Giriş : Pandeminin başlamasıyla birlikte zorunluluk haline gelen uzaktan eğitimin, diğer alanlarda olduğu gibi hemşirelik alanında da kullanılması verilen eğitimin kalitesi ve akademik başarı konusunda endişelere yol açmıştır.
Amaç: Bu araştırma hemşirelik bölümü öğrencilerinin uzaktan eğitim döneminde akademik başarı düzeyleri ve etkileyen faktörleri belirlemek amacıyla yapıldı.
Yöntem: Tanımlayıcı türde olan bu araştırmanın evrenini 2020-2021 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde bir üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünde okuyan öğrencilerin tamamı oluşturdu. Evrenden örneklem seçimine gidilmemiş olup ulaşılabilen 205 öğrenci ile araştırma tamamlandı. Verilerin toplanmasında “Öğrenci Bilgi Formu”, “Öğrenim Durumları Formu” ve “Üniversite Öğrencileri İçin Akademik Başarı Envanteri Ölçeği” kullanıldı. Verilerin analizinde yüzdelik dağılımlar, ortalamalar, t testi ve tek yönlü varyans analizi kullanıldı.
Bulgular: Araştırma kapsamına alınan öğrencilerin %32.7’sinin yıl sonu ortalamasının 3.01-3.50 arasında olduğu, %81’nin uzaktan eğitimle ilgili sorun yaşadığı, %62.9’unun uzaktan eğitimle dersleri takip etmekte internetten dolayı zorluk yaşadığı belirlendi. Öğrencilerin akademik başarı envanteri puan ortalamasının 63.62±12.19 olduğu saptandı. Öğrencilerin yıl sonu not ortalamalarına, uzaktan eğitim sistemiyle derslere devam etmede, internet ve bilgisayar kısıtlılığı nedeniyle dersleri takip etmede, ders materyallerine ulaşmada sorun yaşamalarına ve bilgi teknolojilerini kullanmakta zorlanma durumuna göre akademik başarı envanteri arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu belirlendi.
Sonuç: Araştırma sonucunda öğrencilerin çoğunluğunun uzaktan eğitimle ilgili sorun yaşadığı buna rağmen akademik başarılarının orta düzeyde olduğu belirlendi. Öğrencilerin yıl sonu not ortalamaları, uzaktan eğitime devam ederken sorun yaşamaları, ders materyallerine ulaşma, bilgi teknolojilerini kullanmada sorun yaşamaları gibi faktörlerin akademik başarı düzeylerini etkilediği belirlendi. Öğrencilerin bilgi teknolojilerini kullanmalarına ve uzaktan eğitim materyallerine ulaşmalarını sağlamada eğitimler verilmesi ve farkındalık oluşturulması önerilebilir.
Background: The use of distance education, which has become a necessity with the onset of the pandemic, in the field of nursing, as in other fields, has led to concerns about the quality of education and academic success.
Aim: This research was carried out to determine the academic achievement levels of nursing department students and the factors affecting them in the distance education period.
Methods: The universe of this descriptive study consisted of all students studying in the Nursing Department of the Faculty of Health Sciences of a university in the spring semester of the 2020-2021 academic year. The research was completed with 205 students who could not be selected from the universe and could be reached. “Student Information Form”, “Education Status Form” and “Academic Achievement Inventory Scale for University Students” were used to collect data. Percentage distributions, means, t-test and one-way analysis of variance were used in the analysis of the data.
Results: It was determined that 32.7% of the students included in the study had a year-end average between 3.01-3.50, 81% had problems with distance education, and 62.9% had difficulties in following distance education courses due to the internet. It was determined that the average score of the students’ academic achievement inventory was 63.62±12.19. It was determined that there was a statistically significant difference between the academic achievement inventory according to the end-of-year grade point averages of the students, the difficulty in continuing the courses with the distance education system, following the courses due to the internet and computer limitations, accessing the course materials and using the information technologies.
Conclusion: As a result of the research, it was determined that the majority of the students had problems with distance education, but their academic achievement was at a moderate level. It was determined that factors such as students’ end-of-year grade point averages, having problems while continuing distance education, having problems in accessing course materials and using information technologies affect their academic achievement levels. It can be recommended to provide trainings and raise awareness to enable students to use information technologies and access distance education materials.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Nursing (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 15, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 |
Etkili Hemşirelik Dergisi ULAKBİM Türk Tıp Dizini, Türk Medline, Türkiye Atıf Dizini, Şubat 2021 tarihinden beri EBSCO Host ve 26 Ekim 2021 tarihinden itibaren DOAJ ve 18 Ocak 2022 tarihinden beri Index Copernicus, 14 Kasım 2022 tarihinden beri SCOPUS tarafından indekslenmektedir.
Dokuz Eylül Üniversitesi Yayınevi Web Sitesi
https://kutuphane.deu.edu.tr/yayinevi/
Dergi İletişim Bilgileri Sayfası
https://dergipark.org.tr/tr/pub/jnef/contacts
Etkili Hemşirelik DergisiDergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License ile lisanslanmıştır.