Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin yaratıcı düşünme becerisi ile ilgili
görüşleri incelenmiştir. Nitel
araştırma yöntemlerinden “tanımlayıcı durum çalışması” yöntemi kullanılmıştır.
Verileri toplamak için açık uçlu anket soruları kullanılmıştır. Toplamda 70 sınıf
öğretmenine ulaşılmıştır. Veri toplama işlemi bittikten sonra anket formları
kodlanarak, araştırmanın bulgularında kullanılmıştır. Araştırmacılar tarafından
elde edilen veriler düzenlenerek bulgulara konmuş, özetlenerek, yorumlanmıştır.
Bu araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenlerinin yaratıcı düşünme becerisini
kıdemlerine göre farklı bakış açısıyla tanımladıkları görülmektedir. Öğretmenler
yaratıcı düşünme becerisinin önemini cinsiyetlerine
göre farklı bakış açısıyla belirtmişlerdir. Öğretmenlerin yaratıcı
düşünme becerisini geliştirmek için okulun ilk yıllarında oyunu, sonraki
yıllarda yazma etkinliklerini ağırlıkta kullandıklarını belirtmişlerdir. Sınıf
öğretmenliği ile yaratıcı düşünme becerisinin özdeşleştiği görülmektedir. Öğretmenler yaratıcı düşünme özelliğine sahip olan
insanları, çok boyutlu düşünen, sorunların birden çok çözüm yolunu düşünen,
hızlı çözüm yolu bulan, üretici, yenilikçi, hayal kurabilen, araştıran, sorgulayan,
özgün düşünen, hata yapmaktan korkmayan, iletişime açık, ön yargılı olmayan
kişiler olarak tanımlamışlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 3, 2018 |
Submission Date | September 23, 2018 |
Acceptance Date | November 8, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 1 |