Örgütlerin günümüzde yapılarının daha kompleks olması, çevre koşullarının sürekli değişken bir yapı göstermesi başarılı olmalarını zorlaştırmaktadır. Başarılı olabilmenin şartı da, örgütlerin içinde bulundukları çevre koşullarını iyi tanımaları, olabilecek gelişim ve değişmelerden haberdar olup sürekli iyileştirme sürecine ayak uydurabilmeleri, tüm çalışanlarıyla daha mükemmele yol almasından geçmektedir.
Toplam kalite yönetimi anlayışı; yapıldıktan sonra hatayı bulmak ve düzeltmeye çalışmak yerine, yapılmadan önce önlemek şeklinde düşünülmelidir. Bu anlayış doğrultusunda hareket eden örgütlerde ürün ve hizmet kalitesinin artırılmasıyla müşterilere ve çevreye iyi hizmet sunulmasının önü açılmış olur.
Toplam kalite yönetimi kavramı ışığında, toplam kalite yönetiminin amacı ve ilkelerine değinilerek örgüt içinde toplam kalite yönetiminin yeri incelenmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Compilation Articles |
Authors | |
Publication Date | November 19, 2013 |
Submission Date | December 9, 2013 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 4 Issue: 1 |