Bu araştırmada, 9. sınıf ortaöğretim öğrencilerinin basketbol branşı ile ilgili bilgi düzeylerini belirlemeye yönelik bilgi testi geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla 9. sınıf beden eğitimi ve spor dersinin öğretim programında bulunan kazanımlarla basketbol ünitesi belirtke tablosu hazırlanmış ve Basketbol Bilgi Testinde 7 kazanım ile ilgili 8 konu bilgisinin ölçülmesi hedeflenmiştir. Hazırlanan basketbol ünite belirtke tablosu toplam 25 kritik davranışı içermektedir. Belirtke tablosunda yer alan kazanım ve konuları ölçmek amacıyla 75 soruluk çoktan seçmeli denemelik test hazırlanmış ve dört uzmanın görüşüne sunulmuştur. Hazırlanan denemelik testin uygulama süreci Covid 19 salgını dönemine denk geldiğinden test online form haline dönüştürülmüş ve online ortamda uygulanmıştır. Hazırlanan denemelik test Türkiye’de farklı illerdeki okulların 10. ve 11. sınıfta öğrenim gören 180’i kadın (%64,3), 100’ü erkek (%35,7) toplam 280 öğrenciye uygulanmıştır. Elde edilen verilere dayalı olarak madde analizleri yapılmış ve testin güvenirliği Kuder-Richardson 20 formülü kullanılarak hesaplanmıştır. Analizler sonucunda belirtke tablosunda yer alan her bir kazanımı yoklayan en yüksek madde ayırt edicilik gücüne (> 0,39) ve orta güçlüğe sahip (0,40-0,60), 25 madde nihai test için seçilmiştir. Basketbol bilgi düzeyini ölçmek için oluşturulan 25 maddelik bilgi testinin aritmetik ortalaması 11,86; ortalama güçlüğü 0,47 ve testin standart sapması 5,74, KR-20 güvenirlik katsayısı ise 0,83 olarak hesaplanmıştır. Sonuç olarak, geliştirilen basketbol bilgi testinin 9. sınıf öğrencilerinin basketbol bilgi düzeylerini belirlemede geçerli ve güvenilir test olduğu söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physical Training and Sports Pedagogy, Sports Science and Exercise (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | December 29, 2023 |
Publication Date | December 30, 2023 |
Submission Date | December 12, 2023 |
Acceptance Date | December 20, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 3 Issue: 2 |