Research Article
BibTex RIS Cite

Evaluation of the Technological Pedagogical Field Knowledge (TPACK) Competencies of School Administrators in Primary Schools by Different Variables

Year 2022, Volume: 6 Issue: 2, 39 - 53, 01.06.2022

Abstract

The aim of this study was to describe the technological pedagogical field knowledge (TPACK) capabilities of primary school administrators in terms of gender, seniority, and educational levels according to their perceptions. This research is a quantitative study conducted according to the descriptive scanning model. The Study Group consists of 112 managers and deputy principals who serve in primary schools in Malatya province Center. Research data were collected using the “technological pedagogical field information (TPACK)” scale (α=0.94) of school administrators in primary schools. The data were analysed using the arithmetic mean, standard deviation, minimum, maximum values, t and ANOVA and the following results were obtained. TPACK qualifications are high within the framework of their perceptions of school administrators in primary schools. Women and men primary school administrators have similar TPACK competencies within their own perceptions. The proficiency perceptions of primary school administrators who have 16 years and more management seniority are significantly lower than the perceptions of school administrators who have 6-10 and 11-15 years seniority. Levels of education do not differentiate TPAB competences within the framework of primary school managers' own perceptions.

References

  • Akşit, N. (2007). Educational reform in Turkey. International Journal of Educational Development, 27(2), 129–137.
  • Bal., M.S., & Karademir, N. (2013). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) konusunda öz-değerlendirme seviyelerinin belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 34: 15-32.
  • Balçın, M. D., & Ergün, A. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisine ilişkin görüşleri. Journal of Theory and Practice in Education, 13(4), 570-600.
  • Balçın, M. D., & Ergün, A. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının sahip oldukları teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) özyeterliliklerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45, 23-47.
  • Belet Boyacı, Ş. D., & Güner Özer, M. (2019). Öğrenmenin geleceği: 21. yüzyıl becerileri perspektifiyle Türkçe dersi öğretim programları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(2) , 708-738 . doi: 10.18039/ajesi.578170
  • Bozcan, E. Ü., (2010) Eğitim öğretim faaliyetlerinde teknoloji kullanımı. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 1(4).
  • Bozkurt, F. (2021). 21. yüzyıl becerileri acısından sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 51, 34-64. doi:10.9779/pauefd.688622
  • Bülbül, T., & Çuhadar, C. (2012). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği öz-yeterlik algıları ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik kabulleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 474-499.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Canbazoğlu Bilici, S., & Baran, E. (2015). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisine yönelik öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi: Boylamsal bir araştırma. GEFAD/GUJGEF 35(2), 285-306.
  • Çakır, R., & Yıldırım, S. (2009). What do computer teachers think about the factors affecting technology integration in schools?. Elementary Education Online, 8(3), 952-964.
  • Çakıroğlu, Ü., Gökoğlu, S., & Çebi, A. (2015). Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonlarına yönelik temel göstergeler: Bir ölçek geliştirme çalışması. GEFAD / GUJGEF 35(3), 507-522.
  • Çiğili, E. (2020). Sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile 21. yüzyıl öğreten becerileri algı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tez. Çanakkale Onsekizmart Ün., Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Çuhadar, C., Bülbül, T., & Ilgaz, G. (2013). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özellikleri ile TPAB yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İlköğretim Online, 12(3), 797–807. doi: 10.17051/io.46378
  • Demir, S., & Bozkurt, A. (2011). İlköğretim matematik öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonundaki öğretmen yeterliklerine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 10(3), 850-860.
  • Demirel, V., & Dikmen, C. H. (2018). Öğretmenlerin Fatih projesine yönelik görüşlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi bağlamında incelenmesi. İlköğretim Online, 17(1), 26-46 .
  • Deniz, L. (2005). İlköğretim okullarında görev yapan sınıf ve alan öğretmelerinin bilgisayara yönelik tutumları. Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4).
  • Ergişi, K. (2005). Bilgi teknolojilerinin okulda etkin kullanımı ile ilgili okul yöneticilerinin teknolojik yeterliklerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale
  • Gelen, İ. (2017). P21-Program ve Öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29
