Türkiye Otoyol Projesi, ülkemizde bugüne kadar yapılan projelerin harcamalar açısından en büyüklerinden biridir. Büyüklüğü ne orantılı olarak çok sayıda meslek kollarının katılımıyla ortaya konulmaktadır. Kuramsal yaklaşımlarla uygulama arasında organik bağ kurulmadıkça bilimsel olguların hayata geçmesi düşünülemez. Bu bağlamda yerli yabancı ve değişik meslek kollarından binlerce insanın iç içe çalıştığı bu projede yadsınılamayacak sayıda hatalar yapılırken sayısız deneyimler de kazanılmaktadır. Öğrenmenin temel kurallarından olan, hatalardan ders almak ve bilimsel gelişmenin ana dayanağı olan eleştiri-özeleştiri ikilemini çekinmeden yaşamak ve yaşatmak, kazandığımız beceri ve deneyimleri daha iyi pekiştirmeyi sağlayacaktır. Sınama-yanılma yapmadan öğrenme olmayacağına göre günahıyla sevabıyla, ülkemizin olan bu projeden kazanılanlar ve kaybedilenler yazılı ve sözlü (basın ve diğer yayın yollan, simpozyum, kurultaylar, konferanslar vb.) olarak açıkça tartışılmalıdır. Böylece alınan deneyim ve derslerden ilgili geniş kitlelerin haberdar edilmesi sağlanacaktır. Yazar bu anlamda, özellikle jeoloji mesleği ve diğer mesleklerle olan ilişkisi konularında, yaşadığı ve doğrudan tanık olduğu olayları bilimsel doğrularla sunmanın bir yurttaşlık görevi olduğuna inanmakta ve bilimsel gelişmenin de bir gereği olarak görmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Geological Sciences and Engineering (Other) |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 15, 1992 |
Submission Date | January 1, 1992 |
Published in Issue | Year 1992 Volume: 16 Issue: 1 |