Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2018, Sayı: 1, 34 - 47, 03.12.2018
https://doi.org/10.35345/johmal.518951

Öz


Kaynakça

  • Açıkgöz, G.(2014). Örgütsel Çatışma, Nedenleri, Çözüm Yöntemleri ve Sağlık Çalışanları. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Akça, C. ve Erigüç, G. (2006). Hastane çalışanlarının yöneticileri ve çalışma arkadaşları ile yaşadıkları çatışma nedenlerine yönelik bir araştırma. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 9(2).
  • Akkirman, A. D. (1998). Etkin çatışma yönetimi ve müdahale stratejileri. D.E.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi Cilt:13, Sayı:II, Yıl:1998, ss:1-11
  • Arslan, Ş.(2003). Hastane İşletmelerinde Örgütsel Çatışma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Doktora Tezi, Konya.
  • Aslan, Ş. (2004). Hastanelerde Örgütsel Çatışma: Teori ve Örnek Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (11), 599-617.
  • Barutçugil, İ. (2004). Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayınları
  • Bulut, F.(2009). Hastane Yöneticilerinin Liderlik Özelliklerinin Çatışmayı Yönetme Düzeylerine Etkisi. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Ceylan, A., Ergün, E. ve Alpkan, L.(2000). “ Çatışmanın Sebepleri ve Yönetimi”. Doğuş Üniversitesi Dergisi, (1): 39-51
  • Cihangiroğlu, N., Şahin,B., Teke, A. ve Uzuntarla, Y.(2015). “Hemşirelerin Çatışma ve Mesleki Bağlılık Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi”. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, (29): 599-609.
  • Dursun, P.(2008). Kocaeli Bölgesinde Yer Alan Tüm Kamu ve Özel Hastanelerde Çalışan Yönetici Hemşirelerin Çatışma Nedenleri ve Çatışma Yönetim Tarzlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Eray, T.(2016). Çatışma Yönetimi ve Halkla ilişkiler. Ankara: Nobel Bilimsel Eserler.
  • Eren, E. (1996). Yönetim ve Organizasyon (3. Baskı).İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Ertürk, M. (2009). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon (4. Baskı). İstanbul: Beta Basım.
  • Gürsoy, A. (2014). Çalışma Ortamında Çatışma Nedenleri, Çözüm Yöntemleri ve Sağlık Sektörü. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Hall P, Weaver L. (2001) Interdisciplinary education and teamwork: a long and winding road. Medical Education 35:867 - 875.
  • Hamad, A. (2005). “The Reconceptualisation of Conflict Management”, Peace, Conflict and Development: An Interdisciplinary Journal, Vol. 7
  • Holt, J. L. ve DeVore, C. J. (2005). Culture, gender, organizational role, and styles of conflict resolution: A meta-analysis. International Journal of Intercultural Relations, 29(2), 165-196.
  • Huan, L. ve Yazdanifard R. (2012). “The Difference of Conflict Management Styles and Conflict Resolution in Workplace” . Business & Entrepreneurship Journal,(1): 141-155
  • Karahan, A.(2007). Hastane İşletmelerinde Örgütsel Yapıdan Kaynaklanan Çatışmalar ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Doktora Tezi, Afyon.
  • Kavuncubaşı, Ş. (2000). Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Kıdak, L. B., Demir, S., Çeber, E. ve San Turgay, A. (2011). İzmir'de Bir Hastanede Yöneticilerin Çatışma Yönetim Stilleri ve Çalışanların Algılamaları. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 14(1).
  • Kılınç, T. (1985). Örgütlerde Çatışma: Mahiyeti ve Nedenleri, İ.Ü. Fakültesi Dergisi, İstanbul, 1985, 14(1), ss: 103–124.
  • Koçel, T. (2001), İsletme Yöneticiligi, Beta Basım Dağıtım ve Yayınevi, İstanbul.
  • Sarpkaya, R. (2002). Eğitim örgütlerinde çatışma yönetimi ve bir örnek olay. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 8(3), 414-429.
  • Seyitoğlu, B.(2014). Hastane Yöneticilerinin Çalışanları İle Yaşadıkları Çatışma Nedenleri ve Çözüm Yolları Uygulamaları. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Sivuk, D. ve Kıbrıs, Ş. (2016). Sağlık Kurumlarında Rol Çatışması Ve Rol Belirsizliği: Hemşireler Üzerine Bir Uygulama. Verimlilik Dergisi, (4), 33-50.
  • Sökmen, A. ve Yazıcıoğlu, İ.(2005). Thomas Modeli Kapsamında Yöneticilerin Çatışma Yönetimi Stilleri ve Tekstil İşletmelerinde Bir Alan Araştırması. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi,(1): 1-19
  • Şahin, A., Emini, F. T. ve Ünsal, Ö. (2006). Çatışma Yönetimi yöntemleri ve Hastane Örgütlerinde Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (15), 553-568.
  • Şimşek, M. Ş. ve Kıngır, S. (Ed.) (2006). Çağdaş Yönetim Araçlarından Seçmeler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Şimşek, Ş., Akgemci Tahir ve Çelik, A. (2014). Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütsel Davranış, 8. Baskı, Eğitim Kitapevi, Konya
  • Tengilimoğlu, D., Işık, O. ve Akbolat, M. (2014). Sağlık İşletmeleri Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Topaloğlu, C., ve Umut, A. V. C. I. (2008). Çatışma, nedenleri ve yönetimi: Otel İşletmelerinde yönetici bakış açısıyla bir inceleme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(2).
  • Ulusoy, H., ve Moroğlu, D. (2009) Hekim ve Hemşirelerin Ekip Çalışmasına İlişkin Görüşleri Pamukkale Tıp Dergisi 2(2):55-61.
  • Wall, J. (1995). “Conflict and Management”. Journal of Management.Vol:21:3,515-558.
  • Yatkın A. (2008) Örgütsel çatışmanın ve performans değerlemenin işgören performansına etkileri. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 6- 18
  • Yılmazer, A. Ve Eroğlu C. (2010). Meslek Yüksekokulları İçin Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış (2. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • YTKİY, 2018, Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliği, Bakanlar Kurulu Karar Numarası ve Tarihi: 8/5319 - 10.9.1982, http://www.ttb.org.tr/mevzuat, E.T. 23.12.2018
  • http://www.tdk.gov.tr, E.T. 23.12.2018

