Research Article
BibTex RIS Cite

Yerli Turistlerin Fiyat Algısı Üzerine Bir Araştırma

Year 2021, Volume: 11 Issue: 2, 396 - 407, 15.07.2021

Abstract

Bu araştırmada yerli turistler perspektifinden turizmde fiyat algısı üzerine bir anlayış geliştirilmesi amaçlanmıştır. Yerli turistlerin fiyat algısında belirleyici olan faktörlerin ortaya çıkarılması hedeflenmiştir. Bu kapsamda Antalya destinasyonuna ziyaret gerçekleştiren 403 yerli turistten anket tekniği ile kolayda örneklem yöntemi kapsamında veri toplanmıştır. Toplanan verilerinin analizi sonucunda yerli turistlerin fiyat algısında fiyat bilinci, satış eğilimi, fiyat-kalite ilişkisi, fiyat mavenizmi, prestij duyarlılığı ve değer bilinci öncelik sırasında olmak üzere altı boyutta ulaşılmıştır. Bu boyutların yerli turistlerin demografik ve diğer tanımlayıcı özellikleri ile karşılaştırılmasında cinsiyet, yaş, aylık gelir durum, meslek, kalış süresi, seyahate çıkılan kişi sayısı ve seyahate çıkma sıklığı değişkenlerinde anlamlı farklılıklara ulaşılmıştır. Bu farklılıklar perspektifinde turizm işletmelerine öneriler sunulmuştur.

References

  • Chen, H. ve Sadeque, S. (2007). An Empirical Investigation of Consumer Price Perception and Reputation Dimensions’ Effects on Attitude Toward Private Label Brands. Unpublished Master Thesis, Umeå University. MSc in Marketing Research and Analysis Management, Sweden.
  • Dwyer, L., Forsyth, P., and Prasada Rao, D. S. (2000). The Price Competitiveness of Travel and Tourism: A Comparison of 19 Destinations. Tourism Management 21(1), 9-22.
  • Dwyer, L., Forsyth, P. ve Dwyer, W. (2010). Tourism Economics and Policy. Cheltenham, UK: Channel View Publications.
  • Feick, L. ve Price, L. L. (1987). The market maven: a diffuser of marketplace ınformation, Journal of Marketing, 51(1), 83-97.
  • Goeldner, C. R. ve Ritchie, J. R. B. (2009). Tourism Principles Practices Philosophies. (Eleventh Edition). Canada: John Wiley& Sons Inc.
Year 2021, Volume: 11 Issue: 2, 396 - 407, 15.07.2021

Abstract

References

  • Chen, H. ve Sadeque, S. (2007). An Empirical Investigation of Consumer Price Perception and Reputation Dimensions’ Effects on Attitude Toward Private Label Brands. Unpublished Master Thesis, Umeå University. MSc in Marketing Research and Analysis Management, Sweden.
  • Dwyer, L., Forsyth, P., and Prasada Rao, D. S. (2000). The Price Competitiveness of Travel and Tourism: A Comparison of 19 Destinations. Tourism Management 21(1), 9-22.
  • Dwyer, L., Forsyth, P. ve Dwyer, W. (2010). Tourism Economics and Policy. Cheltenham, UK: Channel View Publications.
  • Feick, L. ve Price, L. L. (1987). The market maven: a diffuser of marketplace ınformation, Journal of Marketing, 51(1), 83-97.
  • Goeldner, C. R. ve Ritchie, J. R. B. (2009). Tourism Principles Practices Philosophies. (Eleventh Edition). Canada: John Wiley& Sons Inc.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section ARTICLES
Authors

Nurettin Ayaz This is me 0000-0003-2117-2015

Fatih Musellim This is me 0000-0001-5513-7205

Publication Date July 15, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Ayaz, N., & Musellim, F. (2021). Yerli Turistlerin Fiyat Algısı Üzerine Bir Araştırma. Journal of Humanities and Tourism Research, 11(2), 396-407.