BibTex RIS Cite

STEREOTİP TEORİSİ ALMAN TELEVİZYONUNDA AMERİKAN DİZİLERİNİ ARAŞTIRMAYA YÖNELİK ÖN DÜŞÜNCELER

Year 2001, Volume: 2 Issue: 1, 47 - 56, 12.05.2014

Abstract

Stereotip araştırmasının merkezi ilgisi toplumdaki grup oluşum sürecini araştırmak, grubun farklı ve kendine özgü yapısını ve grup dışındakileri değerlendirmektir. Stereotiplerin öğrenildiği sosyalizasyon kurumları her şeyden önce aile, okul ve kitle iletişim araçlarıdır.

Stereotip araştırması kamuoyu araştırması ve değer sistemi araştırmasının bir parçasıdır. Hem kişiye özgü hem de gruba özgü kabuller ve beklentiler stereotip olarak ifade edilir.

Stereotip teorisinin önemi dikkate alınarak Amerikan dizileri üzerine olan araştırmamızda geliştirdiğimiz temel hipotez şöyledir: Dizilerin iletişim başarısı büyük bir kitle tarafından uzlaşılan medyaya özgü anlam tariflerinin birleşiminden oluşur. Stereotip  medyaya özgü anlamlandırma tarihinin akışı içinde de kurulur ve aktifleştirilir.

Year 2001, Volume: 2 Issue: 1, 47 - 56, 12.05.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Compilation Articles
Authors

Ahmet İmançer This is me

Dilek İmançer

Publication Date May 12, 2014
Submission Date May 12, 2014
Published in Issue Year 2001 Volume: 2 Issue: 1

Cite

APA İmançer, A., & İmançer, D. (2014). STEREOTİP TEORİSİ ALMAN TELEVİZYONUNDA AMERİKAN DİZİLERİNİ ARAŞTIRMAYA YÖNELİK ÖN DÜŞÜNCELER. Selçuk İletişim, 2(1), 47-56. https://doi.org/10.18094/si.67308