SAĞLIK KURUMLARINDA ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ

Yıl 2018, Sayı: 1, 34 - 47, 03.12.2018
https://doi.org/10.35345/johmal.518951

Öz

    Çatışma
sadece yönetim biliminin değil, sosyoloji, psikoloji,
antropoloji, ekonomi gibi diğer disiplinlerin de incelediği, günlük
hayatın ve iş hayatının içinde var olan toplumsal bir olgudur. İnsanların bir
arada yaşayamaya başlamasından itibaren bilinen bu kavram, bireyler, gruplar ve
toplumlar arasındaki benzerlikler, ortaklıklar ve uzlaşmaların var olduğu gibi
farklılıklar, karşıtlıklar ve olumsuzlukların da var olduğunu ortaya
koymaktadır. Kelime olarak birbirine çatmak, anlaşamamak, uyumsuz olmak,
sıkıntı, düşmanlık ve kaygı gibi anlamlara gelen çatışma, yönetim literatüründe
yapılan ilk çalışmalarda kaçınılması ve yok edilmesi gereken olumsuz bir durum
gibi ifade edilmiştir.  Sonrasında
yapılan çalışmalar, çatışmanın örgütler için kaçınılmaz bir gerçek olduğunu ve
bu durumun iyi yönetilirse örgüt ve çalışan yararına kullanılabileceği görüşünü
ortaya koymuştur.

