Bu çalışma, melodram filmlerine ait uylaşımları yeniden işleyen ve açıkça kendisinin melodram olduğunu duyuran Cennetten Çok Uzakta (Far From Heaven) filmini konu ediniyor. Çalışmanın amacı, melodram sinemasının türsel kodlarını ya da tarzını, kendi geçmişini unutmadan günümüz filmlerinde nasıl dolaşıma soktuğunu, Cennetten Çok Uzakta filmi çerçevesinde incelemektir. Çalışmada bu film, her ikisi de melodram olan Sirk'ün Cennetin İzin Verdiği Her Şey (All That Heaven Allows) ile Fassbinder'in Korku Ruhu Yer Bitirir (Fear Eats The Soul) filmleriyle olan metinlerarası ilişkileri çerçevesinde değerlendirilmiştir. Çalışma, Cennetten Çok Uzakta filminin, 1950'lerin melodramlarını biçemsel ve izleksel açıdan genişlettiğini savunmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Compilation Articles |
Authors | |
Publication Date | November 19, 2013 |
Submission Date | December 9, 2013 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 4 Issue: 1 |