BibTex RIS Cite

A Comparative Analysis of Pair-Work and Individual Assignments in Two ELT Grammar Classes

Year 2005, Volume: 1 Issue: 2, 236 - 253, 01.10.2005

Abstract

Assignments prepared in pair-work have long been evaluated to be more successful when compared to individually prepared assignments in many respects in foreign language learning contexts. However, there is not much research conducted to reveal the advantages of pair-work in preparing assignments and the linguistic characteristics of the finished texts. In this paper, depending upon an experimental study with the first year students in Department of English Language Teaching at Hacettepe University, quality of pair-work assignments and the factors affecting the preparation process are discussed and compared to individual assignments. Results indicate a variety of advantages of student collaboration in preparing written work since outputs areitively n order to reveal the significant differences between each a  far more grammatical, include less spelling mistakes, and indicate a higher level of grammatical awareness. Additionally, pair-work helps students build positive interpersonal relationships and create a high level of academic solidarity and confidence.

Year 2005, Volume: 1 Issue: 2, 236 - 253, 01.10.2005

Abstract

Yabancı dil öğrenimi bağlamında, ikili grup ödevlerinin bireysel çalışmalarla karşılaştırıldığında birçok açıdan daha başarılı olduğu ileri sürülmektedir. Ancak, ikili çalışarak ödev hazırlamanın avantajlarını ve ortaya çıkan metnin dilbilimsel özelliklerini açığa çıkaracak çok fazla araştırma bulunmamaktadır. Bu makalede, ikili grup ödevlerinin niteliği ve hazırlanma sürecini etkileyen faktörler Hacettepe Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği bölümü birinci sınıf öğrencileri üzerinde gerçekleştirilen deneysel bir çalışmaya dayanarak tartışılmakta ve bireysel ödevlerle karşılaştırılmaktadır. Sonuçlar, yazılı çalışmaların hazırlanmasında öğrenci işbirliğinin birçok avantaj sağladığını göstermektedir. İkili çalışma ödevleri dilbilgisel açıdan daha başarılıdır, daha az yazım hatası içermektedirler, ve daha üst düzeyde bir dilbilgisel farkındalık gösterirler. Buna ek olarak, ikili çalışma öğrencilerin kişiler-arası olumlu ilişkiler geliştirmesine yardımcı olmakta ve yüksek seviyede akademik dayanışma ve güven ortamı yaratmaktadır

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

Olcay Sert

Publication Date October 1, 2005
Published in Issue Year 2005 Volume: 1 Issue: 2

Cite

APA Sert, O. (2005). A Comparative Analysis of Pair-Work and Individual Assignments in Two ELT Grammar Classes. Journal of Language and Linguistic Studies, 1(2), 236-253.
AMA Sert O. A Comparative Analysis of Pair-Work and Individual Assignments in Two ELT Grammar Classes. Journal of Language and Linguistic Studies. October 2005;1(2):236-253.
Chicago Sert, Olcay. “A Comparative Analysis of Pair-Work and Individual Assignments in Two ELT Grammar Classes”. Journal of Language and Linguistic Studies 1, no. 2 (October 2005): 236-53.
EndNote Sert O (October 1, 2005) A Comparative Analysis of Pair-Work and Individual Assignments in Two ELT Grammar Classes. Journal of Language and Linguistic Studies 1 2 236–253.
IEEE O. Sert, “A Comparative Analysis of Pair-Work and Individual Assignments in Two ELT Grammar Classes”, Journal of Language and Linguistic Studies, vol. 1, no. 2, pp. 236–253, 2005.
ISNAD Sert, Olcay. “A Comparative Analysis of Pair-Work and Individual Assignments in Two ELT Grammar Classes”. Journal of Language and Linguistic Studies 1/2 (October 2005), 236-253.
JAMA Sert O. A Comparative Analysis of Pair-Work and Individual Assignments in Two ELT Grammar Classes. Journal of Language and Linguistic Studies. 2005;1:236–253.
MLA Sert, Olcay. “A Comparative Analysis of Pair-Work and Individual Assignments in Two ELT Grammar Classes”. Journal of Language and Linguistic Studies, vol. 1, no. 2, 2005, pp. 236-53.
Vancouver Sert O. A Comparative Analysis of Pair-Work and Individual Assignments in Two ELT Grammar Classes. Journal of Language and Linguistic Studies. 2005;1(2):236-53.