“Öğretmen Eğitimi ve Öğretim” dergisi öğretmen yetiştirme, öğretmen eğitimi ve öğretimle ilgili tüm alanlardaki bilimsel çalışmaları yayınlamayı amaçlamaktadır. Dergide sosyal bilgiler eğitimi, fen eğitimi, çevre eğitimi, matematik eğitimi, eğitim bilimleri gibi eğitimin her alanında çalışmalara yer verilmesi amaçlanmaktadır. Dergi öğretmen eğitimi ve öğretim alanındaki çalışmaları ve bulguları; araştırmacılara, öğretmenlere, lisansüstü öğrencilere, okul yöneticilerine ve alana ilgi duyan herkese ulaştırmayı hedeflemektedir. Dergide hakemlik sürecinin doğru bir şekilde yürütülerek, etik kurallara uygun, kaliteleri çalışmaların yayımlanması amaçlanmaktadır. Öğretmen eğitimi ve öğretim ile ilgili ülkemizde yürütülen çalışmaların uluslararası alan yazında ulaşılabilir olması hedeflenmektedir.
“Öğretmen Eğitimi ve Öğretim” dergisi; öğretmen eğitimi ve öğretimle ilgili tüm alanlardan çalışmaları yayımlamaktadır. Dergi yılda iki sayı olarak yayımlanmaktadır. Dergi hakemli bir dergidir. "Öğretmen Eğitimi ve Öğretim" dergisi ücretsiz ve açık erişimli bir dergidir.
Derginin konu dahilinde; okul öncesi, ilkokul, ortaokul, ortaöğretim, yüksek öğretim, öğretmen, okul idarecileri, yetişkinler gibi farklı çalışma gruplarını kapsayan çalışmaları kabul edilmektedir.
Derginin kapsamı aşağıda yer almaktadır:
Dergiye makale göndermek için Dergi Makale Şablonu kullanılmalıdır. Makalenizi sisteme yüklerken dikkat etmeniz gereken noktalar aşağıda verilmiştir.
ETİK İLKELER
Öğretmen Eğitimi ve Öğretim dergisi, Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından geliştirilen Yayın Etiği yönergelerini kabul etmektedir.
Öğretmen Eğitimi ve Öğretim dergisine yayın gönderen yazarlar aşağıdaki kurallara uymalıdır:
• Gönderilen makaleler, yazar(lar)ın özgün çalışması olmalıdır.
• Gönderilen makaleler daha önce yayınlanmamış olmalıdır.
• Gönderilen makaleler herhangi bir dergisinin değerlendirme sürecinde olmamalıdır.
• Gönderilen makaleler herhangi bir çıkar çatışması içeriyorsa, bu durum belirtilmelidir.
• Makale verilerine kaynak sağlayan kurum veya kuruluşlar belirtilmelidir.
• Makalede etik ihlaller yapılmamalıdır.
• Makalede kanuna aykırı ifadelere yer verilmemelidir.
• Makalede telif hakkına sebep olacak şekillere, ifadelere, tablolara yer verilmemelidir.
Öğretmen Eğitimi ve Öğretim dergisinin hakemleri aşağıdaki kurallara uymalıdır:
• Bütün makalelere adil şekilde davranmalıdır.
• Makale değerlendirme sürecinde objektif olmalıdır.
• Makaleyi kendilerine verilen sürede değerlendirmelidir.
• Makale eğer uzmanlık alanına uymuyorsa makaleyi değerlendirmeyi kabul etmemelidir.
• Makale değerlendirme sürecinde çıkar çatışması fark ederse editöre bildirmelidir.
• Makaleyle ilgili gizlilik ihlali yapmamalıdır.
• Makaleden elde ettiği bilgileri kendi veya başkası için kullanmamalıdır.
Öğretmen Eğitimi ve Öğretim dergisinin editörleri ve alan editörleri aşağıdaki kurallara uymalıdır:
• Bütün makalelere adil şekilde davranmalıdır.
• Makaleyle ilgili gizlilik ihlali yapmamalıdır.
• Makaleden elde ettiği bilgileri kendi veya başkası için kullanmamalıdır.
DERGİ POLİTİKASI
Dergi yılda iki sayı olarak yayımlanmaktadır.
Dergi hakemli bir dergidir.
"Öğretmen Eğitimi ve Öğretim" dergisi ücretsiz ve açık erişimli bir dergidir.
Dergiye gönderilen makaleler iki hakeme gönderilmektedir. Hakemlerden olumlu yanıt alan makaleler yayımlanmaktadır. Hakemlerden birinin olumsuz yanıt vermesi durumunda makale üçüncü bir hakeme sunulmaktadır. Hakemlerin makaleyi değerlendirmesi için iki ay süre tanınmaktadır. Farklı sebeplerle sürenin uzaması halinde hakemlere hatırlatma yapılmaktadır.
Öğretmen Eğitimi ve Öğretim dergisine makale gönderimi ve süreç işlemleri için ÜCRET ALINMAMAKTADIR.