  • Gömleksiz, M. N., & Fidan, E. K. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi öz-yeterliklerine ilişkin algı düzeyleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 87–113.
  • Güllüpınar, F., Kuzu, A., Dursun, Ö. Ö, Kurt, A.A., & Gültekin, M. (2013). Alan yazın incelendiğinde eğitimde teknoloji kullanımının etkililiğinin sık sık ele alındığı görülmektedir. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30, 195-216.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş., & Dalgıç, G. (2011). School administrators’ perceptions of technology leadership: An example for metaphor analysis. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(1), 97-121.
  • Hacıömeroğlu, G., Şahin, Ç., & Arcagök, S. (2014). Turkish adaptation of preservice teachers’ technological pedagogical content knowledge assessment instrument. Journal of Theory and Practice in Education, 10(2): 297-315
  • Horzum, M. B. (2013). An investigation of the technological pedagogical content knowledge of pre-service teachers. Technology, Pedagogy and Education, 22(3), 303–317. doi: 10.1080/1475939X.2013.795079
  • Kabakçı Yurdakul, I. (2011). Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliliklerinin kullanımları açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 40, 397-408.
  • Kabakçı Yurdakul, I. (2011). Öğretmen adaylarının TPAB yeterliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımları açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Journal of Education, 40, 397–408
  • Karaca, F., & Yıldırım, S. (2013). Implementation of Technology Related Professional Development Strategies in an Elementary School in Ankara. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 24-33.
  • Karadeniz, Ş., & Vatanartıran, S. (2015). Sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 14(3), 1017–1028.
  • Karalar, H., & Aslan Altan, B. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliklerin ve öğretmen özyeterliklerinin incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE, 5 (USOS Özel Sayı), 15 – 30 - 15
  • Kaya, Z. ve Yılayaz, Ö. (2013). Öğretmen Eğitimine teknoloji entegrasyonu modelleri ve teknolojik pedagojik alan bilgisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(8), 57-83.
  • Keser, H., Gizem, F., Yılmaz, K., & Yılmaz, R. (2015). TPACK competencies and technology integration self-efficacy. Elementary Education Online, 14(4), 1193–1207.
  • Koehler, M.,J. & Mishra, P. (2005) What happens when teachers design educational technology? The development of technological pedagogical content knowledge, Educational computing research, 32(2) 131-152.
  • Kula, A. (2015). Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) yeterliliklerinin incelenmesi: Bartın üniversitesi örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 395–412.
  • Lim, C. P. (2007). Effective integration of ICT in Singapore schools: Pedagogical and policy implications. Educational Technology Research and Development, 55(1), 83-116.
  • Marulcu, İ. (2010). Eğitimsel liderlik ve teknoloji kullanımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: a framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017–1054.
  • Namdar, B., & Küçük, A. (2018). Fen eğitiminde teknoloji entegrasyonu çalışmalarının betimsel içerik Analizi: Türkiye Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 48, 355-383
  • Ocak, M.A. (2005). Mathematics Teachers’ Attitudes Toward The Computers, Turkish Online Journal of Educational Technology, 4 (3), 82-88.
  • Schmidt, D. A., Baran, E., Thompson, A. D., Mishra, P., Koehler, M. J., & Shin, T. S. (2009). Technological pedagogical content knowledge (TPACK): the development and validation of an assessment instrument for preservice teachers. Journal of Research on Technology in Education, 42(2), 27.
  • Sezer, B., & Deryakulu, D. (2012). İlköğretim okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin yeterlikleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(2), 70-92.
  • Somyürek, S. (2014). Öğretim sürecinde z kuşağının dikkatini çekme: artırılmış gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1), 63-80.
  • Usta, E., & Korkmaz, Ö. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar yeterlikleri ve teknoloji kullanımına ilişkin algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1335-1349.
  • Watts, C. D. (2009). Technology leadership, school climate, and technology integration: A correlation study in K-12 public schools. Unpublished doctoral dissertation, The University of Alabama, Tuscaloosa.
  • Yavuz, M., Özkaral, T., & Yıldız, D. (2015). The teacher competencies and teacher education in international reports. SDU International Journal of Educational Studies, 2(2), 60-71.
  • Yılmaz, M., Üredi, L. & Akbaşlı, S. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar yeterlilik düzeylerinin ve eğitimde teknoloji kullanımına yönelik algılarının belirlenmesi, International Journal of Humanities and Education, 1(1), 105-121

