The aim of this research is to university students’ cognitive emotion regulations by gender, age, parents’ educational level, economical status, housing type, number of siblings, birth order and longest residence place variables.. The study group of this research consists of 652 university students who studies at Bülent Ecevit University in 2017-2018 academic year. Research data was collected via Cognitive Emotion Regulation Scale which is developed by Onat and Otrar (2010), and Personal Information Form which is constructed by the researcher. Factor analysis was performed to measure the validity of the Cognitive Emotion Regulation Scale in this study, and factor structures showed the expected distribution. The Cronbach alpha coefficiency of the Cognitive Emotion Regulation Scale was calculated as α =, 784. In data analysis, IBM SPSS program was used. Percentage, frequency, arithmetic mean, standard deviation, independent sample t test, one way variance analysis was used in the analysis of obtained data. As a result of the analyzes, Among the demographic variables included in this study, only a significant difference in cognitive emotional regulation according to the age variable was found and no significant difference was found compared to other variables.
Bu araştırmada, üniversite öğrencilerinin bilişsel duygu düzenlemelerinin cinsiyet, yaş, anne-baba eğitim durumu, ekonomik durum, barınma türü, kardeş sayısı, doğum sırası ve en uzun süre ikamet edilen yer değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Bülent Ecevit Üniversitesi’nin farklı fakültelerinde öğrenim gören 652 üniversite öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, Onat ve Otrar (2010), tarafından geliştirilen “Bilişsel Duygu Düzenleme Ölçeği”, ve araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ile toplanmıştır. Bilişsel Duygu Düzenleme Ölçeğinin bu çalışmadaki geçerlilikleri ölçmek üzere faktör analizi yapılmış ve faktör yapıları beklenilen dağılımı göstermiştir. Bilişsel Duygu Düzenleme Ölçeğinin Cronbach alfa güvenirlik katsayısı α=,784 olarak hesaplanmıştır. Verilerin analizinde, IBM SPSS programı kullanılmıştır. Elde dilen verilerin analizinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız örneklem t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda, demografik değişkenler arasında yalnızca yaş değişkenine göre uyumlu bilişsel duygu düzenlemede anlamlı bir farklılaşma tespit edilmiş, diğer değişkenlere göre anlamlı bir farklılaşma tespit edilmemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Destekleyen Kurum | Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinatörlüğü |
Proje Numarası | 0495-YL-18 |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019, Cilt 3, Sayı 3 |
Bibtex | @araştırma makalesi { jmse573106, journal = {Journal of Multidisciplinary Studies in Education}, issn = {2645-9205}, address = {}, publisher = {Eğitim Araştırmaları ve Yayınları Derneği (ERPA)}, year = {2019}, volume = {3}, number = {3}, pages = {23 - 38}, title = {Üniversite Öğrencilerinin Bilişsel Duygu Düzenlemelerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi}, key = {cite}, author = {Sarıcı, Hasan and Tagay, Özlem} } |
APA | Sarıcı, H. & Tagay, Ö. (2019). Üniversite Öğrencilerinin Bilişsel Duygu Düzenlemelerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi . Journal of Multidisciplinary Studies in Education , 3 (3) , 23-38 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/jmse/issue/49521/573106 |
MLA | Sarıcı, H. , Tagay, Ö. "Üniversite Öğrencilerinin Bilişsel Duygu Düzenlemelerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi" . Journal of Multidisciplinary Studies in Education 3 (2019 ): 23-38 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/jmse/issue/49521/573106> |
Chicago | Sarıcı, H. , Tagay, Ö. "Üniversite Öğrencilerinin Bilişsel Duygu Düzenlemelerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi". Journal of Multidisciplinary Studies in Education 3 (2019 ): 23-38 |
RIS | TY - JOUR T1 - Üniversite Öğrencilerinin Bilişsel Duygu Düzenlemelerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi AU - HasanSarıcı, ÖzlemTagay Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Journal of Multidisciplinary Studies in Education JF - Journal JO - JOR SP - 23 EP - 38 VL - 3 IS - 3 SN - 2645-9205- M3 - UR - Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Journal of Multidisciplinary Studies in Education Üniversite Öğrencilerinin Bilişsel Duygu Düzenlemelerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi %A Hasan Sarıcı , Özlem Tagay %T Üniversite Öğrencilerinin Bilişsel Duygu Düzenlemelerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi %D 2019 %J Journal of Multidisciplinary Studies in Education %P 2645-9205- %V 3 %N 3 %R %U |
ISNAD | Sarıcı, Hasan , Tagay, Özlem . "Üniversite Öğrencilerinin Bilişsel Duygu Düzenlemelerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi". Journal of Multidisciplinary Studies in Education 3 / 3 (Ekim 2019): 23-38 . |
AMA | Sarıcı H. , Tagay Ö. Üniversite Öğrencilerinin Bilişsel Duygu Düzenlemelerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi. JMSE. 2019; 3(3): 23-38. |
Vancouver | Sarıcı H. , Tagay Ö. Üniversite Öğrencilerinin Bilişsel Duygu Düzenlemelerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi. Journal of Multidisciplinary Studies in Education. 2019; 3(3): 23-38. |
IEEE | H. Sarıcı ve Ö. Tagay , "Üniversite Öğrencilerinin Bilişsel Duygu Düzenlemelerinin Demografik Değişkenler Açısından İncelenmesi", Journal of Multidisciplinary Studies in Education, c. 3, sayı. 3, ss. 23-38, Eki. 2019 |