Conference Paper
BibTex RIS Cite

MAGAZINE MEDIA AND NEVROTIC EVOLUTION OF THE YOUTH A Critical View to the Competitive Programs such as Pop Star, Biz Evleniyoruz, Sevda Masalı, e.t.c.

Year 2006, Volume: 4 Issue: 2, 61 - 70, 19.11.2013

Abstract

The increase of entertainment programmes in the commercial channels leads the magazining in the media to the peak point. Particulary, reality shows programmes such as Biz Evleniyoruz, Aşk Masalı, Şimdi Zayıflamak İstiyorum, fascinate the audience by escaping them from their financial troubles reflectively on the one hand while they cause a number of disorders in cultural sense on the other. These new cultural values are fairly problematic. In these programmes, it has been tried to be given the legacy to the messages such as the imagination of appearence and perception instead of realisation himself, possession instead of existence, the ambition of winning selfishly instead of sharing. Financial promises presented by these magazine programmes aims the change some existential values and critical point of views with financial earnings. In addition, these magazine programmes both exhibit the privacy and instituted private life regardless of any avoidence as regards moral values, and also they confront us as serious problems due to some new and problematic virtues they advise to the people. In this study, we tried tobe focused on destructive moral impacts of magazine programs on the reflections of Turkey’s cultural and communial medium and particularly on the young. In this
respect, the subject of the magazine has been taken on in a scientific frame with all critical approach and concept rather than a certain technique or method, and on the basis of affairs and the events media economy policy caused, it has been given illuminate to the development of magazine concept. 

References

  • Baudrillard J (1997) Tüketim Toplumu, Hazal Deliceçaylı ve Ferda Keskin (çev), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Baudrillard J (2001) Tam Ekran, Bahadır Gülmez (çev), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Bourdieu P (2000) Televizyon Üzerine, Turhan Ilgaz (çev), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Çabuklu Y (2003) Nietzsche’ci Anarşizmin Düşündürdükleri, Virgül Derg, 41, 28-30.
  • Duran R (1999) Burası Dünya Polis Radyosu, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Feyerabend P (1995) Bilgi Üzerine Üç Söyleşi, Cemal Güzel ve Levent Kavas (çev), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Fiske J (1999) Popüler Kültürü Anlamak, Süleyman İrvan (çev), Ark Yayını, Ankara.
  • Gambetti Z ve Güremen R (2003) Liberal Felsefenin Çıkmazları, Radikal II, 31 Ağustos.
  • Godard J L (1991) Godard Godard’ı Anlatıyor, Aykut Derman (çev), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Kongar E (2004) Popüler Kültür Egemenliği ve Pop Star Yarışması, Emre Kongar’ın Resmi internet Sitesi, 9 Nisan.
  • Mağden P (2004) Acıtan Kültür, Radikal Gaz, 3 Mart.
  • Mattelart A ve M (1998) İletişim Kuramları Tarihi, Merih Zıllıoğlu (çev), İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Modleski T (1998) Eğlence İncelemeleri, Nurdan Gürbilek (çev), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Oktay A (1995) Şiddet, Söz, Yaşam, Ark Yayını, Ankara.
  • Postman N (1994) Televizyon: Öldüren Eğlence, Osman Akınhay (çev), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Soygüder Ş (2003) Eyvah Paparazzi, Om Yayınevi, İstanbul.
  • Sözen E (1999) Söylem, Paradigma Yayınları, İstanbul.
  • Sözen E (2004) Kertenkele Mantığı, Birey Yayınları, İstanbul.
  • Şimşek A (2000) Liberal Toplum İmgesi, Virgül Derg, 65, 30.
  • Virilio P (2003) Enformasyon Bombası, Kaya Şahin (çev), Metis Yayınları, İstanbul.

Magazin Medyası ve Gençliğin Nevrotik Evrimi Pop Star, Biz Evleniyoruz, Sevda Masalı v.b. Yarışma Programlarına Eleştirel Bir Bakış

