Bu araştırmada öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri ve öğretimine yönelik görüşleri temelinde bir inceleme gerçekleştirmek amaçlanmaktadır. Araştırmada öğretmen adaylarının 21. yüzyıl becerileri kapsamında değerlendirilen “problem çözme, yaratıcılık, iş birliği, eleştirel düşünme ve iletişim” becerilerine yönelik görüşleri altı boyut altında incelenmiştir. Bu altı boyut (i) incelenen beceriye sahip bir bireyin özelliklerinin neler olduğu, incelenen becerinin (ii) neden öğrenilmesi gerektiği, (iii) nasıl öğretilebileceği, (iv) öğretimi için hangi ders/derslerin uygun olduğu, (v) kazandırılmasının hangi etmenlerin sorumluluğunda olduğu ve (vi) nasıl değerlendirileceğidir. Araştırmada nitel araştırma modeli içinde yer alan temel nitel araştırma deseni benimsenmiştir. Araştırmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden biri olan ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu okul öncesi ve sınıf öğretmenliği bölümünde öğrenim gören 80 dördüncü sınıf öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada, 30 açık uçlu sorudan oluşan ve beş bölümden meydana gelen bir form kullanılmıştır. Araştırma verileri üç aşamadan oluşan yoğun bir içerik analizi işleminden geçirilmiştir. Analizler 4490 vivo kodlu görüş üzerinden gerçekleştirilmiştir. Araştırma öğretmen adaylarının görüşlerinin nitelikli öğretim uygulamalarına dönüşme konusunda soru işaretlerine neden olabilecek birtakım özelliklere sahip olduğunu göstermektedir. Araştırma öğretmen eğitimi programlarında 21. yüzyıl becerilerinin öğretimi konusunda öğretmen adaylarının niteliğini artıracak çalışmalar içinde olması gerektiğine işaret etmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2022 |
Kabul Tarihi | 30 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |