Dijital ve mobil yaşam koşulları insanları hızlı ve pratik olarak erişim ve kullanım alışkanlıklarına sürüklemektedir. Akıllı telefonlar mobil uygulamalar yardımıyla iletişimden ticarete, eğitimden sağlığa pek çok günlük hayat faaliyetini yapma fırsatı sunmaktadır. Bu fırsatları değerlendirirken bilgi güvenliği unutulmaması gereken bir kavram olarak ortaya çıkmaktadır. Milyonlarca kullanıcı, cihaz ve uygulamanın etkileşimde olduğu bir ortamda kötü niyetli yaklaşımlara karşı temel bazı güvenlik önlemlerinin alınması gerekmektedir. Bu çalışmada, özellikle çocuk ve gençlere dokunma ve örnek olma niteliği olan öğretmenlerin bir mobil uygulama yüklerken nelere dikkat ettiği, uygulama hakkında ne tür bilgiler topladığı ve uygulamanın cihaz içerisinde çalışırken ne tür erişim izinleri verdiği gibi farkındalık düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, toplam 84 katılımcı ile bir anket uygulaması sonucunda elde edilen veriler üzerinden yürütülmüştür. Araştırma bulgularına göre, katılımcıların cihazlarına uygulama indirmeden önce uygulama hakkında bilgi sahibi olmaları, çeşitli ön incelemelerde bulunmaları ve kullanıcı yorumlarını okumaları gibi parametreleri içeren bilgi toplama faktörüne göre güvenlik farkındalıklarının %74,4 olduğu görülmüştür. Ardından, uygulama indirme sırasında uygulamanın cihaz üzerindeki erişim talepleri ve katılımcıların bu talebe karşın verdikleri erişim izinleri konusundaki bilgileri ve farkındalıkları ise %78,2 olduğu bulunmuştur. Son olarak, tüm katılımcıların mobil uygulamalardaki güvenlik zafiyetlerine yönelik önlem alma farkındalık düzeylerinin ise %79,7 olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Information Security Management |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | February 15, 2024 |
Acceptance Date | April 29, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 1 |