Bu araştırmanın amacı, ortaokulda eğitim almakta olan öğrencilerin daha
nitelikli eğitim alabilmeleri için öğretmenlerin öğrenci velilerine yönelik
beklentilerinin neler olduğunu saptamaktır. Araştırmada nitel araştırma
yöntemlerinden fenomenoloji modeli uygun görülmüştür. Araştırmanın
çalışma grubunu Ankara ili Çankaya ilçesine bağlı resmi ortaokulda 20 ve
özel ortaokulda görev yapmakta olan 20 ortaokul öğretmeni oluşturmuştur.
Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmış,
görüşmeler yüz yüze yapılmış ve içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir.
Verilerin analizi sonucunda ortaokul öğretmen görüşleri üç kategori altında
toplanmıştır. Bu temalar “Veli-öğrenci ilişkisi, istenen ve istenmeyen
davranışlar”, “Veli-öğretmen ilişkisi, istenen ve istenmeyen davranışlar”,
“Veli-okul ilişkisi” olarak belirlenmiştir. Ortaokul öğretmenleri veli-öğrenci
ilişkisine yönelik en çok çocuğun derslerini takip etmeli, çocuğuna
sorumluluk vermeli, çocuğuyla yakından ilgilenmeli ve çocuğun teknoloji
kullanımını kontrol altına almalı, veli-öğretmen ilişkisine yönelik öğretmenle
işbirliği ve iletişim içinde olmalı, saygı duymalı, veli-okul ilişkisine yönelik
veli toplantılarına devamlı katılım sağlanmalı olarak belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Other Fields of Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2022 |
Acceptance Date | August 9, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 3 Issue: 2 |