    Sağlık kurumları ve özellikle hastaneler diğer örgütlere nazaran yapısal
ve işleyiş bakımından farklılıkları, sağlık profesyonellerinin mesleksel,
eğitimsel ve statüsel farklılıkları ve hastanelerdeki faaliyetler arası
ilişkilerin çok yönlü ve senkronize olması gibi nedenlerden dolayı çatışmaların
sıklıkla yaşanabildiği örgütlerdir. Bu anlamda sağlık örgütlerinde çatışma
konusunun incelenmesi önem arz etmektedir. Bu makale sağlık kurumlarında
meydana gelen çatışmaların nedenlerini araştırmak ve çatışmaların iyi
yönetilmesini sağlamak açısından literatüre katkı sağlamak amacıyla yazılmıştır.
Bu kapsamda makalede, ilgili literatür ışığında, sağlık kurumlarında
fonksiyonel bir çatışma yönetimi için çözüm önerileri sunulmaya çalışılmıştır. 

Kaynakça

  • Açıkgöz, G.(2014). Örgütsel Çatışma, Nedenleri, Çözüm Yöntemleri ve Sağlık Çalışanları. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Akça, C. ve Erigüç, G. (2006). Hastane çalışanlarının yöneticileri ve çalışma arkadaşları ile yaşadıkları çatışma nedenlerine yönelik bir araştırma. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 9(2).
  • Akkirman, A. D. (1998). Etkin çatışma yönetimi ve müdahale stratejileri. D.E.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi Cilt:13, Sayı:II, Yıl:1998, ss:1-11
  • Arslan, Ş.(2003). Hastane İşletmelerinde Örgütsel Çatışma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Doktora Tezi, Konya.
  • Aslan, Ş. (2004). Hastanelerde Örgütsel Çatışma: Teori ve Örnek Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (11), 599-617.
  • Barutçugil, İ. (2004). Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayınları
  • Bulut, F.(2009). Hastane Yöneticilerinin Liderlik Özelliklerinin Çatışmayı Yönetme Düzeylerine Etkisi. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Ceylan, A., Ergün, E. ve Alpkan, L.(2000). “ Çatışmanın Sebepleri ve Yönetimi”. Doğuş Üniversitesi Dergisi, (1): 39-51
  • Cihangiroğlu, N., Şahin,B., Teke, A. ve Uzuntarla, Y.(2015). “Hemşirelerin Çatışma ve Mesleki Bağlılık Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi”. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, (29): 599-609.
  • Dursun, P.(2008). Kocaeli Bölgesinde Yer Alan Tüm Kamu ve Özel Hastanelerde Çalışan Yönetici Hemşirelerin Çatışma Nedenleri ve Çatışma Yönetim Tarzlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Eray, T.(2016). Çatışma Yönetimi ve Halkla ilişkiler. Ankara: Nobel Bilimsel Eserler.
  • Eren, E. (1996). Yönetim ve Organizasyon (3. Baskı).İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Ertürk, M. (2009). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon (4. Baskı). İstanbul: Beta Basım.
  • Gürsoy, A. (2014). Çalışma Ortamında Çatışma Nedenleri, Çözüm Yöntemleri ve Sağlık Sektörü. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Hall P, Weaver L. (2001) Interdisciplinary education and teamwork: a long and winding road. Medical Education 35:867 - 875.
  • Hamad, A. (2005). “The Reconceptualisation of Conflict Management”, Peace, Conflict and Development: An Interdisciplinary Journal, Vol. 7
  • Holt, J. L. ve DeVore, C. J. (2005). Culture, gender, organizational role, and styles of conflict resolution: A meta-analysis. International Journal of Intercultural Relations, 29(2), 165-196.
  • Huan, L. ve Yazdanifard R. (2012). “The Difference of Conflict Management Styles and Conflict Resolution in Workplace” . Business & Entrepreneurship Journal,(1): 141-155
  • Karahan, A.(2007). Hastane İşletmelerinde Örgütsel Yapıdan Kaynaklanan Çatışmalar ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Doktora Tezi, Afyon.
