Bu çalışmanın amacı profesyonel ve rekreasyonel amaçlı bilardo oynayan bireyleri bilardo oynamaya motive eden faktörler ölçeğini geliştirmektir.
Araştırmanın evreni sayıları tam olarak belirlenemeyen rekreasyonel bilardo oyuncuları ve Bilardo Federasyonunda 2018 itibariyle aktif lisanslı 650 müsabık olarak yarışmalara katılan bilardo sporcularından oluşmaktadır.
Bu çalışmaya özgü olarak geliştirilen anket formu, demografik bilgilere ek olarak, bireylerin bilardo için harcadıkları zaman, katlandıkları maliyet, serbest zamanlarında bilardo dışında neler yaptıkları ve bireyleri bilardo oynamaya motive eden 54 maddeden oluşan soru listesi kullanılmıştır. Anket sosyal medya üzerinden uygulanmıştır. Araştırma örneklemi toplam 78 müsabık ve 95 rekreasyonel bilardo oyuncusundan oluşmaktadır.
Çalışmanın bulgularına göre, bilardo oyuncularının önemli bir kısmı erkek, iyi eğitimli, bilardo pahalı bir spor olduğu için hem kişisel gelirleri hem de aile gelirleri ortalama gelirin üzerindeki bireylerden oluşuyor. Bireyleri bilardo oynamaya motive eden maddeler toplam 11 faktörde faktörleşmiştir. Bunlar sırasıyla; Rekabet Duygusu, Tanınma ve Sosyal Statü, Mental Sağlık, Bilardoyu Sevme, Kariyer Beklentisi, Sosyalleşmek, Uzaklaşmak, Taktir Edilme ve Kendini Gösterme, Örnek Olma, Yenilemek/Gelişim ve Yeni Bir Spor Branşını Denemedir.
Sonuç olarak hem rekreasyonel ve profesyonel olarak bilardo masraflı bir spordur ve diğer rekreasyonel aktivitelerden farklı olarak hem sporcuların hem de rekreasyonel oyuncuların kazanmak için oynadıkları bir spor branşıdır. Son yıllarda kafelerde yer bulan bilardo hak ettiği değeri görememektedir. Bunun için hem oynayan sayısı azalmakta hem de kahve oyunu imajında varlığını sürdürmektedir. Buna ilave olarak, Bireyleri bilardoya motive eden faktörler ölçeği geliştirildi ve geçerlilik güvenirliliği yapılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Medicine |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | December 7, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 2 |