Research Article
BibTex RIS Cite

IMPLEMENTATION OF VISUAL LITERACY SKILLS ACTIVITIES FOR MIDDLE SCHOOL SEVENTH GRADE STUDENTS

Year 2018, , 697 - 714, 10.01.2019
https://doi.org/10.26809/joa.2018548681

Abstract

Improving visual literacy skill will also help
individual to comprehend his/her environment well.  The purpose of the research; is to make a
trial on the method on using and benefiting visual activities of the seventh
grade students. In the evaluation of visual literacy skills of the group, where
visual literacy skills activities are performed, how is the interpretation and
interpretation of visual literacy skills? Activities for secondary school
seventh grade Turkish courses were established for the research. Following the
implementation of these activities, the  
activities of the students were evaluated by three
experts.The results of the qualitative research were examined. The method of
research is document analysis. A total of twenty-two students from a secondary
school in Çanakkale. Nine of the female and thirteen students are male. The
researcher evaluated the activities with two experts. Questions have been
created to determine the status of students in visual literacy skills in their
activities. Activities were evaluated and students' studies were evaluated.
While making these determinations, another education expert and a language
specialist were assisted. The data obtained were interpreted and
recommendations were presented.

References

  • ARIKAN, A., 2009, Edebiyat Öğretiminde Görsel Araç Kullanımı: Kısa Öykü Örneği, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 1-16.
  • CANÇAT, Kısaoğulları, A., 2016, Görsel Sanat Eğitiminde Yüzey Teknikleri ve Anlam Problematiği. Sed,4 (1), 19-36.
  • ÇAĞLAYAN, S.,KORKMAZ M., ÖKTEM G., 2014, Sanatta Görsel Algının Literatür Açısından Değerlendirilmesi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 1, 160-173.
  • DEBES, J., 1969, “What is ‘Visual Literacy?’”. International Visual Literacy Association. http://fod.msu.edu/oir/visual-literacy [Erişim Tarihi: 20 Aralık 2012]
  • DEMİREL, Ö., 2012, Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi.
  • FREY, N. & FISHER, D., 2010, Graphic novels: Composing With Sequential Art In High School English And History. New England Reading Association Journal, Volume:45, Number:2, 9-15.
  • MADEN S., ALTUNBAY M., 2016, Türkçe Eğitiminde Görsel Sunu ve Görsel Okuma Aracı Olarak Grafik ve Tabloların Kullanımı, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 5 (4), 1971-1983.
  • MEB, 2006, İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu (6,7,8. Sınıflar). T. C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • ÖZTÜRK, N., 2013, Türk Resminde Masalsı Anlatımı Benimseyen Sanatçılar: Cihat Burak/Nuri Abaç/ Burhan Uygur, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Kasım 2013, Citl:2, Sayı:4, 113-118.
  • SANALAN, A., SÜLÜN, A., ÇOBAN, A., 2007, Görsel Okuryazarlık, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt-Sayı: 9-2, s:33-47.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H., 2011, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • ZEREN, G., ARSLAN, R., 2009, Bir Eğitim Süreci Olarak Görsel okuryazarlık, TSA /Yıl:13, S:3,43-52).

ORTAOKUL YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNE GÖRSEL OKURYAZARLIK BECERİSİ ETKİNLİKLERİNİN UYGULANMASI

Year 2018, , 697 - 714, 10.01.2019
https://doi.org/10.26809/joa.2018548681

Abstract

Görsel okuryazarlık becerisinin
geliştirilmesi, bireyin çevresini daha iyi algılamasına yardımcı
olacaktır.  Araştırmanın amacı; görsel
okuryazarlık becerisi etkinliklerini öğrencilere uygulayarak, öğrencilerin
yapmış oldukları etkinlikleri değerlendirmektir. “Görsel okuryazarlık becerisi
etkinlikleri uygulanan grubun görsel okuryazarlık becerilerinin
değerlendirmesinde resimsel gösterim oluşturmaları ve yorumlamaları nasıldır?”
sorusuna cevap aranmıştır.  Araştırma
için ortaokul yedinci sınıf Türkçe derslerine yönelik etkinlikler
oluşturulmuştur. Bu etkinliklerin uygulanmasının ardından öğrencilerin
yaptıkları etkinlikler üç uzman tarafından değerlendirilmiştir.