  • Kavuncubaşı, Ş. (2000). Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Kıdak, L. B., Demir, S., Çeber, E. ve San Turgay, A. (2011). İzmir'de Bir Hastanede Yöneticilerin Çatışma Yönetim Stilleri ve Çalışanların Algılamaları. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 14(1).
  • Kılınç, T. (1985). Örgütlerde Çatışma: Mahiyeti ve Nedenleri, İ.Ü. Fakültesi Dergisi, İstanbul, 1985, 14(1), ss: 103–124.
  • Koçel, T. (2001), İsletme Yöneticiligi, Beta Basım Dağıtım ve Yayınevi, İstanbul.
  • Sarpkaya, R. (2002). Eğitim örgütlerinde çatışma yönetimi ve bir örnek olay. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 8(3), 414-429.
  • Seyitoğlu, B.(2014). Hastane Yöneticilerinin Çalışanları İle Yaşadıkları Çatışma Nedenleri ve Çözüm Yolları Uygulamaları. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Sivuk, D. ve Kıbrıs, Ş. (2016). Sağlık Kurumlarında Rol Çatışması Ve Rol Belirsizliği: Hemşireler Üzerine Bir Uygulama. Verimlilik Dergisi, (4), 33-50.
  • Sökmen, A. ve Yazıcıoğlu, İ.(2005). Thomas Modeli Kapsamında Yöneticilerin Çatışma Yönetimi Stilleri ve Tekstil İşletmelerinde Bir Alan Araştırması. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi,(1): 1-19
  • Şahin, A., Emini, F. T. ve Ünsal, Ö. (2006). Çatışma Yönetimi yöntemleri ve Hastane Örgütlerinde Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (15), 553-568.
  • Şimşek, M. Ş. ve Kıngır, S. (Ed.) (2006). Çağdaş Yönetim Araçlarından Seçmeler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Şimşek, Ş., Akgemci Tahir ve Çelik, A. (2014). Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütsel Davranış, 8. Baskı, Eğitim Kitapevi, Konya
  • Tengilimoğlu, D., Işık, O. ve Akbolat, M. (2014). Sağlık İşletmeleri Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Topaloğlu, C., ve Umut, A. V. C. I. (2008). Çatışma, nedenleri ve yönetimi: Otel İşletmelerinde yönetici bakış açısıyla bir inceleme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(2).
  • Ulusoy, H., ve Moroğlu, D. (2009) Hekim ve Hemşirelerin Ekip Çalışmasına İlişkin Görüşleri Pamukkale Tıp Dergisi 2(2):55-61.
  • Wall, J. (1995). “Conflict and Management”. Journal of Management.Vol:21:3,515-558.
  • Yatkın A. (2008) Örgütsel çatışmanın ve performans değerlemenin işgören performansına etkileri. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 6- 18
  • Yılmazer, A. Ve Eroğlu C. (2010). Meslek Yüksekokulları İçin Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış (2. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • YTKİY, 2018, Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliği, Bakanlar Kurulu Karar Numarası ve Tarihi: 8/5319 - 10.9.1982, http://www.ttb.org.tr/mevzuat, E.T. 23.12.2018
  • http://www.tdk.gov.tr, E.T. 23.12.2018

CONFLICT AND CONFLICT MANAGEMENT IN HEALTH INSTITITIONS

Yıl 2018, Sayı: 1, 34 - 47, 03.12.2018
https://doi.org/10.35345/johmal.518951

Öz

    Conflict is a social phenomenon that exists in
everyday life and business life.  The
science of management and also other disciplines such as sociology, psychology,
anthropology and economics are interested in conflict management issues. This
concept, which has begun since people started to live together, reveals that
there are differences, contradictions and negativities, as there are
similarities, partnerships and compromises between individuals, groups and
societies.
As a word, conflict means, disagreement,
non-conformity, distress, hostility and anxiety. Earlier studies in the
management literature emphasized that conflict to be avoided and stated as a
negative situation to be eliminated. Subsequent studies have shown that
conflict is an inevitable fact for organizations and that if this situation is
well managed, it can be used for the benefit of the organization and the
employee.

