Bankacılık sektörü, teknolojik gelişmeleri ilk uygulayan sektörlerdendir. Teknoloji kullanımı bankalara ofis iş yükünü azaltmak, şubede işleri kolaylaştırmak ve hızlandırmak, bankacılık hizmetlerinin güvenliğini artırmak, insan kaynağı maliyetlerini önemli ölçüde düşürmek gibi birçok avantajlar sağlamaktadır. Bankaların bu avantajlardan dolayı kârlarını artırabilmeleri mümkün olmaktadır. Bankaların içinde bulunduğu rekabet şartları nedeniyle internet bankacılığı hizmetlerinin önemi daha da artmaktadır. Bu araştırmanın amacı, Burdur ili Bucak ilçesinde bir banka müşterilerinin elektronik bankacılık algısı, beklenti ve düşüncelerini tespit etmektir. Bu amaçla, araştırmada kullanılan veri banka müşterileri ile anket yoluyla elde edilmiştir. Araştırmaya toplam 123 banka müşterisi gönüllü olarak katılmıştır. Müşterilerin demografik özellikleri, elektronik bankacılığı kullanımına karşı tutumları, algıları, kullananların hangi işlemleri ne sıklıkta yaptığı, elektronik bankacılık yapmayanların nedenleri belirlenmiştir. Çalışmanın bulguları bankalar, diğer finansal hizmet sağlayan şirketler ve sektördeki düzenleyici kurum ve kuruluşlar açısından önem arz etmektedir
The banking sector is among the first to adopt technological developments. The use of technology makes it possible to reduce banking workload, improve efficiency at branch level, improve security in baking services, and reduce human resource costs substantially. These advantages help banks to increase their profitability. Taking into account the competitive conditions in the sector, further highlights the importance of internet banking services. The purpose of this study is to explore the electronic banking perceptions, expectations and attitudes of banking clients in the Bucak province of the city of Burdur. For this purpose, a questionnaire instrument was administered to existing banking clients and 123 clients voluntarily participated. The data collected through the questionnaire was then analysed to reflect the demographic attributes of the clients, their attitudes and perceptions towards electronic banking as well as expectations from it. Additionally, usage frequency and possible reasons for not using electronic banking were also explored. The findings of this study are relevant for banks and other financial services firms as well as regulatory bodies of the sector.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 1, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 2 |