Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Volume: 3 Issue: 9, 44 - 60, 04.01.2020

Abstract

References

  • Altun Ö. (2016). Elektronik Ticaret, Elektronik Ticaretin Vergilendirilmesi Ve Türkiye Uygulaması. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir. Barışık, S. Ve Yirmibeşcik, O. (2006), “Türkiye’de Yeni Ekonominin Oluşum Sürecini Hızlandırmaya Yönelik Uyum Çabaları”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 39-62 Bayraktar, Y. & Kaya H. İ. (2016). Yeni Ekonomi Ve Değişen Rekabet Anlayışı: Karşılaştırmalı Bir Analiz. Bilgi Ekonomisi Ve Yönetimi Dergisi, 90-91.
  • Bozkurt, V. (2000). Enformasyon Toplumu ve Türkiye. Sistem Yayıncılık, İstanbul. Dereli, D . (2016). Yeni Ekonomide Elektronik Ticaret ve Türkiye’de Elektronik Ticaretin Boyutu ve Vergilendirilmesi. İktisadi Yenilik Dergisi , 2 (2) , 56-71 . Erbaşlar G. ve Şükrü D. (2012), Elektronik Ticaret, Ankara: Nobel Yayınevi. Erdoğan S. (2002). “Makro Ekonomik Etkileri Açısından Yeni Ekonomi”, içinde: I. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Bildiriler Kitabı, 10-11 Mayıs 2002. Hereke-Kocaeli s.13-22.
  • Evans, D. Ve Schmalensee, R. (2001). Some Economıc Aspect Of Antıtrust Analysıs İn Dynamıcally Competitive Industries. NBER Working Paper Series, No: 8268.
  • İnalöz A. (2003). Telekomünikasyon Regülasyonları Çerçevesinde Elektronik Ticaretin İncelenmesi, Telekomünikasyon Kurumu Uzmanlık tezi, Ankara.
  • Kaya G. H. (2002). Türk Tarım Sektöründe E-Ticaret Fırsatları Ve Potansiyel Sorunlar. T.C. Tarım Ve Köy İşleri Bakanlığı Araştırma Planlama Ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığı. Ankara.
  • Kiracı A. (2008). Küreselleşme Ve Yeni Ekonomik Düzende Piyasa Yapısı ve Şirketlerin Uzun Vadeli Maliyetleri Üzerine Bir Oyun Teorisi Modeli. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 3 (2), 61–75.
  • Öcal N. (2006). Yeni Ekonominin Yeni iktisat Politikaları, Bilgi Ekonomisi ve Yönetim Kongresi, Bildiri Kitabı l, Kocaeli, 749-762. Özer, G., Yücel, R. Ve Seyrek İ. (2003), “Yeni Ekonomide Bilgi Dönüşümleri ve Bilgi Şirketlerinin Artan Önemi”, Active Dergisi, Ocak-Şubat, 1-8. Özgan, B. B. (2010). Yeni Ekonomi Kapsamında Entegrasyona Geçiş Sürecinde E-Ticaret, Bir Türkiye Örneği, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul. Shapıro, C. (1999). Competition Policy İn The Informatıon Economy. Working Paper, University Of California At Berkeley. Stiroh, K. (1999). Is There A New Economy. Challenge, 42(4), 82-101. Tüsiad(2019). “E-Ticaretin Gelişimi, Sınırların Aşılması ve Yeni Normlar”. Erişim adresi https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/consumer-business/e-ticaretin-gelisimi-sinirlarin-asilmasi-ve-yeni-normlar.pdf Waesche, N. M. (2003) Internet Entrepreneurship in Europe: Venture Failure and the Timing of Telecommunications Reform, Edward Elgar Publishing Inc., USA
  • Yılmaz, B. (2002). “Bilgi Toplum _liskisi ve Türkiye”, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Cilt:19, Sayı:1, Ankara: 101-114.
  • Yılmaz, C. (2010). Online Alışverişte Algılanan Değer, Memnuniyet, Güven Ve Sadakat Arasındaki İlişki. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sivas.
  • Yumuşak, İ. G., Eraslan, C. Ve Bayraktar, Y. (2009). Küreselleşme Sürecinde Yeni Ekonomi Ve İktisat Politikaları. Ankara: Nobel Yayınevi

