Kamuoyu araştırmaları, bilgi edinmenin önemli yöntemlerinden biri durumundadır. Özellikle seçim dönemlerinde hem haber konusu olmakta hem de seçen ve seçilenlerin stratejilerini belirlemede değerli bir başvuru kaynağı olmaktadır. Medya desteği ile özel bir konuma sahip olan kamuoyu araştırmaları, seçmenleri bilgi, duygu ve davranış yönünden etkileyebilmesi bakımından önem arz etmektedir. Seçenlere yönelik içerikler hazırlayıp sunan medya da önemli bir etkiye sahiptir. Bu çalışma ile kamuoyu araştırmaları ve medya ilişkisinin tabula rasa varsayımı bağlamında değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Daha önce bu amaca yönelik yapılan herhangi bir çalışmaya rastlanmamış olması, çalışmayı farklı ve değerli kılmaktadır. Çalışma ilgili literatüre dayalı betimsel bir analiz ile tartışılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Policy and Administration (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | July 17, 2025 |
Publication Date | July 29, 2025 |
Submission Date | February 7, 2025 |
Acceptance Date | June 26, 2025 |
Published in Issue | Year 2025 Volume: 9 Issue: 21 |