İlkokullarda Görev Yapmakta Olan Okul Yöneticilerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Yeterliliklerinin Farklı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi

Year 2022, Volume: 6 Issue: 2, 39 - 53, 01.06.2022

Abstract

Bu araştırmanın amacı ilkokullarda görev yapmakta olan okul yöneticilerinin kendi algılarına göre teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) yeterliliklerini cinsiyetleri, kıdemleri ve eğitim düzeyleri açısından betimlemek olarak belirlemiştir. Bu araştırma betimsel tarama modeline göre yürütülmüş nicel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu Malatya il merkezinde bulunan ilkokullarda görev yapmakta olan 112 müdür ve müdür yardımcısı oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri “İlkokullarda Görev Yapmakta Olan Okul Yöneticilerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB)” ölçeği (α=0.94) kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler aritmetik ortalama, standart sapma, en düşük, en yüksek değerler, t ve ANOVA testleri kullanılarak analiz edilmiş ve şu sonuçlara erişilmiştir. İlkokullarda görev yapmakta olan okul yöneticilerinin kendi algıları çerçevesinde TPAB yeterlilikleri yüksektir. Kadın ve erkek ilkokul yöneticilerinin kendi algıları çerçevesinde TPAB yeterlilikleri benzerdir. 16 yıl ve daha fazla yöneticilik kıdemi olan ilkokul yöneticilerinin yeterlilik algılarının 6-10 ve 11-15 yıl kıdemi olan okul yöneticilerinin algılarından anlamlı düzeyde daha düşüktür. Eğitim düzeylerine göre ilkokul yöneticilerinin kendi algıları çerçevesinde TPAB yeterliliklerini farklılaştırmamaktadır.

