Bu
araştırmada, üniversite öğrencilerinin bilişsel duygu düzenlemelerinin
cinsiyet, yaş, anne-baba eğitim durumu, ekonomik durum, barınma türü, kardeş
sayısı, doğum sırası ve en uzun süre ikamet edilen yer değişkenleri açısından
incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim
öğretim yılında Bülent Ecevit Üniversitesi’nin farklı fakültelerinde öğrenim
gören 652 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Onat ve
Otrar (2010), tarafından geliştirilen “Bilişsel Duygu Düzenleme Ölçeği”, ve
araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ile toplanmıştır.
Bilişsel Duygu Düzenleme Ölçeğinin bu çalışmadaki geçerlilikleri ölçmek üzere
faktör analizi yapılmış ve faktör yapıları beklenilen dağılımı göstermiştir. Bilişsel
Duygu Düzenleme Ölçeğinin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı α=,784 olarak
hesaplanmıştır. Verilerin analizinde, IBM SPSS programı kullanılmıştır. Elde
dilen verilerin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma,
bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Yapılan
analizler sonucunda, demografik değişkenler arasında yalnızca yaş değişkenine
göre uyumlu bilişsel duygu düzenlemede anlamlı bir farklılaşma tespit edilmiş,
diğer değişkenlere göre anlamlı bir farklılaşma tespit edilmemiştir.
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü
0495-YL-18
The aim
of this research is to university students’ cognitive emotion regulations by
gender, age, parents’ educational level, economical status, housing type,
number of siblings, birth order and longest residence place variables.. The
study group of this research consists of 652 university students who studies at
Bülent Ecevit University in 2017-2018 academic year. Research data was
collected via Cognitive Emotion Regulation Scale which is developed by Onat and
Otrar (2010), and Personal Information Form which is constructed by the
researcher. Factor analysis was performed to measure the validity of the
Cognitive Emotion Regulation Scale in this study, and factor structures showed
the expected distribution. The Cronbach alpha coefficiency of the Cognitive
Emotion Regulation Scale was calculated as α =, 784. In data analysis, IBM SPSS
program was used. Percentage, frequency, arithmetic mean, standard deviation,
independent sample t test, one way variance analysis was used in the analysis
of obtained data. As a result of the analyzes, Among the demographic variables
included in this study, only a significant difference in cognitive emotional
regulation according to the age variable was found and no significant
difference was found compared to other variables.
0495-YL-18
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | 0495-YL-18 |
Publication Date | October 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 3 |