilecekleri sorunlarla ilgili algılarınıbelirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırma bulguları öğrencilerin hem kişisel hem dedışsal faktörler tarafından güdülendiklerine ve kendi dil yeterlik düzeylerine ilişkinoldukça olumlu bir bakış acısına sahip olduklarına işaret etmektedir. Öğrencilerinortaya koymuş oldukları sorunlar büyük ölçüde başka bir dil öğrenmenin kişinin kendianadili ve kültüründen uzaklaşması ile sonuçlanacak etkileri üzerindeodaklanmaktadır. Üniversitelere politika oluşturma konusunda yardımcı olmakamacıyla bu konuda daha fazla çalışmaya ihtiyaç duyulduğu tartışılmaktadır
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2005 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 1 Issue: 1 |