Today's
health services are shaped by a professional management perspective and organizational
progress is accelerating. In 2003, with the Health Transformation Program in
Turkey, many new applications were introduced. One of the most important
applications of the Health Transformation Project is the Center Physician
Appointment System.
In
this research, it is aimed to make evaluations about Center Physician
Appointment System by analyzing the news reflected in the media. For this
purpose, 13 news were obtained by entering the keyword about Center Physician
Appointment System into the Google search engine. As a result of the research,
fluctuations are observed in the period of examination of the patients who are
examined in the outpatient clinics and in the intervals of admission to the
outpatient clinics, in order to increase the prevalence of usage, public spots,
posters and activities are prepared.
Günümüz sağlık hizmetleri profesyonel
işletmecilik bakış açısı ile şekillenmekte, bu çerçevede organizasyonel
ilerlemeler hız kazanmaktadır. Ülkemizde 2003 Sağlıkta Dönüşüm Programı ile
beraber birçok yeni uygulamaya geçilmiştir. Sağlıkta Dönüşüm Projesinin en
önemli uygulamalarından birisi de Merkezi Hekim Randevu Sistemi’dir.
Bu araştırmada medyaya yansıyan haberler
analiz edilerek MHRS ile ilgili değerlendirmeler yapılması amaçlanmıştır. Bu
amaçla Google arama motoruna ‘MHRS’ anahtar kelimesi girilerek elde edilen 13
haber analize tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda polikliniklerde bakılan
hastaların muayene sürelerinde ve hastaların polikliniklere kabul edilme
aralıklarında dalgalanmalar görülmekte, kullanım yaygınlığını artırabilmek
amacıyla şivesel kamu spotları, afişler ve etkinlikler hazırlanmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Health Care Administration |
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | January 10, 2019 |
Published in Issue | Year 2018 |