BibTex RIS Cite

SİYASAL MARKA KONUMLANDIRMA VE SİYASAL MESAJ STRATEJİLERİ İLİŞKİSİ: 1991-1995-1999 SEÇİMLERİ TÜRKİYE SİYASAL REKLAM MESAJ TÜRLERİ ANALİZİ

Year 2003, Volume: 3 Issue: 1, 4 - 19, 14.05.2014

Abstract

Siyasal reklam yaratıcı stratejisi doğrudan siyasal ürün politikası ile ilgilidir. Siyasal ürün politikası terimi aynı zamanda siyasal marka konumlandırma olarak da görülebilir. Siyasal ürün politikası parti imajı, aday imajı ve toplumsal konu ve sorunların bileşiminden oluşan bir stratejik çerçeveyi ifade eder. Siyasal ürün politikası yada marka konumlandırma analizleri siyasal kampanya iletişiminin en önemli araçlarından biri olan siyasal reklamlar temelinde yapılabilir. Çalışmada siyasal reklam türleri tanımlanarak, siyasal reklamlara yönelik bir sınıflandırma geliştirilmesi amaçlanmaktadır. 1991, 1995 ve 1999 seçim dönemi siyasal reklam ilanlarına yönelik içerik analizi bu sınıflandırmayı test etmenin yanı sıra siyasal reklam ilanlarından yola çıkarak Türkiye siyasal parti-adaylarının konumlandırma analizini çeşitli açılardan değerlendirmektedir.

Year 2003, Volume: 3 Issue: 1, 4 - 19, 14.05.2014

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Compilation Articles
Authors

Ferruh Uztuğ This is me

Publication Date May 14, 2014
Submission Date May 14, 2014
Published in Issue Year 2003 Volume: 3 Issue: 1

Cite

APA Uztuğ, F. (2014). SİYASAL MARKA KONUMLANDIRMA VE SİYASAL MESAJ STRATEJİLERİ İLİŞKİSİ: 1991-1995-1999 SEÇİMLERİ TÜRKİYE SİYASAL REKLAM MESAJ TÜRLERİ ANALİZİ. Selçuk İletişim, 3(1), 4-19. https://doi.org/10.18094/si.87183