Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Otel İşletmelerinde Etkili İnsan Kaynakları Yönetimi Üzerine Bir Araştırma

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 3, 585 - 596, 30.09.2022

Öz

Teknoloji ve bilişim araçlarının her geçen gün artması iş yapma yöntemlerini değiştirmektedir. Yönetimin diğer fonksiyonları gibi insan kaynakları yönetimi departmanında da değişim yaşanmaktadır. Bu çalışma otel işletmelerinde insan kaynakları yönetimi için bir model önerisi sunmayı amaçlamıştır. Çalışma üç temel başlıktan oluşmaktadır. Bunlardan birincisi; otel işletmelerinde insan kaynakları yönetiminde dönüşümü gerekli kılan faktörlerdir. Bu faktörler bilgi teknolojileri, iş süreçlerinde değişim, yüksek hızlı yönetim, ağ organizasyonlarının gelişimi, öğrenen organizasyon çalışmaları ve küreselleşmedir. İkinci temel başlık kapsamında insan kaynakları yönetiminin temel fonksiyonları anlatılmaktadır. Üçüncü ve son başlıkta ise otel işletmelerinde etkili HRM yönetiminin olumlu sonuçları açıklanmaktadır. Bu çalışmada araştırma yöntemi olarak nitel araştırma yöntemlerin biri olan doküman incelemesi yöntemi tercih edilmiştir. Bu çalışmada literatür kullanılarak teorik bir model önerilmiştir. Bu teorik model, otel işletmelerinde yönetim sürecinin girdi ve çıktılarını sunmaktadır.

Kaynakça

  • Beaubien, E. (1997). Motivasyon Hakkında Doğru Bildiğimiz Yanlışlar, Executive Excellence, 1(3).
  • Bengtsson, C., Bloom, M. (2017). Human Resource Management in a Digital Era, Master of Thesis, Lund University, 1-67.
  • Bennet, A., Tomblin, M.S. (2006). A Learning Network Framework for Modern Organizations. The Journal of Information and Knowledge Management Systems, 36, 289-303.
  • Bowen, D. E., & III, E. E. (1995). Empowering Service Employees. Saloan Management Review.
  • Budak, G. (1997). Human Resources Planning in Total Quality Management. Journal of Faculty of Economics and Administrative Sciences, 63-74.
  • Bulgur, N. E., & Bal, Y. (2019). A Conceptual Study on Digitalization in Human Resources Management. Yıldız International Social Sciences Congress, (pp. 1-7). Istanbul, Turkey.
  • Çatak, S. (1996). Konaklama İşletmelerinde Etkin Bir Hizmet Kalitesi İçin Etkin Bir İş Analizi ve Toplam Kalite Yönetimi İlişkisi. Turizm İşletmelerinde Hizmet Kalitesi Semineri. Nevşehir.
  • Deniz, M., & Colak, M. (2008). The Use of Power in the Management of Conflict in Organizations and a Research. Electronic Journal of Social Sciences, 304-332.

A Research on Effective Human Resource Management in Hotel Operations

Yıl 2022, Cilt: 12 Sayı: 3, 585 - 596, 30.09.2022

Öz

The rapid increase in information and technology tools is changing the way of doing businesses in this modern era. As with other functions of the management, there is also a change in the function of human resource management. The aim of this study is to propose a human resource management model in hotel businesses. This study consists of three main titles. To begin with, there are factors that necessitate the transformation in human resource management in hotel businesses. These factors include information technologies, change in business process, high-speed management, development of network organizations, learning organization studies and globalization. In addition to, the basic functions of human resource management are explained. Moreover, in conclusion, the positive results of effective human resource management in hotel businesses are described. In this study, the document analysis method, which is one of the qualitative research methods, was preferred. A theoretical model drawn by using literature is proposed for this study. This theoretical model presents the inputs and outputs of the management process in hotel businesses.

Kaynakça

  • Beaubien, E. (1997). Motivasyon Hakkında Doğru Bildiğimiz Yanlışlar, Executive Excellence, 1(3).
  • Bengtsson, C., Bloom, M. (2017). Human Resource Management in a Digital Era, Master of Thesis, Lund University, 1-67.
  • Bennet, A., Tomblin, M.S. (2006). A Learning Network Framework for Modern Organizations. The Journal of Information and Knowledge Management Systems, 36, 289-303.
  • Bowen, D. E., & III, E. E. (1995). Empowering Service Employees. Saloan Management Review.
  • Budak, G. (1997). Human Resources Planning in Total Quality Management. Journal of Faculty of Economics and Administrative Sciences, 63-74.
  • Bulgur, N. E., & Bal, Y. (2019). A Conceptual Study on Digitalization in Human Resources Management. Yıldız International Social Sciences Congress, (pp. 1-7). Istanbul, Turkey.
  • Çatak, S. (1996). Konaklama İşletmelerinde Etkin Bir Hizmet Kalitesi İçin Etkin Bir İş Analizi ve Toplam Kalite Yönetimi İlişkisi. Turizm İşletmelerinde Hizmet Kalitesi Semineri. Nevşehir.
  • Deniz, M., & Colak, M. (2008). The Use of Power in the Management of Conflict in Organizations and a Research. Electronic Journal of Social Sciences, 304-332.
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Çetin Bektaş Bu kişi benim

Abbiha Waqar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Bektaş, Ç., & Waqar, A. (2022). A Research on Effective Human Resource Management in Hotel Operations. Journal of Humanities and Tourism Research, 12(3), 585-596.