Sosyal bilgiler dersi, birçok kültürü ve bu kültürlere ait bazı kültürel değerleri içeriğinde barındırmaktadır. Bu bağlamda dersin doğasının gereği olarak sosyal bilgiler öğretmenlerinin öğrencilerinin taşıdığı farklı kültürel değerlere karşı duyarlı olmaları önemlidir. Bu yüzden bu araştırma sosyal bilgiler öğretmenlerinin kültürel değerlere yönelik duyarlılık düzeylerini belirlemek ve farklı değişkenler açısından karşılaştırmak amacıyla gerçekleştirilen betimsel tarama modelinde nicel bir araştırmadır. Araştırma grubunu, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında, Türkiye’nin farklı yerleşim birimlerindeki özel ve devlet okullarında görev yapmakta olan 98 erkek, 115 kadın olmak üzere toplam 213 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Kültürel Değerlere Duyarlı Öğretmen Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçekten elde edilen verilerin analizinde araştırmanın amacı ve soruları bağlamında aritmetik ortalama, bağımsız gruplar için t-testi, Mann Whitney U testi ve one-way Anova testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda, sosyal bilgiler öğretmenlerinin kültürel değerlere duyarlılık düzeylerinin yüksek olduğu, cinsiyet, kurum, eğitim durumu ve yaş gibi değişkenlere göre de anlamlı bir farklılıklar göstermediği tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 29, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 5 Issue: 3 |