Araştırmada nitel
araştırmaya ait elde edilen sonuçlar incelenmiştir. Araştırmanın yöntemi
doküman analizidir. Öğrenciler Çanakkale’de bulunan bir ortaokuldan toplam
yirmi iki öğrencidir. Öğrencilerin dokuzu kadın on üçü erkektir. Araştırmacı
iki uzmanla birlikte etkinlikleri değerlendirmiştir.  Öğrencilerin yapmış oldukları etkinliklerde
görsel okuryazarlık becerisi konusunda durumlarını belirlemek için, öğrencilere
yönelik sorular oluşturulmuştur. Etkinlikler incelenerek, öğrencilerin
çalışmaları değerlendirilmiştir. Bu tespitler yapılırken başka bir eğitim
uzmanı ve bir dil uzmanından yardım alınmıştır. Elde edilen veriler
yorumlanmıştır ve öneriler sunulmuştur.

References

  • ARIKAN, A., 2009, Edebiyat Öğretiminde Görsel Araç Kullanımı: Kısa Öykü Örneği, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 1-16.
  • CANÇAT, Kısaoğulları, A., 2016, Görsel Sanat Eğitiminde Yüzey Teknikleri ve Anlam Problematiği. Sed,4 (1), 19-36.
  • ÇAĞLAYAN, S.,KORKMAZ M., ÖKTEM G., 2014, Sanatta Görsel Algının Literatür Açısından Değerlendirilmesi, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Cilt: 3, Sayı: 1, 160-173.
  • DEBES, J., 1969, “What is ‘Visual Literacy?’”. International Visual Literacy Association. http://fod.msu.edu/oir/visual-literacy [Erişim Tarihi: 20 Aralık 2012]
  • DEMİREL, Ö., 2012, Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem Akademi.
  • FREY, N. & FISHER, D., 2010, Graphic novels: Composing With Sequential Art In High School English And History. New England Reading Association Journal, Volume:45, Number:2, 9-15.
  • MADEN S., ALTUNBAY M., 2016, Türkçe Eğitiminde Görsel Sunu ve Görsel Okuma Aracı Olarak Grafik ve Tabloların Kullanımı, Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 5 (4), 1971-1983.
  • MEB, 2006, İlköğretim Türkçe dersi öğretim programı ve kılavuzu (6,7,8. Sınıflar). T. C. Milli Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • ÖZTÜRK, N., 2013, Türk Resminde Masalsı Anlatımı Benimseyen Sanatçılar: Cihat Burak/Nuri Abaç/ Burhan Uygur, Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, Kasım 2013, Citl:2, Sayı:4, 113-118.
  • SANALAN, A., SÜLÜN, A., ÇOBAN, A., 2007, Görsel Okuryazarlık, Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt-Sayı: 9-2, s:33-47.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H., 2011, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • ZEREN, G., ARSLAN, R., 2009, Bir Eğitim Süreci Olarak Görsel okuryazarlık, TSA /Yıl:13, S:3,43-52).
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Research Article
Authors

Yusuf Avcı

Gamze Çelik This is me

Publication Date January 10, 2019
Published in Issue Year 2018

Cite

APA Avcı, Y., & Çelik, G. (2019). ORTAOKUL YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNE GÖRSEL OKURYAZARLIK BECERİSİ ETKİNLİKLERİNİN UYGULANMASI. Journal of Awareness, 3(5), 697-714. https://doi.org/10.26809/joa.2018548681