BibTex RIS Cite

KİTLE İLETİŞİM ARACI OLARAK FOTOĞRAFIN BASINDA İŞLEVİ

Year 2002, Volume: 2 Issue: 2, 133 - 141, 12.05.2014

Abstract

Kitle iletişim araçlarının işlevlerini haber alma, haber verme, propaganda, eğitim, eğlence, reklam yapma biçiminde sıralamak olasıdır. Böylelikle insanlar, belirli rolleri, değerleri, tutum ve davranışları kitle iletişim araçları yolu ile öğrenmekte ve düşünmeye güdülenmektedir.

 

Kitle haberleşmesinin kazandığı çağdaş boyutlar görüntüyü habercilikte, ya da sınırlı anlamıyla gazetecilikte vazgeçilmez kılmıştır. Görüntüyü vazgeçilmez kılan bir neden de her dilden, her kültürden insanın okuyabileceği bir yazı niteliği taşımasındandır. Yazılı basında fotoğraf haber kavramının mahiyetini, anlamını ve özelliklerini en iyi açıklayan vitrinidir. Fotoğrafın kalitesi okuyucu üzerinde yaptığı etki ile ölçülür. İyi bir gazete fotoğrafı gerçeği söyler ve daha önemlisi bir öyküyü anlatır. Günümüzde fotoğraf makinesi ve basım teknolojisindeki ilerlemeler onu kullanan insanların temel becerilerindeki ilerlemeden daha hızlı olmaktadır.

Year 2002, Volume: 2 Issue: 2, 133 - 141, 12.05.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Compilation Articles
Authors

Faruk Uğurlu This is me

Publication Date May 12, 2014
Submission Date May 12, 2014
Published in Issue Year 2002 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Uğurlu, F. (2014). KİTLE İLETİŞİM ARACI OLARAK FOTOĞRAFIN BASINDA İŞLEVİ. Selçuk İletişim, 2(2), 133-141. https://doi.org/10.18094/si.81169