Journal of Selcuk Communication
Cover Image
Submit Article Send Reviewer Request Aim & Scope Author Guidelines Ethical Principles and Publication Policy Last Issue Archive Editorial Board Contact
...
Login
e-ISSN 2148-2942 | Period Biannually | Founded: 1999 | Publisher Selcuk University |


Selcuk Iletisim is a “peer-reviewed” journal. It is published biannually in January and July. All responsibility of papers belongs to authors. Citations cannot be made without referencing. Selcuk Iletisim is indexed in TÜBİTAK/ULAKBİM TR Dizin Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, Sobiad, SciLit, ASOS Index, OpenAire, ERIH PLUS, DFG; Elektronische Zeitschriftenbibliothek, DRJI databases.

Our procedures for peer review

Papers of authors from Selcuk University is reviewed by reviewers from other institutions. Papers from independent authors or authors from different institutions are reviewed by reviewers from both Selcuk University and other institutions.

Reviewers are employed in accordance with the title of authors. Reviewers should be (at least) equal or higher title with the author hierarchically.  The minimum criteria for being a reviewer is to be (at least) assistant professor in any higher education institution.

Our journal focuses on communication sciences including radio, television, cinema, public relations, journalism, advertising, and all studies about media. So, our reviewers are communication scientists. 

Journal of Selcuk Communication

e-ISSN 2148-2942 | Period Biannually | Founded: 1999 | Publisher Selcuk University |
Cover Image


Selcuk Iletisim is a “peer-reviewed” journal. It is published biannually in January and July. All responsibility of papers belongs to authors. Citations cannot be made without referencing. Selcuk Iletisim is indexed in TÜBİTAK/ULAKBİM TR Dizin Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri Tabanı, Sobiad, SciLit, ASOS Index, OpenAire, ERIH PLUS, DFG; Elektronische Zeitschriftenbibliothek, DRJI databases.

Our procedures for peer review

Papers of authors from Selcuk University is reviewed by reviewers from other institutions. Papers from independent authors or authors from different institutions are reviewed by reviewers from both Selcuk University and other institutions.

Reviewers are employed in accordance with the title of authors. Reviewers should be (at least) equal or higher title with the author hierarchically.  The minimum criteria for being a reviewer is to be (at least) assistant professor in any higher education institution.

Our journal focuses on communication sciences including radio, television, cinema, public relations, journalism, advertising, and all studies about media. So, our reviewers are communication scientists. 

