BibTex RIS Cite

Dünya Basınında Türkiye İmajı: Güney Kore Örneği

Year 2005, Volume: 4 Issue: 1, 141 - 148, 19.11.2013

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Türkiye'nin dünya basınındaki imajının ortaya çıkarılmasıdır. Türkiye'nin dünyadaki imajının belirlenebilmesi için Türkiye ile yakın ilişkisi olmayan ülkelerdeki kamuoyu eğilimlerin basın yoluyla tespiti önem taşımaktadır. Bu açıdan Güney Kore basınında ortaya çıkan Türk imajının belirlenmesi, Türkiye'nin dünyadaki genel imajının tespiti için önemli bir adım olacaktır.

Bu çalışmanın örneklemi olarak İngilizce günlük yayın yapan The Korea Times ve The Korea Herald gazeteleri seçilmiş ve bu gazeteler 1999 ve 2000 yılları boyunca incelenmiştir. Elde edilen veriler içerik çözümlemesi yöntemiyle değerlendirilip kesin bulgulara ulaşılmaya çalışılmıştır. Türkiye ile ilgili haberler tahlil edilirken “siyaset”, “ekonomi”, “spor”, “tarih/kültür” ve “diğerleri” başlığı altında beş ana kategori oluşturulmuştur.

Araştırma sonucunda elde edilen en önemli bulgulardan biri, Güney Kore basınında Türkiye'nin siyasi haberlerle gündemi yoğun olarak işgal ettiğidir. Daha sonra Türkiye ile ilgili spor ve tarih/kültür haberleri Kore basınında gündeme gelmektedir. Bu çalışmada elde edilen diğer önemli bir sonuç da Türkiye ile ilgili çıkan siyasi haberlerin okuyucu üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olduğu; spor ve tarih/kültürle ilgili haberlerinin ise olumlu bir izlenim bıraktığıdır. Ekonomi haberleri Türkiye hakkında genelde olumlu bir izlenim bıraktığı halde, haber yoğunluğu açısından oldukça az gündeme gelmektedir.

 

References

  • Becerikli S Y (2000) Kriz Anlarında Stratejik Yönetim Planlaması: Turizm Bakanlığı’nın Kriz Çalışmaları; Abdullah Öcalan, Deprem ve Leeds United-Galatasaray, Doğu Akdeniz Üniversitesi Turizm Araştırmaları Derg, 1(1), 59-88.
  • Derman H (1991) Fotoğraf ve Gerçeklik, Ağaç Yayıncılık, İstanbul.
  • Gökçe O (1995) İçerik Çözümlemesi, Selçuk Üniversitesi Yayınları, Konya.
  • İnal M A (1996) Haberi Okumak, Temuçin Yayınları, İstanbul.
  • İrvan S (2000) Metin Çözümlemelerinde Yön- tem Sorunu, Medya ve Kültür, Süleyman İrvan (der), Gazi Üniversitesi Yayınları, Ankara.
  • İspirli M (2000) Medya Gerçeği ve Haberciler, Akçağ Yayınevi, Ankara.
  • Oktay A (1995) Medya ve Hedonizm, Yön Yayıncılık, İstanbul.
  • The Korea Herald Gazetesi, 1999-2000 döne- mi.
  • The Korea Times Gazetesi, 1999-2000 dönemi.
Year 2005, Volume: 4 Issue: 1, 141 - 148, 19.11.2013

Abstract

References

  • Becerikli S Y (2000) Kriz Anlarında Stratejik Yönetim Planlaması: Turizm Bakanlığı’nın Kriz Çalışmaları; Abdullah Öcalan, Deprem ve Leeds United-Galatasaray, Doğu Akdeniz Üniversitesi Turizm Araştırmaları Derg, 1(1), 59-88.
  • Derman H (1991) Fotoğraf ve Gerçeklik, Ağaç Yayıncılık, İstanbul.
  • Gökçe O (1995) İçerik Çözümlemesi, Selçuk Üniversitesi Yayınları, Konya.
  • İnal M A (1996) Haberi Okumak, Temuçin Yayınları, İstanbul.
  • İrvan S (2000) Metin Çözümlemelerinde Yön- tem Sorunu, Medya ve Kültür, Süleyman İrvan (der), Gazi Üniversitesi Yayınları, Ankara.
  • İspirli M (2000) Medya Gerçeği ve Haberciler, Akçağ Yayınevi, Ankara.
  • Oktay A (1995) Medya ve Hedonizm, Yön Yayıncılık, İstanbul.
  • The Korea Herald Gazetesi, 1999-2000 döne- mi.
  • The Korea Times Gazetesi, 1999-2000 dönemi.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Compilation Articles
Authors

Selçuk Çolakoğlu This is me

Bengü Çolakoğlu This is me

Publication Date November 19, 2013
Submission Date December 9, 2013
Published in Issue Year 2005 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Çolakoğlu, S., & Çolakoğlu, B. (2013). Dünya Basınında Türkiye İmajı: Güney Kore Örneği. Selçuk İletişim, 4(1), 141-148. https://doi.org/10.18094/si.90170