Year 2006, Volume: 4 Issue: 2, 61 - 70, 19.11.2013

Abstract

Ticari TV kanallarında eğlence ağırlıklı programların çoğalması, genel olarak medyadaki magazinleşmeyi de doruk noktasına çıkarmıştır. Özellikle Pop Star, Akademi Türkiye, Biz Evleniyoruz, Aşk Masalı, Şimdi Zayıflamak İstiyorum gibi realty show'lar (gerçeğin gösterileri), bir yandan izleyiciyi maddi yaşamın sıkıntılarından yanılsamalı bir biçimde kurtararak büyülerken; diğer yandan da kültürel anlamda bir dizi çarpıklığa neden olmaktadır. Bu yeni kültürel değerler oldukça sorunludur: “Kendini gerçekleştirmek” yerine “görünmek ve algılanmak”,“olmak” yerine “sahip olmak”, “paylaşmak” yerine “bencilce kazanma hırsı” v.b. mesajlara meşruiyet zemini kazandırılmaya çalışılmaktadır. Bu tür magazin programlarının sunduğu maddi vaatler ise, kimliğe özgü bazı varoluşsal değerlerin ve eleştirel bakış açılarının maddi bir kazançla mübadelesini amaçlamaktadır. Ayrıca bu magazin programları, gerek mahremiyeti teşhir etmede ve gerekse özel yaşamları kamusallaştırmada ahlaki açıdan hiçbir sakınca görmediği gibi, genç insanlara öğütlediği bazı  yeni ve sorunlu erdemler nedeniyle de ciddi bir sorun olarak karşımıza çıkmaktadır.

Bu çalışmada temelde magazin medyasının Türkiye kültürel ve toplumsal ortamına yansımaları ve özel olarak da magazin programlarının gençler üzerindeki yıkıcı ahlaki etkilerine odaklanılmaya çalışılmıştır. Bu bağlamda, magazin konusu belli bir teknik yöntemden ziyade, tümüyle eleştirel bir yaklaşımla ve kavram bilimsel çerçevede ele alınmış, magazin olgusunun gelişimi konusuna, medya ekonomi politiğinin neden olduğu olaylar ve ilişkiler temelinde ışık tutulmaya çalışılmıştır.

 

References

  • Baudrillard J (1997) Tüketim Toplumu, Hazal Deliceçaylı ve Ferda Keskin (çev), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Baudrillard J (2001) Tam Ekran, Bahadır Gülmez (çev), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Bourdieu P (2000) Televizyon Üzerine, Turhan Ilgaz (çev), Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Çabuklu Y (2003) Nietzsche’ci Anarşizmin Düşündürdükleri, Virgül Derg, 41, 28-30.
  • Duran R (1999) Burası Dünya Polis Radyosu, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
  • Feyerabend P (1995) Bilgi Üzerine Üç Söyleşi, Cemal Güzel ve Levent Kavas (çev), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Fiske J (1999) Popüler Kültürü Anlamak, Süleyman İrvan (çev), Ark Yayını, Ankara.
  • Gambetti Z ve Güremen R (2003) Liberal Felsefenin Çıkmazları, Radikal II, 31 Ağustos.
  • Godard J L (1991) Godard Godard’ı Anlatıyor, Aykut Derman (çev), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Kongar E (2004) Popüler Kültür Egemenliği ve Pop Star Yarışması, Emre Kongar’ın Resmi internet Sitesi, 9 Nisan.
  • Mağden P (2004) Acıtan Kültür, Radikal Gaz, 3 Mart.
  • Mattelart A ve M (1998) İletişim Kuramları Tarihi, Merih Zıllıoğlu (çev), İletişim Yayınları, İstanbul.
  • Modleski T (1998) Eğlence İncelemeleri, Nurdan Gürbilek (çev), Metis Yayınları, İstanbul.
  • Oktay A (1995) Şiddet, Söz, Yaşam, Ark Yayını, Ankara.
  • Postman N (1994) Televizyon: Öldüren Eğlence, Osman Akınhay (çev), Ayrıntı Yayınları, İstanbul.
  • Soygüder Ş (2003) Eyvah Paparazzi, Om Yayınevi, İstanbul.
  • Sözen E (1999) Söylem, Paradigma Yayınları, İstanbul.
  • Sözen E (2004) Kertenkele Mantığı, Birey Yayınları, İstanbul.
  • Şimşek A (2000) Liberal Toplum İmgesi, Virgül Derg, 65, 30.
  • Virilio P (2003) Enformasyon Bombası, Kaya Şahin (çev), Metis Yayınları, İstanbul.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Compilation Articles
Authors

Hüseyin Köse This is me

Publication Date November 19, 2013
Submission Date December 9, 2013
Published in Issue Year 2006 Volume: 4 Issue: 2

Cite

APA Köse, H. (2013). Magazin Medyası ve Gençliğin Nevrotik Evrimi Pop Star, Biz Evleniyoruz, Sevda Masalı v.b. Yarışma Programlarına Eleştirel Bir Bakış. Selçuk İletişim, 4(2), 61-70.