Gelişmiş toplumlarda, farklılaşmış çok fazla alt sisteme sahip bir sosyal sistem oluşmuştur. Siyaset bu alt sistemlerden biridir ve diğer alt sistemlerden farklı, siyasi sistem için gerekli fonksiyonları ya da yapısal özellikleri bulunmaktadır. Siyasi sistem sahip olduğu bu özellikler sayesinde devamlılığı sağlayacak olan yapısal değişiklik imkanlarını “seçim” ile organize eder.
Siyasi iletişim her ne kadar seçime endeksli bir olgu olarak değerlendirilse de, aslında çok daha kompleks ve uzun bir süreçtir. Bu süreçte ikna edici iletişim temeline dayalı çalışmalar yapılmalıdır. Seçim dönemlerinde yoğunlaşan reklam kampanyalarında doruğa çıkan ikna süreci, kitle iletişim araçları ile düzenli yürütülen çalışmalar ve parti tabanı, üyeler ile sempatizanları harekete geçirmeye yönelik halkla ilişkiler faaliyetleriyle desteklenmelidir. Siyasi iletişim bu konseptte yürütüldüğünde başarılı olma ihtimali artacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Compilation Articles |
Authors | |
Publication Date | May 12, 2014 |
Submission Date | May 12, 2014 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 2 Issue: 4 |