TÜRKİYE’DE GENÇ İŞSİZLİK İLE MÜCADELEDE YENİ BİR YAKLAŞIM: YENİ EKONOMİ VE E-TİCARET

Year 2019, Volume: 3 Issue: 9, 44 - 60, 04.01.2020

Abstract

1950’li yıllardan bu yana Türkiye gündeminde olan işsizlik sorunu akademisyenler ve politika uygulayıcıları tarafından uzun süredir tartışılmaktadır. Avrupa’nın en genç nüfuslu ikinci ülke olma özelliğini taşıyan Türkiye’nin yüksek genç nüfusa sahip olması bu sorunu ülkemiz için daha farklı bir yere taşımaktadır. Bir başka ifade ile beşeri sermaye açısından bir kayıp olarak değerlendirilen genç işsizlik rakamı, Türkiye açısından telafisi olmayan bir boyuta ulaşmadan önüne geçilmesi gereken bir problemdir. Son yıllarda bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ekonomik ve sosyal hayatta önemli değişimler yaşanmasına neden olmuştur. Yaşanan bu dönüşüm ekonomide yenilik sürecini başlatmış ve yeni ekonomi kavramının oluşmasına yol açmıştır. Elektronik ortamda sipariş verilmesinden, ürünün teslim sürecine kadar bütün aşamalar elektronik sistemler üzerinden takip edilmeye başlanmıştır. Elektronik ticaret ile uluslararası piyasalarda rekabetin yükselmesi, maliyetlerin düşmesi, tüketicilerin yeni tüketim alışkanlıklarını kazanması ve yeni ödeme şekillerinin geliştirilmesi gibi farklı süreçler oluşmuştur. Son yıllarda sosyal medya ile elektronik ticaretin yeni bir boyut kazandığı görülmektedir. İlk dönemlerde elektronik ticaretin sadece belirli yaş grubu tarafından tercih edildiği görülürken, son yıllarda bu yaş aralığı yelpazesinin oldukça genişlediği görülmektedir. Elektronik ticaret kapsamında geliştirilen birçok online alışveriş sitesinin kurucularının da gençler olması bu duruma farklı bir boyut kazandırmıştır. Bu bağlamda dünya ekonomilerinde olduğu gibi Türkiye içinde önemli bir problem olan genç işsizlik problemi sürecine bir çözüm olarak karşımıza çıkan e ticaret yaklaşımı bu çalışmanın temelini oluşturmaktadır. Bu çalışmada Türkiye’de sıklıkla kullanılan yeni ekonomi kapsamında geliştirilen online ticaret sitelerinin kurucuları araştırılarak mevcut durumun ortaya konması amaçlanmıştır. Böylelikle yeni ekonomi kapsamında genç işsizlikle mücadele politikalarının oluşturulmasında e-ticaretin oluşturduğu fırsatlar ele alınarak politika önerileri geliştirilmesi amaçlanmıştır.

Anahtar Kelimeler: Yeni ekonomi, Elektronik Ticaret, Genç İşsizlik, İşsizlik Mücadele Politikaları, E-ticaret kurucuları

References

  • Altun Ö. (2016). Elektronik Ticaret, Elektronik Ticaretin Vergilendirilmesi Ve Türkiye Uygulaması. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. Balıkesir. Barışık, S. Ve Yirmibeşcik, O. (2006), “Türkiye’de Yeni Ekonominin Oluşum Sürecini Hızlandırmaya Yönelik Uyum Çabaları”, ZKÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2(4), 39-62 Bayraktar, Y. & Kaya H. İ. (2016). Yeni Ekonomi Ve Değişen Rekabet Anlayışı: Karşılaştırmalı Bir Analiz. Bilgi Ekonomisi Ve Yönetimi Dergisi, 90-91.
  • Bozkurt, V. (2000). Enformasyon Toplumu ve Türkiye. Sistem Yayıncılık, İstanbul. Dereli, D . (2016). Yeni Ekonomide Elektronik Ticaret ve Türkiye’de Elektronik Ticaretin Boyutu ve Vergilendirilmesi. İktisadi Yenilik Dergisi , 2 (2) , 56-71 . Erbaşlar G. ve Şükrü D. (2012), Elektronik Ticaret, Ankara: Nobel Yayınevi. Erdoğan S. (2002). “Makro Ekonomik Etkileri Açısından Yeni Ekonomi”, içinde: I. Ulusal Bilgi, Ekonomi ve Yönetim Kongresi, Bildiriler Kitabı, 10-11 Mayıs 2002. Hereke-Kocaeli s.13-22.
  • Evans, D. Ve Schmalensee, R. (2001). Some Economıc Aspect Of Antıtrust Analysıs İn Dynamıcally Competitive Industries. NBER Working Paper Series, No: 8268.
  • İnalöz A. (2003). Telekomünikasyon Regülasyonları Çerçevesinde Elektronik Ticaretin İncelenmesi, Telekomünikasyon Kurumu Uzmanlık tezi, Ankara.
  • Kaya G. H. (2002). Türk Tarım Sektöründe E-Ticaret Fırsatları Ve Potansiyel Sorunlar. T.C. Tarım Ve Köy İşleri Bakanlığı Araştırma Planlama Ve Koordinasyon Kurulu Başkanlığı. Ankara.
  • Kiracı A. (2008). Küreselleşme Ve Yeni Ekonomik Düzende Piyasa Yapısı ve Şirketlerin Uzun Vadeli Maliyetleri Üzerine Bir Oyun Teorisi Modeli. Bilgi Ekonomisi ve Yönetimi Dergisi, 3 (2), 61–75.
  • Öcal N. (2006). Yeni Ekonominin Yeni iktisat Politikaları, Bilgi Ekonomisi ve Yönetim Kongresi, Bildiri Kitabı l, Kocaeli, 749-762. Özer, G., Yücel, R. Ve Seyrek İ. (2003), “Yeni Ekonomide Bilgi Dönüşümleri ve Bilgi Şirketlerinin Artan Önemi”, Active Dergisi, Ocak-Şubat, 1-8. Özgan, B. B. (2010). Yeni Ekonomi Kapsamında Entegrasyona Geçiş Sürecinde E-Ticaret, Bir Türkiye Örneği, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul. Shapıro, C. (1999). Competition Policy İn The Informatıon Economy. Working Paper, University Of California At Berkeley. Stiroh, K. (1999). Is There A New Economy. Challenge, 42(4), 82-101. Tüsiad(2019). “E-Ticaretin Gelişimi, Sınırların Aşılması ve Yeni Normlar”. Erişim adresi https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/consumer-business/e-ticaretin-gelisimi-sinirlarin-asilmasi-ve-yeni-normlar.pdf Waesche, N. M. (2003) Internet Entrepreneurship in Europe: Venture Failure and the Timing of Telecommunications Reform, Edward Elgar Publishing Inc., USA
  • Yılmaz, B. (2002). “Bilgi Toplum _liskisi ve Türkiye”, Hacettepe Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Dergisi, Cilt:19, Sayı:1, Ankara: 101-114.
  • Yılmaz, C. (2010). Online Alışverişte Algılanan Değer, Memnuniyet, Güven Ve Sadakat Arasındaki İlişki. Cumhuriyet Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Sivas.
  • Yumuşak, İ. G., Eraslan, C. Ve Bayraktar, Y. (2009). Küreselleşme Sürecinde Yeni Ekonomi Ve İktisat Politikaları. Ankara: Nobel Yayınevi
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Economics
Journal Section Research Articles
Authors

