Televizyon kitle iletişim araçları içinde etkili bir konuma sahiptir. Sosyokültürel ideallerin en güçlü aktarıcılarından biri olmasından dolayı toplumda önemli bir role sahiptir. Bu çalışmanın amacı televizyondan gelen imgelerin, toplumsal cinsiyet, özellikle de kadınların beden imgesi ile ilgili kalıpların oluşturulmasına nasıl hizmet ettiğini betimlemektir. Çalışma, televizyonda kadınların beden imgesi ile ilgili sunumlar ve bu sunumların kadınların kendileri ile ilgili oluşturdukları beden imgesine etkileri üzerine odaklanır. Beden imgesinin ne olduğu, toplumda ve televizyonda beden imgesi ile ilgili mesajların yoğunluğu ve inceliğin nasıl kadınlık ideali olduğu çalışmanın incelediği konulardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Compilation Articles |
Authors | |
Publication Date | November 19, 2013 |
Submission Date | December 9, 2013 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 4 Issue: 1 |