Amaç: Bu çalışmada, etkileşimli videoların yer aldığı ters yüz sınıfın biyoistatistik bilgisinin
öğretimine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Yöntemler: Karma yöntem ile yapılan bu araştırmada, ilk aşamada (girişim=66, kontrol=62) Ekim-Aralık 2020 tarihleri arasında 128 hemşirelik öğrencisi ile yarı deneysel bir çalışma yapılmıştır.
Daha sonra ikinci aşamada yürütülen fenomenolojik nitel araştırmada, Ocak-Şubat 2021 tarihleri arasında 12 öğrenci ile bireysel görüşmeler yapılmıştır. Yarı deneysel çalışmada öğrencilerin
bilgi düzeyleri değerlendirilmiştir. Derinlemesine görüşmelerde yarı yapılandırılmış sorular
kullanılmıştır. Veriler, Statistical Package for Social Sciences 24.0 ve Nvivo programı kullanılarak
analiz edilmiştir. Verilerin analizinde bağımsız gruplarda t testi ve bağımlı gruplarda t testi
kullanılmıştır.
Bulgular: Etkileşimli videoların yer aldığı ters yüz sınıf uygulamasından sonra girişim grubunun bilgi puanı kontrol grubuna göre
istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek bulunmuştur (P < ,001). Her iki grupta da son testler ön testlere göre anlamlı olarak
yüksek bulunmuştur. Ancak girişim grubundaki etki büyüklüğü kontrol grubuna göre daha yüksektir. Çalışmanın fenomenolojik
bölümünde, öğrenmeye katkı, öğrenme ortamı, ters yüz sınıf modelinin avantajı ve bu modelin dezavantajı ve eğitimcilere geri
bildirim olmak üzere beş ana tema oluşturulmuştur.
Sonuç: Ters yüz sınıf uygulaması öğrencilerin bilgi düzeylerini artırmıştır. Bu uygulamanın öğrencilerin öğrenmelerine ve öğrenme
ortamına katkı sağladığı ve birçok avantajı olduğu belirlenmiştir. Gelecekte diğer derslerde de ters yüz sınıf uygulamasının etkisinin
değerlendirilmesi ve bu yönteme farklı eğitim yöntemleri eklenerek etkisinin değerlendirilmesi önerilmektedir.
Objective: This study aimed to determine the effect of the flipped classroom with interactive
videos on the teaching of biostatistics knowledge.
Methods: In this mixed-method research, quasi-experimental study was conducted with
128 nursing students between October and December 2020 in the first stage (intervention=66,
control=62). And then, individual interviews were held with 12 students between January and
February 2021 in the phenomenological qualitative research carried out in the second stage. In the
quasi-experimental study, the knowledge levels of the students were evaluated. Semi-structured
questions were used in in-depth interviews. Data was analysed using Statistical Package for
Social Sciences version 24.0 and Nvivo program. Independent sample t-test and paired sample
t-test were used.
Results: After the flipped classroom with interactive videos, knowledge score of the intervention
group was found to be statistically significantly higher than that in the control group (P < .001).
The post-tests were found to be significantly higher than the pre-test in both groups. However,
the effect size in the intervention group is higher than that in the control group. In the phenomenological part of the study, 5 main themes were generated: contribution to learning, the learning environment, the advantage of the flipped classroom model, disadvantage of this model, and
feedback for educators.
Conclusion: The flipped classroom practice increased the knowledge level of the students. It has
been determined that this application has contributed to the learning of the students and the
learning environment and has many advantages. In the future, it is recommended to evaluate the
effects of the flipped classroom practice in other lessons and to evaluate the effects by adding
different education methods to this method.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Nursing, Health Care Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 25 Issue: 4 |