Conference Paper
BibTex RIS Cite
Year 2009, Volume: 5 Issue: 1, 55 - 89, 01.04.2009

Abstract

İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Dil Öğrenme ile İlgili İnançları, Öğrenme Yöntemleri, Dil Öğrenme Amaçları ve Öncelikleri Arasındaki İlişki: Öğrenci Boyutu

Year 2009, Volume: 5 Issue: 1, 55 - 89, 01.04.2009

Abstract

Research studies conducted in relation to the ESL / EFL teaching have indicated that learners’ beliefs or notions about second / foreign language learning show variations depending on their individual differences. Their previous experiences  as language learners or their own cultural backgrounds are often reported to play a significant role in shaping these beliefs. Taking into consideration the significant impact these variables have on language learning, this longitudinal study aims to highlight the relationship between Turkish EFL learners’ beliefs about language learning, language learning strategies, language learning aims and their language learning priorities at different grade levels. Moreover, it sets out to address the potential changes in the learners’ attitudes towards the aforementioned variables in line with the changes in their grade levels. It is expected that the findings of the study will shed light on the relationship between EFL learners’ beliefs and their learning strategies and provide guidelines for teachers as to the selection of the teaching strategies appropriate to their audience and the development of their syllabi and for the materials developers to prepare language materials.

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language English
Journal Section Articles
Authors

İşıl Kaçar

Zengin Zengin This is me

Publication Date April 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Volume: 5 Issue: 1

Cite

APA Kaçar, İ., & Zengin, Z. (2009). İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Dil Öğrenme ile İlgili İnançları, Öğrenme Yöntemleri, Dil Öğrenme Amaçları ve Öncelikleri Arasındaki İlişki: Öğrenci Boyutu. Journal of Language and Linguistic Studies, 5(1), 55-89.
AMA Kaçar İ, Zengin Z. İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Dil Öğrenme ile İlgili İnançları, Öğrenme Yöntemleri, Dil Öğrenme Amaçları ve Öncelikleri Arasındaki İlişki: Öğrenci Boyutu. Journal of Language and Linguistic Studies. April 2009;5(1):55-89.
Chicago Kaçar, İşıl, and Zengin Zengin. “İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Dil Öğrenme Ile İlgili İnançları, Öğrenme Yöntemleri, Dil Öğrenme Amaçları Ve Öncelikleri Arasındaki İlişki: Öğrenci Boyutu”. Journal of Language and Linguistic Studies 5, no. 1 (April 2009): 55-89.
EndNote Kaçar İ, Zengin Z (April 1, 2009) İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Dil Öğrenme ile İlgili İnançları, Öğrenme Yöntemleri, Dil Öğrenme Amaçları ve Öncelikleri Arasındaki İlişki: Öğrenci Boyutu. Journal of Language and Linguistic Studies 5 1 55–89.
IEEE İ. Kaçar and Z. Zengin, “İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Dil Öğrenme ile İlgili İnançları, Öğrenme Yöntemleri, Dil Öğrenme Amaçları ve Öncelikleri Arasındaki İlişki: Öğrenci Boyutu”, Journal of Language and Linguistic Studies, vol. 5, no. 1, pp. 55–89, 2009.
ISNAD Kaçar, İşıl - Zengin, Zengin. “İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Dil Öğrenme Ile İlgili İnançları, Öğrenme Yöntemleri, Dil Öğrenme Amaçları Ve Öncelikleri Arasındaki İlişki: Öğrenci Boyutu”. Journal of Language and Linguistic Studies 5/1 (April 2009), 55-89.
JAMA Kaçar İ, Zengin Z. İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Dil Öğrenme ile İlgili İnançları, Öğrenme Yöntemleri, Dil Öğrenme Amaçları ve Öncelikleri Arasındaki İlişki: Öğrenci Boyutu. Journal of Language and Linguistic Studies. 2009;5:55–89.
MLA Kaçar, İşıl and Zengin Zengin. “İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Dil Öğrenme Ile İlgili İnançları, Öğrenme Yöntemleri, Dil Öğrenme Amaçları Ve Öncelikleri Arasındaki İlişki: Öğrenci Boyutu”. Journal of Language and Linguistic Studies, vol. 5, no. 1, 2009, pp. 55-89.
Vancouver Kaçar İ, Zengin Z. İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenenlerin Dil Öğrenme ile İlgili İnançları, Öğrenme Yöntemleri, Dil Öğrenme Amaçları ve Öncelikleri Arasındaki İlişki: Öğrenci Boyutu. Journal of Language and Linguistic Studies. 2009;5(1):55-89.