Ayşe Esra Peker

İrem Şanlı

Esra Eren 0000-0003-3431-7682

Publication Date January 4, 2020
Published in Issue Year 2019 Volume: 3 Issue: 9

Cite

APA Peker, A. E., Şanlı, İ., & Eren, E. (2020). TÜRKİYE’DE GENÇ İŞSİZLİK İLE MÜCADELEDE YENİ BİR YAKLAŞIM: YENİ EKONOMİ VE E-TİCARET. Uluslararası Ekonomi Ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi, 3(9), 44-60.
AMA Peker AE, Şanlı İ, Eren E. TÜRKİYE’DE GENÇ İŞSİZLİK İLE MÜCADELEDE YENİ BİR YAKLAŞIM: YENİ EKONOMİ VE E-TİCARET. joecopol. January 2020;3(9):44-60.
Chicago Peker, Ayşe Esra, İrem Şanlı, and Esra Eren. “TÜRKİYE’DE GENÇ İŞSİZLİK İLE MÜCADELEDE YENİ BİR YAKLAŞIM: YENİ EKONOMİ VE E-TİCARET”. Uluslararası Ekonomi Ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi 3, no. 9 (January 2020): 44-60.
EndNote Peker AE, Şanlı İ, Eren E (January 1, 2020) TÜRKİYE’DE GENÇ İŞSİZLİK İLE MÜCADELEDE YENİ BİR YAKLAŞIM: YENİ EKONOMİ VE E-TİCARET. Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi 3 9 44–60.
IEEE A. E. Peker, İ. Şanlı, and E. Eren, “TÜRKİYE’DE GENÇ İŞSİZLİK İLE MÜCADELEDE YENİ BİR YAKLAŞIM: YENİ EKONOMİ VE E-TİCARET”, joecopol, vol. 3, no. 9, pp. 44–60, 2020.
ISNAD Peker, Ayşe Esra et al. “TÜRKİYE’DE GENÇ İŞSİZLİK İLE MÜCADELEDE YENİ BİR YAKLAŞIM: YENİ EKONOMİ VE E-TİCARET”. Uluslararası Ekonomi ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi 3/9 (January 2020), 44-60.
JAMA Peker AE, Şanlı İ, Eren E. TÜRKİYE’DE GENÇ İŞSİZLİK İLE MÜCADELEDE YENİ BİR YAKLAŞIM: YENİ EKONOMİ VE E-TİCARET. joecopol. 2020;3:44–60.
MLA Peker, Ayşe Esra et al. “TÜRKİYE’DE GENÇ İŞSİZLİK İLE MÜCADELEDE YENİ BİR YAKLAŞIM: YENİ EKONOMİ VE E-TİCARET”. Uluslararası Ekonomi Ve Siyaset Bilimleri Akademik Araştırmalar Dergisi, vol. 3, no. 9, 2020, pp. 44-60.
Vancouver Peker AE, Şanlı İ, Eren E. TÜRKİYE’DE GENÇ İŞSİZLİK İLE MÜCADELEDE YENİ BİR YAKLAŞIM: YENİ EKONOMİ VE E-TİCARET. joecopol. 2020;3(9):44-60.