References

  • Akşit, N. (2007). Educational reform in Turkey. International Journal of Educational Development, 27(2), 129–137.
  • Bal., M.S., & Karademir, N. (2013). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) konusunda öz-değerlendirme seviyelerinin belirlenmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı 34: 15-32.
  • Balçın, M. D., & Ergün, A. (2017). Fen bilgisi öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisine ilişkin görüşleri. Journal of Theory and Practice in Education, 13(4), 570-600.
  • Balçın, M. D., & Ergün, A. (2018). Fen bilgisi öğretmen adaylarının sahip oldukları teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) özyeterliliklerinin belirlenmesi ve çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 45, 23-47.
  • Belet Boyacı, Ş. D., & Güner Özer, M. (2019). Öğrenmenin geleceği: 21. yüzyıl becerileri perspektifiyle Türkçe dersi öğretim programları. Anadolu Journal of Educational Sciences International, 9(2) , 708-738 . doi: 10.18039/ajesi.578170
  • Bozcan, E. Ü., (2010) Eğitim öğretim faaliyetlerinde teknoloji kullanımı. Eğitim Teknolojileri Araştırmaları Dergisi, 1(4).
  • Bozkurt, F. (2021). 21. yüzyıl becerileri acısından sosyal bilgiler öğretmenliği lisans programının değerlendirilmesi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 51, 34-64. doi:10.9779/pauefd.688622
  • Bülbül, T., & Çuhadar, C. (2012). Okul yöneticilerinin teknoloji liderliği öz-yeterlik algıları ile bilgi ve iletişim teknolojilerine yönelik kabulleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 474-499.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2008). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem A Yayıncılık, Ankara.
  • Canbazoğlu Bilici, S., & Baran, E. (2015). Fen bilimleri öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisine yönelik öz-yeterlik düzeylerinin incelenmesi: Boylamsal bir araştırma. GEFAD/GUJGEF 35(2), 285-306.
  • Çakır, R., & Yıldırım, S. (2009). What do computer teachers think about the factors affecting technology integration in schools?. Elementary Education Online, 8(3), 952-964.
  • Çakıroğlu, Ü., Gökoğlu, S., & Çebi, A. (2015). Öğretmenlerin teknoloji entegrasyonlarına yönelik temel göstergeler: Bir ölçek geliştirme çalışması. GEFAD / GUJGEF 35(3), 507-522.
  • Çiğili, E. (2020). Sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi ile 21. yüzyıl öğreten becerileri algı düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tez. Çanakkale Onsekizmart Ün., Eğitim Bilimleri Enstitüsü
  • Çuhadar, C., Bülbül, T., & Ilgaz, G. (2013). Öğretmen adaylarının bireysel yenilikçilik özellikleri ile TPAB yeterlikleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. İlköğretim Online, 12(3), 797–807. doi: 10.17051/io.46378
  • Demir, S., & Bozkurt, A. (2011). İlköğretim matematik öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonundaki öğretmen yeterliklerine ilişkin görüşleri. İlköğretim Online, 10(3), 850-860.
  • Demirel, V., & Dikmen, C. H. (2018). Öğretmenlerin Fatih projesine yönelik görüşlerinin teknolojik pedagojik alan bilgisi bağlamında incelenmesi. İlköğretim Online, 17(1), 26-46 .
  • Deniz, L. (2005). İlköğretim okullarında görev yapan sınıf ve alan öğretmelerinin bilgisayara yönelik tutumları. Turkish Online Journal of Educational Technology, 4(4).
  • Ergişi, K. (2005). Bilgi teknolojilerinin okulda etkin kullanımı ile ilgili okul yöneticilerinin teknolojik yeterliklerinin belirlenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale
  • Gelen, İ. (2017). P21-Program ve Öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29
  • Gömleksiz, M. N., & Fidan, E. K. (2013). Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi öz-yeterliklerine ilişkin algı düzeyleri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 87–113.
  • Güllüpınar, F., Kuzu, A., Dursun, Ö. Ö, Kurt, A.A., & Gültekin, M. (2013). Alan yazın incelendiğinde eğitimde teknoloji kullanımının etkililiğinin sık sık ele alındığı görülmektedir. SDÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 30, 195-216.
  • Hacıfazlıoğlu, Ö., Karadeniz, Ş., & Dalgıç, G. (2011). School administrators’ perceptions of technology leadership: An example for metaphor analysis. Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 1(1), 97-121.
  • Hacıömeroğlu, G., Şahin, Ç., & Arcagök, S. (2014). Turkish adaptation of preservice teachers’ technological pedagogical content knowledge assessment instrument. Journal of Theory and Practice in Education, 10(2): 297-315
  • Horzum, M. B. (2013). An investigation of the technological pedagogical content knowledge of pre-service teachers. Technology, Pedagogy and Education, 22(3), 303–317. doi: 10.1080/1475939X.2013.795079
