Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye Otoyol Projesinde Jeoloji Mühendisliğinin Yeri ve Diğer Mesleklerle Olan İlişkisi

Yıl 1992, Cilt: 16 Sayı: 1, 46 - 49, 15.05.1992

Öz

Türkiye Otoyol Projesi, ülkemizde bugüne kadar yapılan projelerin harcamalar açısından en büyüklerinden biridir. Büyüklüğü ne orantılı olarak çok sayıda meslek kollarının katılımıyla ortaya konulmaktadır. Kuramsal yaklaşımlarla uygulama arasında organik bağ kurulmadıkça bilimsel olguların hayata geçmesi düşünülemez. Bu bağlamda yerli yabancı ve değişik meslek kollarından binlerce insanın iç içe çalıştığı bu projede yadsınılamayacak sayıda hatalar yapılırken sayısız deneyimler de kazanılmaktadır. Öğrenmenin temel kurallarından olan, hatalardan ders almak ve bilimsel gelişmenin ana dayanağı olan eleştiri-özeleştiri ikilemini çekinmeden yaşamak ve yaşatmak, kazandığımız beceri ve deneyimleri daha iyi pekiştirmeyi sağlayacaktır. Sınama-yanılma yapmadan öğrenme olmayacağına göre günahıyla sevabıyla, ülkemizin olan bu projeden kazanılanlar ve kaybedilenler yazılı ve sözlü (basın ve diğer yayın yollan, simpozyum, kurultaylar, konferanslar vb.) olarak açıkça tartışılmalıdır. Böylece alınan deneyim ve derslerden ilgili geniş kitlelerin haberdar edilmesi sağlanacaktır. Yazar bu anlamda, özellikle jeoloji mesleği ve diğer mesleklerle olan ilişkisi konularında, yaşadığı ve doğrudan tanık olduğu olayları bilimsel doğrularla sunmanın bir yurttaşlık görevi olduğuna inanmakta ve bilimsel gelişmenin de bir gereği olarak görmektedir.

Kaynakça

  • Altınlı, İ.E. 1986, Yerbilimleri Sözlüğü: M.T.A. Gen. Md. Yayın., No: 195, Ankara.
  • Ömerbeyoğlu, E. ve Sevinç, O.N., 1991, Artvin-Borçka Devlet Yolu Km 6+700 Sümbüllü Tüneli Heyelanı: KAV Der., Mart-91, 24-25.
  • Yılmazer, İ., 1988, Engineering Geology of the-Ankara Gerede and Ankara Peripheral Motorway (Unpublished): Parsons Brinckerhoff International, Ankara-Turkey.
  • _,1989, Identification of Lithological Units in the Vicinity Area of the Gerede-Ankara and Ankara Prepiheral Motorjway (Unpublished): Parsons Brinckerhoff International, Ankara-Turkey.
  • _,1990a, Ankara Kilini içeren Pliyosen Göl Çökellerinin Ankara Çevresindeki dağılımı ve Jeoteknik Özellikleri: Ankara Kili Sempozyumu, Ankara.
  • _, 1990b, Güzergah Seçimi ve bu Seçimde Jeolojinin Önemi: Jeol. Mü h. Der., s.36, 37-46. 1991a, Gerede-Ankara ve Ankara Çevre Otoyoluna Genel ve Jeoteknik Açıdan Bakış: Jeol. Mü h. Der., S.38, 43-50.
  • _,1991b, Bir Tortul istifteki Farklı Aşınma Özelliğinin Jeoteknik Araştırmalarda Önemi: 44. Türkiye Jeoloji Kurultayı, Ankara.
  • _,1991c, Katmanlı ve Eğimli Bir Jeolojik Birimde Yeraltı suyu Beslenme Havzası Sınırının Belirlenmesi Üzerine Bir Yaklaşım: Yağış-Sel-Heyelan Sempozyumu, TMMOB- Ankara.
  • _,1991 d, Yumuşakgen (Softpan) ve Sertgen (hardpan) Bileşenlerinden Oluşan Kalişin Jeolojik ve Jeoteknik Özellikleri: V. Ulusal Kil Sempozyumu, Anadolu Üniversitesi Eskişehir.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yer Bilimleri ve Jeoloji Mühendisliği (Diğer)
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İlyas Yılmazer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Mayıs 1992
Gönderilme Tarihi 1 Ocak 1992
Yayımlandığı Sayı Yıl 1992 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmazer, İ. (1992). Türkiye Otoyol Projesinde Jeoloji Mühendisliğinin Yeri ve Diğer Mesleklerle Olan İlişkisi. Jeoloji Mühendisliği Dergisi, 16(1), 46-49.