Bu araştırmanın amacı üst düzey düşünme becerilerini ölçebilecek çoktan seçmeli madde hazırlarken dikkat edilmesi gereken noktaları göstermek ve var olan genel yanılgının aksine çoktan seçmeli maddelerle üst düşünme becerilerinin de ölçülebileceğine dikkat çekmektir. Sınıf içi değerlendirmelerden geniş ölçekli testlere kadar eğitim alanının birçok kısmında büyük bir yer kapladığı tartışılmaz bir gerçek olan çoktan seçmeli maddeleri daha üst düzey becerilere hitap edecek şekilde yapılandırmak oldukça önemlidir. Ancak bu tür maddelerin yaygın kullanımına karşın
kaliteli ve üst düzey becerileri ölçebilecek çoktan seçmeli maddeler oluşturmak hâlâ öğretmenler, eğitimciler ve test geliştiriciler için zor olmaya devam etmektedir. Çalışmada üst düzey becerileri
ölçebilecek çoktan seçmeli madde yazımı için literatürde önerilen tekniklere yer verilmiş ve bir dizi pratik öneriler sunulmuştur. Bahsedilen tekniklerle çoktan seçmeli maddelerin daha üst düzey
düşünme becerilerini ölçebileceği sonucuna varılmıştır. Bu tekniklerin tanıtılması ve derlenmesiyle oluşturulan bu çalışmanın hem öğrencilere hem de test geliştiricilere yarar sağlayabileceği
düşünülmektedir.
The purpose of this study is to show points that should be considered when preparing multiplechoice items that can measure high-level thinking skills and to draw attention to the fact that the higher thinking skills can be measured with multiple-choice items. From classroom evaluations to large-scale tests, it is very important to configure multiple-choice items which is an indisputable fact that many parts of the training area occupy a big place, to address higher-level skills. Nevertheless, despite the widespread use of such items, it is still difficult for teachers, educators, and test developers to write multiple-choice items that can measure quality and high-level skills. In the study, the techniques proposed in the literature for writing multiple-choice items that can measure high-level skills are given and a series of practical suggestions are presented. It has been concluded that the multiple-choice items can measure higher level thinking skills with the mentioned techniques. It is thought that this study, which is formed by introducing and compiling these techniques, can benefit both students and test developers in various contexts.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Reviews |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 25 Issue: 2 |