    Health institutions, especially hospitals, compared to
other organizations in terms of structural and operational differences,
occupational, educational and statutory differences of health professionals,
and the relationship between activities in hospitals, such as multilateral and
synchronized because of the reasons such conflicts can occur frequently. In
this sense, it is important to examine the issue of conflict management in
health organizations. In the light of relevant literature, this paper aimed to assess
the causes of conflicts and provide solutions for functional conflict
management in health institutions.  

Kaynakça

  • Açıkgöz, G.(2014). Örgütsel Çatışma, Nedenleri, Çözüm Yöntemleri ve Sağlık Çalışanları. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Akça, C. ve Erigüç, G. (2006). Hastane çalışanlarının yöneticileri ve çalışma arkadaşları ile yaşadıkları çatışma nedenlerine yönelik bir araştırma. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 9(2).
  • Akkirman, A. D. (1998). Etkin çatışma yönetimi ve müdahale stratejileri. D.E.Ü. İ.İ.B.F. Dergisi Cilt:13, Sayı:II, Yıl:1998, ss:1-11
  • Arslan, Ş.(2003). Hastane İşletmelerinde Örgütsel Çatışma. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Doktora Tezi, Konya.
  • Aslan, Ş. (2004). Hastanelerde Örgütsel Çatışma: Teori ve Örnek Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (11), 599-617.
  • Barutçugil, İ. (2004). Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi. İstanbul: Kariyer Yayınları
  • Bulut, F.(2009). Hastane Yöneticilerinin Liderlik Özelliklerinin Çatışmayı Yönetme Düzeylerine Etkisi. Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Ceylan, A., Ergün, E. ve Alpkan, L.(2000). “ Çatışmanın Sebepleri ve Yönetimi”. Doğuş Üniversitesi Dergisi, (1): 39-51
  • Cihangiroğlu, N., Şahin,B., Teke, A. ve Uzuntarla, Y.(2015). “Hemşirelerin Çatışma ve Mesleki Bağlılık Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi”. İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, (29): 599-609.
  • Dursun, P.(2008). Kocaeli Bölgesinde Yer Alan Tüm Kamu ve Özel Hastanelerde Çalışan Yönetici Hemşirelerin Çatışma Nedenleri ve Çatışma Yönetim Tarzlarına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi. Haliç Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Eray, T.(2016). Çatışma Yönetimi ve Halkla ilişkiler. Ankara: Nobel Bilimsel Eserler.
  • Eren, E. (1996). Yönetim ve Organizasyon (3. Baskı).İstanbul: Beta Basım A.Ş.
  • Ertürk, M. (2009). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon (4. Baskı). İstanbul: Beta Basım.
  • Gürsoy, A. (2014). Çalışma Ortamında Çatışma Nedenleri, Çözüm Yöntemleri ve Sağlık Sektörü. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Hall P, Weaver L. (2001) Interdisciplinary education and teamwork: a long and winding road. Medical Education 35:867 - 875.
  • Hamad, A. (2005). “The Reconceptualisation of Conflict Management”, Peace, Conflict and Development: An Interdisciplinary Journal, Vol. 7
  • Holt, J. L. ve DeVore, C. J. (2005). Culture, gender, organizational role, and styles of conflict resolution: A meta-analysis. International Journal of Intercultural Relations, 29(2), 165-196.
  • Huan, L. ve Yazdanifard R. (2012). “The Difference of Conflict Management Styles and Conflict Resolution in Workplace” . Business & Entrepreneurship Journal,(1): 141-155
