Bu araştırmanın amacı; sağlık hizmetlerinin tercih edilmesinde sosyal medya etkisinin incelenmesidir. Bu kapsamda sağlık işletmelerinin oluşturdukları sosyal ağlar üzerinden; sağlık hizmeti arayış düzeyi, sağlık tavsiyeleri, hastanelerin sosyal medya hesaplarına güvenirlilik ve kullanıcıların satın alma niyetinin araştırılması amaçlanmıştır. Sağlık hizmetlerinin doğrudan insan sağlığı ile ilgili olması, toplumun her bireyinin bu hizmete ihtiyaç duyması sağlık hizmetlerinin toplumu oluşturan her birey tarafından değerlendirilmesine, sağlık hizmet sunucularının paylaşımlarına ilgi duymasına neden olmaktadır. Bu çalışma sonucunda sağlık kurumlarının sosyal medya hesaplarının rolü ortaya konulmaya çalışılacaktır. Bu yönüyle sağlık kurumlarının sosyal medya hesaplarının kullanılmasının; tüketicilerin sosyal medya arayış düzeyi, sosyal medyada sağlık tavsiyeleri, sağlık kurumlarının sosyal medya hesaplarından bilgi edinme ve sağlık hizmeti satın alma niyetinin araştırılmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Araştırmada, ilişkisel tarama modeli ve nicel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Konya ilinde yaşayan sosyal medya kullanıcıları oluşturmaktadır. Örneklem büyüklüğü 384 kişi olarak belirlenmiş olup, örneklem seçiminde kolayda örneklem seçimi tercih edilmiştir. Bu çalışmada sosyal medyada hastane arayışına ne sıklıkla başvurulduğu, hastanelerin sosyal medya hesaplarından bilgi edinme düzeyi ve sosyal medya hesaplarına güvenirlilik boyutlarının hastane tercihi ve satın alma niyeti üzerine etkileri araştırılmıştır. Değişkenlerin analizinde, One Way Anova ve Independent Sample t-test analizlerinin yanında hastanelerin sosyal medya hesaplarından bilgi edinme düzeyi ve sosyal medya hesaplarına güvenirliliğin satın alma niyetine olan etkisinin araştırılması için regresyon analizinden faydalanılmıştır. Çalışmada; hastanelerin kendi sosyal medya hesaplarından hastane arayış düzeyi, sosyal medyadan hastane arama, sosyal medyada sağlık tavsiyeleri, bilgi edinme, sosyal medya hesaplarına güvenirlilik algılarının satın alma niyeti üzerindeki etkisi, regresyon analizi ile açıklanmaya çalışılmıştır. Regresyon analizine göre hastanelerden sağlık hizmeti satın alma niyetini; hastane arayış düzeyi %12,5 oranında, hastanelerin kendi sosyal medya hesaplarına bakma %13,7 oranında, sağlık tavsiyeleri %44,1 oranında, sosyal medya üzerinden bilgi edinme %53,3 oranında, hastanelerin sosyal medya hesaplarına güvenirlilik %44,6 oranında açıklayabilmiştir. Hastanelerin kendi sosyal medya üzerinden paylaştıkları gönderiler açısından bireylerin bilgi edinme (alakalı olma (%35,6), anlaşılır olma (%40,8), doğru olma (%37,4), eksiksiz olma (%40,3), güncel olma (%40,5) düzeylerinin satın alma niyeti üzerinde olumlu etkisinin bulunduğu ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Communication and Media Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 15, 2020 |
Submission Date | September 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2020 |