Amaç: Bu araştırmada, son sınıf hemşirelik öğrencilerinin eğitim becerilerinin 360 derece değerlendirme yöntemi kullanılarak incelenmesi amaçlanmıştır.
Yöntemler: Bu çalışmada, hemşirelik son sınıf öğrencilerinin (n = 205) öğretim elemanı, klinik rehber, kendi ve akranları tarafından eğitim becerileri değerlendirme puanları retrospektif olarak analiz edilmiştir. Veriler, Ağustos 2022 ve Ekim 2022 tarihleri arasında dersin arşivlenmiş öğrenci dosyalarından retrospektif olarak toplanmıştır. İstatistiksel analiz için SPSS for Windows v. 22.0 kullanıldı. İstatistiksel anlamlılık düzeyi olarak P<.05 kabul edildi.
Bulgular: Öğrencilerin %90,7’si (n=186) kız, %9,3’ü (n=19) erkektir. Eğitim becerileri değerlendirme formundaki ortalama ve standart sapma puanları; öğretim elemanı değerlendirmesi için 92,88±7,65, klinik rehber değerlendirmesi için 94,67±7,56, öz değerlendirme için 96,38±10,23 ve akran değerlendirmesi için 97,57±8,60 olarak bulunmuştur. Öğretim elemanı ve klinik rehber değerlendirmeleri arasında pozitif ve zayıf düzeyde anlamlı bir korelasyon mevcuttu (r=,352; P<,001), ancak öğretim elemanı değerlendirmesinin öz değerlendirme veya akran değerlendirmesi ile anlamlı bir ilişkisi yoktu (P>,05). Öz değerlendirme ile akran değerlendirmesi arasında pozitif yönde orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu görüldü (r=,634; P<,001).
Sonuç: Öğrenciler öz değerlendirme ve akran değerlendirmesinde daha yüksek puanlar verme eğilimindedir. Bu nedenle, değerlendiriciler arasında değerlendirme konusunda fikir birliği eksikliğini önlemek ve tutarlı bir değerlendirme sağlamak için değerlendiricilerin belirlenmiş kurallara uymaları ve uygun eğitimden geçmeleri önerilir.
Objective: To assess the educational skills of senior nursing students using the 360-degree evaluation method.
Methods: This study retrospectively analyzed the scores of senior nursing students (n = 205) in terms of their educational skill evaluation by the instructor, preceptor, self, and peers. Data were collected retrospectively from the archived student files of the course between August 2022 and October 2022. SPSS for Windows v. 22.0 was used for statistical analysis. P<.05 was accepted as the statistical significance level.
Results: Of the students, 90.7% (n=186) were female, and 9.3% (n=19) were male. The mean and standard deviation scores on the education skills evaluation form were found to be 92.88 ± 7.65 for instructor evaluation, 94.67±7.56 for preceptor evaluation, 96.38±10.23 for self- evaluation, and 97.57±8.60 for peer-evaluation. There was a positive and weakly significant correlation between instructor and preceptor evaluations (r=.352; P<.001), but instructor evaluation did not have a significant correlation with self-evaluation or peer-evaluation (P>.05). A positive and moderately significant correlation was observed between self-evaluation and peer-evaluation (r=.634; P<.001).
Conclusion: The students tend to give higher scores in self-evaluation and peer-evaluation. Therefore, it is recommended that evaluators adhere to established rules and undergo proper training to prevent a lack of agreement in evaluation among raters and ensure a consistent assessment.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Nurse Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | March 8, 2025 |
Publication Date | |
Submission Date | January 12, 2024 |
Acceptance Date | February 5, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 |