  • Karahan, A.(2007). Hastane İşletmelerinde Örgütsel Yapıdan Kaynaklanan Çatışmalar ve Afyon Kocatepe Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi Örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Doktora Tezi, Afyon.
  • Kavuncubaşı, Ş. (2000). Hastane ve Sağlık Kurumları Yönetimi, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Kıdak, L. B., Demir, S., Çeber, E. ve San Turgay, A. (2011). İzmir'de Bir Hastanede Yöneticilerin Çatışma Yönetim Stilleri ve Çalışanların Algılamaları. Hacettepe Sağlık İdaresi Dergisi, 14(1).
  • Kılınç, T. (1985). Örgütlerde Çatışma: Mahiyeti ve Nedenleri, İ.Ü. Fakültesi Dergisi, İstanbul, 1985, 14(1), ss: 103–124.
  • Koçel, T. (2001), İsletme Yöneticiligi, Beta Basım Dağıtım ve Yayınevi, İstanbul.
  • Sarpkaya, R. (2002). Eğitim örgütlerinde çatışma yönetimi ve bir örnek olay. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 8(3), 414-429.
  • Seyitoğlu, B.(2014). Hastane Yöneticilerinin Çalışanları İle Yaşadıkları Çatışma Nedenleri ve Çözüm Yolları Uygulamaları. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Sivuk, D. ve Kıbrıs, Ş. (2016). Sağlık Kurumlarında Rol Çatışması Ve Rol Belirsizliği: Hemşireler Üzerine Bir Uygulama. Verimlilik Dergisi, (4), 33-50.
  • Sökmen, A. ve Yazıcıoğlu, İ.(2005). Thomas Modeli Kapsamında Yöneticilerin Çatışma Yönetimi Stilleri ve Tekstil İşletmelerinde Bir Alan Araştırması. Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi,(1): 1-19
  • Şahin, A., Emini, F. T. ve Ünsal, Ö. (2006). Çatışma Yönetimi yöntemleri ve Hastane Örgütlerinde Bir Uygulama. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (15), 553-568.
  • Şimşek, M. Ş. ve Kıngır, S. (Ed.) (2006). Çağdaş Yönetim Araçlarından Seçmeler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Şimşek, Ş., Akgemci Tahir ve Çelik, A. (2014). Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütsel Davranış, 8. Baskı, Eğitim Kitapevi, Konya
  • Tengilimoğlu, D., Işık, O. ve Akbolat, M. (2014). Sağlık İşletmeleri Yönetimi. Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.
  • Topaloğlu, C., ve Umut, A. V. C. I. (2008). Çatışma, nedenleri ve yönetimi: Otel İşletmelerinde yönetici bakış açısıyla bir inceleme. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(2).
  • Ulusoy, H., ve Moroğlu, D. (2009) Hekim ve Hemşirelerin Ekip Çalışmasına İlişkin Görüşleri Pamukkale Tıp Dergisi 2(2):55-61.
  • Wall, J. (1995). “Conflict and Management”. Journal of Management.Vol:21:3,515-558.
  • Yatkın A. (2008) Örgütsel çatışmanın ve performans değerlemenin işgören performansına etkileri. Doğu Anadolu Bölgesi Araştırmaları, 6- 18
  • Yılmazer, A. Ve Eroğlu C. (2010). Meslek Yüksekokulları İçin Davranış Bilimleri ve Örgütsel Davranış (2. Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • YTKİY, 2018, Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliği, Bakanlar Kurulu Karar Numarası ve Tarihi: 8/5319 - 10.9.1982, http://www.ttb.org.tr/mevzuat, E.T. 23.12.2018
  • http://www.tdk.gov.tr, E.T. 23.12.2018
Toplam 38 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Articles
Yazarlar

Erhan Kılınç 0000-0002-2065-2407

Sefkan Hasdemir Bu kişi benim 0000-0002-1718-1341

Hatice Ulusoy 0000-0002-8911-5490

Yayımlanma Tarihi 3 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 29 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kılınç, E., Hasdemir, S., & Ulusoy, H. (2018). SAĞLIK KURUMLARINDA ÇATIŞMA VE ÇATIŞMA YÖNETİMİ. Journal of Healthcare Management and Leadership(1), 34-47. https://doi.org/10.35345/johmal.518951