Volume 13 - Issue 2 - Jul 1, 2020
  1. Online Kurumsal İtibar Yönetimi: CEO’ların Twitter Kullanımı Üzerine Nitel Bir Araştırma
    Pages 378 - 408
    Birol BÜYÜKDOĞAN
  2. Türkiye’de Cumhuriyet Vatandaşının İnşasında Basın
    Pages 409 - 437
    Faruk TEMEL
  3. Halkla İlişkilerde Paydaş Teorisi Perspektifinden Kurum İçi İletişimin Çalışanların Kurumsal Bağlılıklarına Etkisi
    Pages 438 - 470
    Gonca YILDIRIM
  4. Bellek Çalışmaları Bağlamında Zaman ve Mekân Kullanımının Türk Korku Sinemasının Anlatısal Yapısı Üzerindeki Etkileri
    Pages 471 - 500
    Nagihan ÇAKAR BİKİÇ
  5. Yeşil Reklamlarda Tüketicinin Bilinçlendirilmesine Yönelik Çevreci Söylemlerin Analizi
    Pages 501 - 533
    Gamze YILMAZ GÜNTAY
  6. Rıza Üretiminden Karşı Propagandaya: Sinemada Milliyetçilik Söylemleri ve Halkla İlişkiler
    Pages 534 - 560
    Aytuğ MERMER ÜZÜMLÜ
  7. Güvensiz Toplumda Güven(sizlik) Halleri: Bir Televizyon Programının Analizi
    Pages 561 - 588
    Fatma ERDOĞAN CAN, Seyhan AKSOY
  8. Kullanımlar ve Doyumlar Yaklaşımı Bağlamında Üniversite Öğrencilerinin Youtube Kullanım Alışkanlıkları
    Pages 589 - 627
    Serkan BİÇER , Yeşim ŞENER
  9. Kamuoyunun Oluşumunda Basının Etkisine Bir Örnek Olay: Türkiye'nin Kore Savaşına Katılımı
    Pages 628 - 664
    Abdulkadir GÖLCÜ , Aylin SEVİNKOŞ
  10. Yeni Zelanda Camii Saldırısının Türkiye ve Kuzey Kıbrıs Gazeteleri Karşılaştırmalı Leksikal Analizi
    Pages 665 - 693
    Dilan CIFTCI
  11. Soğuk Savaş Döneminde Sovyetler Birliği'nin İsrail Karşıtı Söylemlerinin Propaganda Posterlerindeki Sunumu
    Pages 694 - 714
    Sadık ÇALIŞKAN
  12. Sigara Reklamları Üzerine Dönemsel Bir Analiz: Mitsel Hegemonya Peşinde
    Pages 715 - 749
    Barış YETKİN
  13. Dijital Gerçeklik ve İnsan Sonrası Düşünce Bağlamında Facebook Horizon Uygulaması
    Pages 750 - 774
    Servet Can DÖNMEZ , Selver DİKKOL
  14. Sosyal Medyada Pazarlama Uygulamaları: Bir Havayolu Firmasının Reklam Filmi Analizi
    Pages 775 - 799
    Şeyhmus DOĞAN
  15. Siyasal Aktivizm Aracı Olarak Twitter: 2019 Venezuela Başkanlık Krizi Üzerine İnceleme
    Pages 800 - 823
    Mehmet Ali̇ GAZİ
  16. YOUNG CONSUMERS’ ATTITUDES TOWARD CELEBRITY ENDORSERS IN ADVERTISING
    Pages 824 - 838
    A. Mücahid ZENGİN , Nuri Paşa ÖZER
  17. Televizyon Haberlerinde Erişilebilirlik Üzerine Bazı Gözlem ve Öneriler
    Pages 839 - 865
    Mine GÜVEN
  18. Kullanıcı Deneyimi ve Kişiselleştirme Bağlamında Bir Dijital Platform İncelemesi
    Pages 866 - 897
    Emrah BAŞER , Semra AKINCI
  19. Turizmde Fotoğraf (Fotoğrafçı-Fotoğraflanan Etkileşimi Üzerine Bir Araştırma)
    Pages 898 - 919
    Tugay ARAT , Şeyda SARI
  20. Bulgaristan’da Komünist Rejim Sonrası Türklere Yönelik Propaganda ve Algı Çalışmalarına Örnekler
    Pages 920 - 941
    Selcen ÖZYURT ULUTAŞ , Rengin YAVUZ
  21. İletişim Eğitiminde Staj Gerçeği-Sektör, Eğitim Kurumu Saha Çalışması
    Pages 942 - 966
    Mesut COŞKUN , Mert GÜRER
  22. Kültürel- Ekonomik Model Çerçevesinde Milli İktisat ve Tasarruf Cemiyeti Halkla İlişkiler Çalışmaları Üzerine Bir İnceleme
    Pages 967 - 986
    Melike AKTAŞ
  23. Kimliğin Dönüşümü: Dijital Kimlikler
    Pages 987 - 1008
    Sevgi KAVUT
  24. Deepfake: New Era in The Age of Disinformation & End of Reliable Journalism
    Pages 1009 - 1024
    Erkam TEMİR
  25. Judith Butler ya da Lacancı Psikanaliz: Medya Etkileri ve Toplumsal Cinsiyet Tartışmaları
    Pages 1025 - 1054
    Güven ÖZDOYRAN
Indexes and Platforms