  • Kabakçı Yurdakul, I. (2011). Öğretmen adaylarının teknopedagojik eğitim yeterliliklerinin kullanımları açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (H. U. Journal of Education) 40, 397-408.
  • Kabakçı Yurdakul, I. (2011). Öğretmen adaylarının TPAB yeterliklerinin bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanımları açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Journal of Education, 40, 397–408
  • Karaca, F., & Yıldırım, S. (2013). Implementation of Technology Related Professional Development Strategies in an Elementary School in Ankara. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 24-33.
  • Karadeniz, Ş., & Vatanartıran, S. (2015). Sınıf öğretmenlerinin teknolojik pedagojik alan bilgilerinin incelenmesi. İlköğretim Online, 14(3), 1017–1028.
  • Karalar, H., & Aslan Altan, B. (2016). Sınıf Öğretmeni Adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi yeterliklerin ve öğretmen özyeterliklerinin incelenmesi. Cumhuriyet International Journal of Education-CIJE, 5 (USOS Özel Sayı), 15 – 30 - 15
  • Kaya, Z. ve Yılayaz, Ö. (2013). Öğretmen Eğitimine teknoloji entegrasyonu modelleri ve teknolojik pedagojik alan bilgisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(8), 57-83.
  • Keser, H., Gizem, F., Yılmaz, K., & Yılmaz, R. (2015). TPACK competencies and technology integration self-efficacy. Elementary Education Online, 14(4), 1193–1207.
  • Koehler, M.,J. & Mishra, P. (2005) What happens when teachers design educational technology? The development of technological pedagogical content knowledge, Educational computing research, 32(2) 131-152.
  • Kula, A. (2015). Öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) yeterliliklerinin incelenmesi: Bartın üniversitesi örneği. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(2), 395–412.
  • Lim, C. P. (2007). Effective integration of ICT in Singapore schools: Pedagogical and policy implications. Educational Technology Research and Development, 55(1), 83-116.
  • Marulcu, İ. (2010). Eğitimsel liderlik ve teknoloji kullanımı. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi, Isparta.
  • Mishra, P., & Koehler, M. J. (2006). Technological pedagogical content knowledge: a framework for teacher knowledge. Teachers College Record, 108(6), 1017–1054.
  • Namdar, B., & Küçük, A. (2018). Fen eğitiminde teknoloji entegrasyonu çalışmalarının betimsel içerik Analizi: Türkiye Örneği. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 48, 355-383
  • Ocak, M.A. (2005). Mathematics Teachers’ Attitudes Toward The Computers, Turkish Online Journal of Educational Technology, 4 (3), 82-88.
  • Schmidt, D. A., Baran, E., Thompson, A. D., Mishra, P., Koehler, M. J., & Shin, T. S. (2009). Technological pedagogical content knowledge (TPACK): the development and validation of an assessment instrument for preservice teachers. Journal of Research on Technology in Education, 42(2), 27.
  • Sezer, B., & Deryakulu, D. (2012). İlköğretim okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin yeterlikleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2(2), 70-92.
  • Somyürek, S. (2014). Öğretim sürecinde z kuşağının dikkatini çekme: artırılmış gerçeklik. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 4(1), 63-80.
  • Usta, E., & Korkmaz, Ö. (2010). Öğretmen adaylarının bilgisayar yeterlikleri ve teknoloji kullanımına ilişkin algıları ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 7(1), 1335-1349.
  • Watts, C. D. (2009). Technology leadership, school climate, and technology integration: A correlation study in K-12 public schools. Unpublished doctoral dissertation, The University of Alabama, Tuscaloosa.
  • Yavuz, M., Özkaral, T., & Yıldız, D. (2015). The teacher competencies and teacher education in international reports. SDU International Journal of Educational Studies, 2(2), 60-71.
  • Yılmaz, M., Üredi, L. & Akbaşlı, S. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının bilgisayar yeterlilik düzeylerinin ve eğitimde teknoloji kullanımına yönelik algılarının belirlenmesi, International Journal of Humanities and Education, 1(1), 105-121
There are 45 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Asuman Doğan 0000-0001-5448-1995

İzzettin Doğan This is me 0000-0002-8669-8459

Early Pub Date June 1, 2022
Publication Date June 1, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 6 Issue: 2

Cite

APA Doğan, A., & Doğan, İ. (2022). İlkokullarda Görev Yapmakta Olan Okul Yöneticilerinin Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) Yeterliliklerinin Farklı Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 6(2), 39-53.