Research Article
BibTex RIS Cite

Dijital Pazarlamaya Yönelik Bir İnceleme

Year 2022, Volume: 7 Issue: 1, 119 - 126, 30.06.2022
https://doi.org/10.24013/jomelips.1112184

Abstract

Dijital pazarlama, başta internet olmak üzere dijital teknolojileri kullanan cep telefonları, görüntülü reklamcılık ve diğer dijital ortamları da içeren mal ve hizmetlerin pazarlanmasıdır. Dijital platformlar pazarlama planlarına ve günlük hayata giderek daha fazla dahil edildikçe ve insanlar fiziksel mağazaları ziyaret etmek yerine dijital cihazları kullandıkça, dijital pazarlama kampanyaları daha yaygın ve verimli hale gelmektedir. Gelişmekte olan teknolojiler insanların yaşam standartlarını, satın alma ve tüketim alışkanlıklarını değiştirmekte, işletmelerin rakiplerinden farklılaşmasını ve müşterilere odaklanmasını zorlaştırmaktadır. Bu değişikliği hisseden şirketler, reklam harcamalarının çoğunu hedef kitlelere daha hızlı ulaşmak için dijital kanallara yönelmektedir. Bununla birlikte, dijital pazarlama müşterilerin, şirketlerin, endüstrilerin ve değer zincirlerinin dönüşümünden daha hızlı ve farklılaşmış değişikliklere uğramaktadır. Bu nedenle, dijital platformlarda ürün ve hizmetleri tanıtmaya ve pazarlamaya devam eden işletmeler, pazarlama hedeflerine ulaşmak için yeni pazarlama stratejileri geliştirmektedir. Bu çalışmanın amacı dijital pazarlamanın kavramsal olarak incelenmesi ve dijital gelişmelerin şirketlere sağladığı yararların ortaya konulmasıdır.

References

  • Kaya, E., & Kaya, E. (2017). Dijital pazarlama ve ölçümleme. Isparta: Doktora Ders Notları.
  • Güleryüz, S. S. (2019). Pazarlama, modern pazarlama ve dijital pazarlama (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Girchenko, T., & Ovsiannikova, Y. (2016). Digital marketing and its role in the modern business processes. European Cooperation, 11(18), 24-33.
  • Gedik, Y. (2020). Pazarlamada yeni̇ bi̇r pencere: Di̇ji̇tal pazarlama. Journal of Business in the Digital Age, 3(1), 63-75.
  • Kaufman, I., & Horton, C. (2014). Digital marketing: Integrating strategy and tactics with values, a guidebook for executives, managers, and students. Routledge.
Year 2022, Volume: 7 Issue: 1, 119 - 126, 30.06.2022
https://doi.org/10.24013/jomelips.1112184

Abstract

References

  • Kaya, E., & Kaya, E. (2017). Dijital pazarlama ve ölçümleme. Isparta: Doktora Ders Notları.
  • Güleryüz, S. S. (2019). Pazarlama, modern pazarlama ve dijital pazarlama (Master's thesis, Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Girchenko, T., & Ovsiannikova, Y. (2016). Digital marketing and its role in the modern business processes. European Cooperation, 11(18), 24-33.
  • Gedik, Y. (2020). Pazarlamada yeni̇ bi̇r pencere: Di̇ji̇tal pazarlama. Journal of Business in the Digital Age, 3(1), 63-75.
  • Kaufman, I., & Horton, C. (2014). Digital marketing: Integrating strategy and tactics with values, a guidebook for executives, managers, and students. Routledge.
There are 5 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Research Article
Authors

Elcan İsmayılov 0000-0002-5650-9100

Publication Date June 30, 2022
Submission Date May 2, 2022
Published in Issue Year 2022 Volume: 7 Issue: 1

Cite

APA İsmayılov, E. (2022). Dijital Pazarlamaya Yönelik Bir İnceleme. Yönetim Ekonomi Edebiyat İslami Ve Politik Bilimler Dergisi, 7(1), 119-126. https://doi.org/10.24013/jomelips.1112184

Papers are controlled by the Ithenticate program against plagiarism

             All published articles have the DOI number.



  cc by nc sa 4.0 ile ilgili görsel sonucu JOMELIPS is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/

.