Stereotip araştırmasının merkezi ilgisi toplumdaki grup oluşum sürecini araştırmak, grubun farklı ve kendine özgü yapısını ve grup dışındakileri değerlendirmektir. Stereotiplerin öğrenildiği sosyalizasyon kurumları her şeyden önce aile, okul ve kitle iletişim araçlarıdır.
Stereotip araştırması kamuoyu araştırması ve değer sistemi araştırmasının bir parçasıdır. Hem kişiye özgü hem de gruba özgü kabuller ve beklentiler stereotip olarak ifade edilir.
Stereotip teorisinin önemi dikkate alınarak Amerikan dizileri üzerine olan araştırmamızda geliştirdiğimiz temel hipotez şöyledir: Dizilerin iletişim başarısı büyük bir kitle tarafından uzlaşılan medyaya özgü anlam tariflerinin birleşiminden oluşur. Stereotip medyaya özgü anlamlandırma tarihinin akışı içinde de kurulur ve aktifleştirilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Compilation Articles |
Authors | |
Publication Date | May 12, 2014 |
Submission Date | May 12, 2014 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 2 Issue: 1 |