Her yıl sosyal bilimlerdeki binlerce araştırmadan sadece birkaç tanesi gerçekten başarılı olabilir. Geriye kalanların çoğunluğu ya gerektiği kadar ilgi görmez ya da çok kısa sürede unutulur. Bu araştırmanın amacı sosyal bilimlerdeki başarılı araştırmaların isterlerini belirlemek ve ortaya koymaktır. Araştırma altı altın kural önermekte ve her bir altın kuralın (İngilizcedeki) ilk harflerinden oluşan FADAPA adını verdiğimiz bir model ortaya koymaktadır. FADAPA, ilginç bir başlık seçimini ve seçilen konunun kapsamlı olarak araştırılmasını ilk iki ister olarak önermektedir. Sonraki iki önerme ise basit ve tercihen bir görsel modelin geliştirilmesini ve bu modelin mümkün olduğunca yaygın bir şekilde uygulanmasını tavsiye etmektedir. Geliştirilen modelin ve uygulama sonuçlarının yayınlanması bir sonraki öneri olarak sunulmaktadır. Son öneri olarak, modelin akademisyenler ve iş dünyası arasında reklâmının yapılması ve yaygınlaştırılması, literatürde yer edinmek isteyen araştırmacılara özelikle tavsiye edilmektedir. Modelin geçerliliğini göstermek için yazar, literatürde çok bilinen üç çalışmayı (Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi, McGregor’un Teori X ve Y’si ve Porter’ın Beş Güç Modeli) FADAPA kuralları çerçevesinde incelemiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2016 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 6 Issue: 3 |